EN

7 inovatii din Marketing Online in 2015

2015 a fost un an plin de schimbari si oportunitati pentru marketing online, iar vedeta anului a fost traficul de pe mobil, care a intrecut pentru prima data traficul de pe desktop in 10 tari din lume, un trend care incepe sa prinda viata si in Romania.

In caz ca te-ai pierdut printre atatea update-uri si noutati sau pur si simplu vrei sa fii la curent cu ce s-a intamplat in acest an, ti-am pregatit un rezumat cu 7 dintre cele mai interesante inovatii din marketing online.

1. Facebook Dynamic Product Ads

Daca ai un site de ecommerce, Dynamic Product Ads iti permite sa iti promovezi produsele sau serviciile prin ad-uri dinamice, de tipul single image sau multiple images, fara sa fie nevoie sa creezi anunturi individuale pentru fiecare produs in parte. Cu un singur template, poti crea zeci de anunturi!
Functioneaza doar daca ai un cont de Business Manager, pe care il poti obtine in mod gratuit pentru pagina ta. In Business Manager, trebuie sa incarci un product feed/catalog cu produsele pe care vrei sa le promovezi, iar Facebook va alege in mod automat care sunt produsele potrivite pentru audienta ta, in functie de datele inregistrate de pixelul Custom Audience de la Facebook, instalat in prealabil in site-ul tau.Facebook Dynamic AdsAfla direct de la Facebook mai multe despre cum functioneaza Dynamic Product Ads.

2. Facebook Detailed Targeting

Noile optiuni de targetare in Facebook Ads iti permit o targetare mult mai detaliata si mai relevanta pentru anunturile tale si te pot ajuta sa nu mai investesti buget in audiente care nu sunt potrivite.
Daca pana acum Facebook nu-ti dadea optiunea de a exclude anumite interese sau sa targetezi folosind mai multe conditii indeplinite simultan, detailed targeting iti permite sa arati anunturile tale doar utilizatorilor care au un anumit set de interese sau sa excluzi anumite categorii din lista ta.

De exemplu, daca vinzi online produse de lenjerie intima pentru femei la preturi mici, poti alege sa targetezi utilizatori de sex feminin care au ca interese hainele pentru femei si shopping-ul online, dar sa excluzi interesul in bunuri de lux, nepotrivindu-se cu publicul tau tinta.Facebook Detailed Targeting

3. Instagram Ads

Valabile din acest an si in Romania, anunturile pe Instagram sunt o oportunitate excelenta pentru brandurile care doresc sa-si creasca comunitatea pe aceasta retea si sa-si tina publicul la curent cu noutatile.Instagram adsAnunturile se creaza din Facebook Ads Manager, selectand ca Placement Instagram. Poti crea anunturi cu imagini sau video-uri, insa nu uita sa ai in vedere ca Instagram este un canal care se bazeaza pe continut vizual, de aceea este indicat sa creezi anunturi cu continut original, care ies in evidenta.

4. Google AdWords Customer Match

Customer match permite crearea si targetarea unei audiente custom prin incarcarea unei liste de adrese de email care folosesc serviciul Gmail. Astfel, poti targeta o audienta anume, care este interesat de brandul tau si se afla in diferite etape ale procesului de cumparare. Mai mult, pe baza audientei create prin matching, poti crea apoi o audienta similara cu aceasta, pe care o poti folosi in campanii de Google Display.
Folosind customer match, poti ajunge la audienta ta prin anunturi in Google search, Gmail sau YouTube, in timp ce utilizatorii sunt logati cu adresele lor in Gmail. In functie de obiectivele campaniei, poti incarca lista ta de abonati la newsletter sau lista de emailuri rezultata in urma cererilor de oferta pe site-ul tau.

5. Google AdWords Universal App Campaign

Un nou tip de campanii, Universal App Campaign iti permite sa iti promovezi aplicatia intr-un mod simplificat. Pentru inceput, trebuie sa iti conectezi campania cu aplicatia dorita, iar apoi creezi variatii de text pentru anunturile tale, setezi o strategie de bidding si un buget.Google App campaignsAcest tip de campanie se va dovedi extrem de util in urmatorul an, datorita cresterii numarul de descarcari de aplicatii mobile si a cautarilor pe mobil. Kissmetric estimeaza ca 2016 va fi anul cu inovatii si mai mari pentru mobile apps.

6. Content Marketing: Gifographics

O reinventare a GIF-urilor si a infograficelor, “gifograficul” este de fapt un infografic animat, care te ajuta sa prezinti informatii intr-un mod mai fun si memorabil. Fiind oarecum o noutate in Romania, gifograficele te pot ajuta sa atragi mai eficient atentia publicului tau si sa creezi o impresie puternica a brandului tau.
Afla mai multe despre gifografice in acest… gifografic.

7. SEO: Mobilegeddon, update-ul algoritmului Google in favoarea site-urilor mobile friendly

In aprilie 2015, Google a anuntat un update important pentru algoritmul de ranking: site-urile mobile-friendly vor fi favorizate in cautarile de pe mobil, ceea ce inseamna ca site-urile care nu sunt optimizate pentru mobil vor fi afectate in pozitiile din cautarile realizate de pe acest device.
Aceasta schimbare vine atat pentru a imbunatati experienta utilizatorilor pe mobil, cat si ca o consecinta a faptului ca traficul de pe mobil este in continua crestere.

2015 este asadar un an plin de surprize interesante pentru marketeri, iar 2016 cu siguranta nu se va lasa mai prejos. Tu ce inovatii din marketing online ai gasit interesante anul acesta? Lasa-ne un comentariu si ajuta-ne sa completam lista. 🙂

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne