EN

Ce e mai bun pentru mine, remarketingul prin Facebook sau prin AdWords?

Ne aflam intr-o era unde utilizatorii sunt bombardati cu ad-uri si asta a rezultat intr-o scadere drastica a nivelului de atentie pe care acestia il au. Companiile aloca bugete pentru promovarea platita dar ad-urile lor sunt afisate unor grupuri mari de oameni doar de cateva ori, insuficient pentru a fi intiparite in memoria lor. Remarketing-ul este o solutie pentru a targeta acei oameni care deja stiu de existenta ta si pentru a scadea costurile conversiilor.

Adesea, utilizatorii acceseaza reclama si intra pe site, dar din diferite motive ei nu convertesc. Fie nu au bani la momentul respectiv pentru a face cumpararea, fie vor sa verifice oferta cu un membru al familiei sau cu un prieten, cauzele pentru care un utilizator nu converteste fiind foarte variate.

Remarketing-ul este posibil prin plasarea unui cookie in browser-ul vizitatorilor, datorita acestuia ii vei putea identifica si le vei putea afisa bannere prin intermediul site-urilor din Google Display Network.

In cazul promovarii prin Facebook, remarketing-ul se face prin amplasarea unui cod in interiorul site-ului, denumit si Pixel de conversie, care permite urmarirea comportamentului utilizatorilor. Oportunitatile de afisare ale reclamelor sunt reduse doar la cele din interiorul retelei de socializare.

Cele mai populare platforme de remarketing sunt
Google Remarketing – folosit de peste 4 milioane de website-uri
Facebook Remarketing (numit mai pe lung Facebook Web Custom Audiences) – folosit de aproape 800.000 site-uri.

In acest articol vom prezenta care sunt beneficiile si dezavantajele fiecarui canal in parte.

Facebook Remarketing

Criteriu PROs CONs
Buget De regula, poti obtine rezultate cu costuri mai mici, deoarece acesti useri deja te cunosc. Poti porni cu un buget infim de 2 lei/zi. poti aloca cat buget doresti, pornind de la acest minim. Va trebui sa aloci buget si timp, pentru a-ti segmenta vizitatorii, de exemplu in functie de etapa de cumparare. Este bine sa ai cat mai mult trafic pe site, deoarece in cazurile unor audiente mici, acelasi user poate vedea de mai multe ori ad-ul tau.
Targetare Targetarea este foarte precisa si este bazata pe comportamentul utilizatorilor de pe site-ul tau si pe interactiunile lor cu pagina ta de Facebook. Poti targeta si utilizatorii din bazele de date (abonati la newsletter, clienti sau lead-uri care nu s-au concretizat inca) In cazul in care nu prea ai trafic pe site si utilizatorii nu interactioneaza nici cu postarile de pe Facebook vei avea o audienta foarte mica pe care sa o targetezi prin remarketing.
Brand awareness Remarketing-ul va consolida imaginea brand-ului tau deoarece sunt targetati utilizatori care deja stiu de existenta brand-ului tau si care au interactionat cu site-ul si cu pagina ta de Facebook.
Vanzari Ai sanse mai mari sa vinzi unei audiente care a mai interactionat cu brandul tau. Nu poti convinge toti utilizatorii, pe care ii targetezi, sa iti cumpere produsele, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa incerci.
Implementare Implementarea este destul de usoara, Facebook ofera documentatie oricarei persoane care doreste sa implementeze remarketing-ul. Pentru Dynamic Remarketing (de exemplu pentru afisarea automata a produselor din site-ul tau pe care le-a vizitat un utilizator) trebuie sa depui mai mult efort si este necesara si contributia unui programator.

Cand sa faci Facebook Remarketing?

Remarketing poti sa faci atunci cand ai o audienta de minim 200 de persoane, care au mai interactionat in trecut cu ofertele promovate de tine si carora sa le arati un mesaj personalizat. Remarketing-ul nu trebuie folosit doar pentru a afisa un anunt pe care acestia deja l-au vazut.

Pentru cine este potrivit Facebook Remarketing?

Orice tip de business poate beneficia de pe urma remarketing-ului.

De ce ai nevoie pentru a incepe sa faci Facebook Remarketing?

  • Facebook Pixel instalat in site
  • Audiente Custom predefinite in Ads Manager

AdWords Remarketing

Criteriu PROs CONs
Buget Remarketingul este in general mai putin costisitor pentru ca obtii un cost-per-click mai mic, comparativ cu campaniile clasice. Bugetul poate scapa de sub control in cazul in care audientele nu sunt foarte bine definite pentru a exclude categoriile de utilizatori care nu convertesc.
Targetare Targetarea se face pe baza unor liste de utilizatori care ti-au vizitat site-ul la un moment dat.
Vei putea defini aceste liste doar daca contul de Analytics este conectat cu cel de Adwords.Poti targeta utilizatorii veniti din Facebook, cei care au vazut mai mult de 3 pagini, cei care au stat pe site mai mult de 20 de secunde, optiunile de targetare fiind variate.
Daca esti prea agresiv risti sa iti enervezi audienta si implicit sa afectezi imaginea brandului.
Brand awareness Sustine brand awareness-ul prin afisarea unor bannere cu mesaje mai personale.
Vanzari Remarketing-ul prin Google poate fi o sursa ieftina de conversii. Costul per conversie poate fi unul foarte mic daca campaniile sunt foarte bine optimizate.
Implementare Implementarea pentru remarketing poate necesita interventia unui developer.

Cand sa faci AdWords Remarketing?

Remarketingul poate fi implementat atunci cand ai niste liste construite cu vizitatori si vrei sa scazi costul de conversie pentru un utilizator. Remarketing-ul este eficient atunci cand vrei ca un utilizator sa efectueze o actiune specifica pe site, sa cumpere un produs, sa ia parte la o promotie, sa interactioneze cu un formular.

Pentru cine este potrivit AdWords Remarketing?

Orice tip de business poate beneficia de pe urma remarketing-ului, dar exista unele mici exceptii, cum ar fi acele business-uri la care se doreste rezolvarea rapida – de exemplu un serviciu de depanare de urgenta.

De ce ai nevoie pentru a incepe sa faci Adwords Remarketing?

  • cod de remarketing instalat in site
  • cod de Analytics instalat in site pentru a crea liste mai complexe.
  • o lista de minim 100 vizitatori pentru Google Display Network
  • o lista de minim 1000 de utilizatori pentru Google Search Network

Concluzie

Drumul unui utilizator pana la conversie este destul de lung si dupa ce acesta ia decizia de cumparare s-ar putea ca el sa nu-si mai aminteasca de site-ul tau sau de locatia ofertei.

Remarketing-ul este o solutie la aceasta problema deoarece targeteaza utilizatorii care au aratat un interes pentru oferta si care au interactionat cu ea, dar timing-ul nu era potrivit pentru ei pentru a realiza conversia.

Facebook Remarketing si Google Remarketing sunt masuri complementare si merita incercate impreuna pentru rezultate bune.

Descarca Ghidul Marketingului Online – Canale si tehnici de marketing pentru vanzari mai mari daca vrei sa afli mai multe despre promovarea platita prin Facebook Remarketing si AdWords Remarketing.

 

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne