EN

Ce e mai bun pentru mine, Facebook Ads sau Linkedin Ads?

O mare parte dintre retelele de socializare ofera optiuni de promovare platita si de targetare a utilizatorilor. Facebook Ads si Linkedin Ads sunt unele dintre cele mai importante optiuni, de luat in calcul, pentru promovarea platita, mai ales daca ai nevoie de o targetare B2B(Business-to-Business).

In acest articol vom prezenta care sunt beneficiile si dezavantajele realizarii de reclame platite pentru fiecare platforma in parte.

Facebook Ads

Criteriu PROs CONs
Buget Minimul necesar este de 2 lei pe zi, mult inferior bid-ului minim necesar pentru reclame Linkedin. In cazul unor audiente mici bugetul va fi distribuit pentru a afisa reclama ta aceluiasi user de mai multe ori.
Targetare Platforma ofera optiuni de targetare mult mai complexe decat in cazul Linkedin. Aceasta se face precis, pe baza datelor demografice, a intereselor, a locatiei, dar si pe baza interactiunilor pe care le-au avut userii cu pagina ta. Poti irosi tot bugetul tau pe niste targetari irelevante in cazul in care nu detii date suficiente despre publicul tau tinta.
Brand awareness Pentru a castiga notorietate si pentru a-ti creste audienta nu ai nevoie decat de un buget minim de cativa lei pe zi. Vei fi uitat rapid de utilizatorii targetati daca nu folosesti un continut interesant si memorabil.
Vanzari Facebok Ads poate fi o solutie pentru crestere vanzarilor daca imaginea brandului este bine definita si ofertele promovate prin reclame au un Landing Page care sa prezinte oferta intr-un mod convingator. Platforma permite optimizarea pentru conversie, fapt ce te poate ajuta sa arati anunturile utilizatorilor mai predispusi sa cumpere. Linkedin inca nu are un algoritm complex care sa permita optimizarea ad-urilor spre conversie. Facebook este o platforma mai generalista si datorita acestui lucru ofertele B2B s-ar putea sa nu aiba acelasi impact ca in cazul Linkedin, unde utilizatorii sunt mai receptivi la ad-urile care le pot deschide noi oportunitati de business.

Cand sa faci reclame platite prin Facebook?

Intrucat Facebook Ads este un canal bun pentru cresterea notorietatii brandului, se recomanda sa il folosesti in permanenta (pe parcursul intregului an).

Evident, daca businessul tau are sezonalitate, trebuie tinut cont de asta, iar promovarea trebuie dozata mai mult in perioadele de varf sau in perioadele in care audienta ta este mai receptiva.

Interesul se poate manifesta cu saptamani sau luni inainte de perioada de varf de vanzari, deci e recomandabil sa nu faci promovare doar in perioadele de varf, daca bugetul o permite.

Pentru cine este potrivit sa faca reclame platite prin Facebook

Facebook Ads poate o fi solutie pentru orice business care are:

  • o pozitionare clara de piata
  • un produs sau un serviciu diferentiat clar de competitie
  • un obiectiv de promovare si un public tinta bine definit
  • si un buget pe care sa-l aloce

Facebook Ads nu este recomandat brandurilor care nu au o directie clara si care nu au stabilite niste obiective de business clare deoarece poate sa inghita bugete mari fara sa furnizeze rezultatele scontate.

De ce ai nevoie pentru a incepe

  • un profil de Facebook de pe care sa faci un cont de Facebook Ads
  • o pagina de Facebook pe care sa o promovezi
  • un card de credit/debit

Linkedin Ads

Criteriu PROs CONs
Buget Costurile minime sunt destul de mari.
– minim 10$ buget/campanie
– minim 10$ buget/ziBid-ul minim pentru Cost-Per-Click si Cost-Per-Mille in reclamele de tip Text Ads e de 2$ si platesti in functie de rezultatele obtinute in campanii.
Targetare Linkedin Ads este bun pentru promovare B2B, intrucat poti targeta dupa numele companiei, sectorul de activitate, marimea companiei, titlu job, vechime la job, educatie, domenii de studiu, diplome, aptitudini, sex, grupuri in care activeaza, varsta si ani de experienta.

Ca in cazul targetarii din platforma de Facebook Ads, LinkedIn estimeaza numarul potential de useri la care va ajunge reclama.

Platforma nu iti permite sa te folosesti de toate criteriile de targetare in acelasi timp.
Targetarea trebuie facuta cu atentie, deoarece anumite criterii de targetare le anuleaza pe altele.
Brand awareness Un brand poate obtine notorietate prin reclamele de tip Sponsored Content, care se distribuie asemanator reclamelor din feed si din dreapta feed-ului la Facebook, deci pentru cineva care a mai lucrat cu Facebook Ads, acest gen de promovare platita pentru obiectivul de awareness va fi usor de manevrat si inteles. Din cauza costurilor minime destul de ridicate, LinkedIn nu este cea mai potrivita platforma pentru cresterea notorietatii. Rezultate mai bune si mai putin costisitoare se pot obtine prin promovarea prin Facebook Ads, care permite o targetare B2B la niste costuri mult inferioare Linkedin-ului.
Vanzari Platforma nu este foarte bine optimizata pentru ad-uri. Linkedin Ads nu poate fi considerat o solutie de sine statatoare pentru accelerarea vanzarilor. Pentru o strategie eficienta trebuie abordate mai multe canale de promovare combinate.

Cand sa faci Linkedin Ads

LinkedIn Ads nu este o platforma unde sa aloci bugete, pentru perioade indelungate, pentru brand awareness. Aceasta platforma este recomandata doar atunci cand ai un obiectiv specific in minte si cand esti dispus sa platesti pentru reclame mai scumpe decat in oricare alta platforma mainstream de PPC.

Linkedin Ads este cel mai potrivit pentru campaniile de recrutare, care pot fi derulante pe toata durata anului, dar sunt anumite perioade din an in care nu e recomandat aloci bugete pentru acest tip de reclame – de exemplu, daca vrei sa angajezi si targetezi potentiali angajati care au deja un loc de munca, ar fi ideal sa nu incepi campania in perioada iulie-august, cand lumea e in concediu si utilizatorii nu prea acceseaza platforma.

Pentru cine este potrivit sa faca Linkedin Ads

LinkedIn Ads este rentabil doar in cazul promovarii B2B, pentru campanii de brand personal sau campanii de angajare – publicul va reactiona la campanii work-related, pentru ca acesta este specificul platformei.

De ce ai nevoie pentru a incepe

  • un cont personal de Linkedin
  • o pagina de companie
  • o modalitate de plata

Concluzie

Desi Linkedin este o platforma dedicata profesionistilor si companiilor si ar putea reprezenta o solutie in cazul targetarilor B2B, aceasta se afla la inceput de drum in cazul reclamelor Pay-Per-Click si nu permite targetari complexe. Costurile de promovare sunt destul de ridicate in cazul Linkedin Ads si campaniile pe aceasta platforma sunt o solutie doar atunci cand ai un obiectiv clar in minte si un buget considerabil pentru a-l atinge.

Facebook Ads ofera posibilitati avansate de targetare si reprezinta o solutie chiar si in cazul campaniilor B2B datorita datelor complexe pe care aceasta platforma le are despre utilizatorii sai, costurile fiind mult mai mici decat in cazul Linkedin.

Descarca Ghidul Marketingului Online – Canale si tehnici de marketing pentru vanzari mai mari daca vrei sa afli mai multe despre promovarea platita prin Facebook si Linkedin.

 

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne