EN

Acest mesaj nu este si nu poate fi considerat spam – REALLY?

Probabil îti este foarte cunoscut acest disclaimer:

In conformitate cu legea 365/2002 privind comertul electronic, acest mesaj nu este si nu poate fi considerat spam, deoarece contine datele noastre de identificare, instructiuni de dezabonare, iar acceptul de primire a ofertei nu va implica financiar.

Trebuie sa stii 2 lucruri importante

  • Daca trimiti deja mesaje cu acest text, 99% ca esti deja spammer
  • Cineva de la celalalt capat al corespondentei spune ceva rau de mama ta în timp ce te raporteaza la un site de blacklist, cum ar fi SpamCop

Primesc zilnic newlettere de la expeditori nationali si internationali, însa majoritatea disclaimer-elor suna cam asa:

You are receiving this newsletter because you opted in at our website.
Primiti acest mesaj în urma abonarii dumneavoastra pe site-ul nostru.

Am vazut chiar disclaimer-e sub forma de link, pentru a nu încarca mesajul si pentru a nu alarma inutil, care ma duc spre o pagina ca aceasta.

1. Trebuie sa ai consimtamantul destinatarului

Art. 6 alin (1) Efectuarea de comunicari comerciale prin posta electronica este interzisa, cu exceptia cazului în care destinatarul si-a exprimat în prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari. (Legea 365/2002 privind comertul electronic)

Nu se prevede nicaieri ca trebuie sa-mi citezi legea, ci doar s-o respecti. Asta înseamna ca, pentru orice comunicare electronica, trebuie sa ai consimtamantul destinatarului prin confirmare electronica (opt-in):

  • sa trimiti un email, fara caracter comercial – fara oferte si reclame, prin care sa întrebi destinatarul daca doreste sa primeasca de la tine mesaje publicitare. Aici poti include un link care sa duca la un formular de exprimare directa a consimtamantului.
  • un formular de abonare la newsletter prezent pe site
  • un checkbox de abonare, prezent în alte formulare de pe site (contact, înregistrare cont, finalizare comanda etc)

Exceptie:

Daca obtii în mod direct adresa de email a unui client, prin vanzarea unui produs sau serviciu, la diferite prezentari, targuri etc, poti sa-i trimiti mesaje comerciale prin email, fara a aduce atingeri prevederii de mai sus, cu o singura conditie: sa-i dai posibilitatea sa se dezaboneze oricand doreste.

Art. 12 alin. (2) Fara a aduce atingere prevederilor alin.(1), daca o persoana fizica sau juridica obtine în mod direct adresa de posta electronica a unui client, cu ocazia vanzarii catre acesta a unui produs sau serviciu, în conformitate cu prevederile Legii nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, persoana fizica sau juridica în cauza poate utiliza adresa respectiva, în scopul efectuarii de comunicari comerciale referitoare la produse sau servicii similare pe care acea persoana le comercializeaza, cu conditia de a oferi în mod clar si expres clientilor posibilitatea de a se opune printr-un mijloc simplu si gratuit unei asemenea utilizari, atat la obtinerea adresei de posta electronica, cat si cu ocazia fiecarui mesaj, în cazul în care clientul nu s-a opus initial. (Legea 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private în sectorul comunicatiilor electronice).

 

2. Trebuie sa furnizezi informatii despre tine

Pentru a ne proteja de orice acuza de spamming, legea ne indica o serie minima de informatii pe care sa le furnizam împreuna cu mesajul:

  • numele sau denumirea completa a destinatarului, asta fie în From subject, fie în scopul mesajului sub forma de text sau logo
  • codul numeric personal sau codul unic de înregistrare, dupa caz
  • domiciliul si resedinta
  • numerele de telefon si fax
  • adresa de email la care poti fi contactat

Adica toate informatiile de identificare a destinatarului.

Retineti: furnizarea acestor informatii este o conditie necesara, dar nu si suficienta pentru a nu fi spammer.

 

3. Trebuie sa îi permiti sa se dezaboneze, usor

O alta prevedere anti-spam este sa dai destinatarului dreptul de revocare a consimtamantului. Adica sa-i pui la dispozitie butonul sau linkul de dezabonare si sa te asiguri ca, în cel mult 48 de ore de la revocare, adresa nu va mai fi activa în lista ta.

Cei de la HubSpot prezinta foarte frumos posibilitatea de dezabonare:

De cele mai multe ori, simplu e mai bine. Tu decizi daca mesajul tau ajunge în Inbox sau în Spam.

 

Daca doresti sa te documentezi mai în detaliu

Principalele legi referitoare la protectia vietii private si spamming din Romania

  • Legea 365/2002 privind comertul electronic
  • Norme metodologice pentru aplicarea Legii 365/2002 privind comertul electronic
  • Legea nr. 677 din 21 noiembrie 2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date
  • Legea nr. 506 din 17 noiembrie 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private în sectorul comunicatiilor electronice

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne