EN

Ce e mai potrivit pentru mine, AdWords sau Facebook Ads?

Unele dintre cele mai eficiente si mai rapide metode de promovare online sunt campaniile Pay Per Click (PPC). Acest tip de campanie este ideal daca dispui de un buget si doresti sa aduci trafic relevant si rapid catre site-ul tau pentru a creste vanzarile. Sunt foarte multe platforme online care ofera oportunitati de promovare platita, dar din toti jucatorii se remarca doi giganti Facebook si Google.

In acest articol vom prezenta care sunt beneficiile si dezavantajele realizarii de reclame platite pentru fiecare platforma in parte.

Facebook

O pagina de Facebook poate fi o unealta excelenta de comunicare pentru o companie. O postare poata sa ajunga, in mod organic, doar la 5-6% din comunitatea ta, iar pentru a putea ajunge la toata comunitatea, dar si pentru a atrage noi persoane, ai nevoie campanii platite prin Facebook.

Platforma ofera posibilitati complexe de targetare si de promovare pentru a usura munca depusa de companii in vederea cresterii vanzarilor si a notorietatii brand-ului.

Criteriu PROs CONs
Buget Nu exista bugete prea mici pentru a realiza campanii de promovare platite prin Facebook. Minimul necesar este de 2 lei pe zi. In cazul unor audiente mici bugetul va fi distribuit pentru a afisa reclama ta aceluiasi user de mai multe ori.
Targetare Targetarea se face precis, pe baza datelor demografice, a intereselor, a locatiei, dar si pe baza interactiunilor pe care le-au avut userii cu pagina ta. Daca nu iti cunosti suficient de bine publicul tau tinta, banii tai se pot irosi pe o targetare irelevanta.
Brand awareness Notorietatea se poate castiga repede, cu un buget minim de cativa lei pe zi poti sa ajungi la o audienta de peste 1000 de utilizatori. Daca continutul prezentat de tine nu este memorabil si interesant, nu vei ramane in mintea userilor mai mult de cateva milisecunde.
Vanzari Facebok Ads poate fi o solutie pentru crestere vanzarilor daca imaginea brandului este bine definita si ofertele promovate prin reclame au un Landing Page care sa prezinte oferta intr-un mod convingator. Platforma permite optimizarea pentru conversie, fapt ce te poate ajuta sa arati anunturile utilizatorilor mai predispusi sa cumpere. Spre deosebire de AdWords, care capteaza utilizatori care cauta activ o solutie la o problema, pe Facebook Ads surprinzi persoane care se afla in diverse etape ale cumpararii. Datorita acestui lucru, obtinerea de vanzari nu va fi la fel de usoara si sunt necesare campaniile de remarketing pentru a valorifica acesti utilizatori.

Cand sa faci reclame platite prin Facebook?

Facebook este o platforma pe care poti sa faci promovare platita pe toata durata anului daca vrei sa consolidezi imaginea brandului tau. In cazul vanzarilor, fiecare industrie are particularitatile ei si este important sa cunosti sezonalitatile industriei pentru a putea realiza campanii de promovare eficiente.

Pentru cine este potrivit sa faca reclame platite prin Facebook?

Facebook Ads poate o fi solutie pentru orice business care are:

  • o pozitionare clara de piata
  • un produs sau un serviciu diferentiat clar de competitie
  • un obiectiv de promovare si un public tinta bine definit
  • si un buget pe care sa-l aloce.

Facebook Ads nu este recomandat brandurilor care nu au o directie clara si care nu au stabilite niste obiective de business clare deoarece poate sa inghita bugete mari fara sa furnizeze rezultatele scontate.

De ce ai nevoie pentru a incepe?

  • un profil de Facebook de pe care sa faci un cont de Facebook Ads
  • o pagina de Facebook pe care sa o promovezi
  • un card valabil pentru plata

AdWords

De cele mai multe ori drumul unui utilizator spre cumparare incepe cu o simpla cautare a unor cuvinte cheie pe Google.

AdWords-ul reprezinta o modalitate buna de a aduce vizitatori catre site-ul tau deoarece iti permite sa afisezi anunturile tale in functie de interesele utilizatorilor si in functie de cuvintele cheie pe care acestia le folosesc in cautarea solutiilor pentru problemele lor.

Criteriu PROs CONs
Buget Bugetarea campaniilor de AdWords este una flexibila, neexistand o limita minima sau maxima de investit. Dupa ce ti-ai stabilit bugetul il poti seta in asa fel incat sa ai un consum maxim dorit pe zi. AdWords nu iti va consuma niciodata mai mult decat bugetul stabilit. Exista totusi posibilitatea sa nu il consume pe tot iar tu va trebui sa monitorizezi campaniile si periodic sa faci ajustari la suma maxima investita. Facebook nu necesita ajustari ale bugetului. Costul conversiilor obtinut prin Adwords este mai ridicat decat cel din Facebook Ads in mare parte din cazuri.
Targetare AdWords poate targeta persoane activ implicate in cautarea unui serviciu sau produs, dar si persoane care inca nu au aratat un interes fata de ceea ce oferi tu.
Targetarea poate fi demografica, prin cuvinte cheie, interese, subiecte de interes, remarketing si afisarea pe diferite site-uri din reteaua Google Display.
Adwords permite combinarea diferitor metode de targetare aducand un plus in rezultatele stabilite dar pentru a ajunge la acele rezultate va trebui sa ai cunostinte avansate si o buna intelegere a profilului persoanelor pe care doresti sa le targetezi.
Brand awareness O modalitate ieftina pentru brand awareness este reteaua Google Display care incorporeaza o multitudine de site-uri din diferite domenii pe care reclamele tale pot aparea. Sa nu uitam si de platforma YouTube care este in continua crestere si atrage o treime din utilizatorii de internet. Mesajele trebuie sa fie concise si foarte creative din punct de vedere vizual deoarece pe marimile mai mici de bannere nu va incapea mult text. Facebook iti permite o mai mare flexibilitate.
Vanzari Veniturile tale pot creste intr-un timp scurt daca dispui de un buget potrivit. AdWords te poate ajuta sa iti faci simtita prezenta chiar daca brand-ul tau este la inceput de drum. In functie de domeniul de activitate este posibil sa fii nevoit sa investesti un buget mai mare pentru a fi vizibil clientilor. Daca bugetul este limitat atunci si vanzarile vor fi putine si campania ineficienta.

Cand sa faci AdWords?

AdWords este potrivit si pentru firmele cu vechime pe piata, dar si pentru cele aflate la inceput de drum. Orice companie poate obtine vizibilitate sau vanzari intr-un timp scurt. In principiu AdWords iti va aduce profit indiferent de verticala pe care te afli dar exista si exceptii – un exemplu ar fi industria auto unde mare parte din vanzarile de piese auto se fac prin intermediul agentilor.

Pentru cine este potrivit sa faca AdWords?

AdWords este potrivit pentru oricine este dispus sa investeasca o suma de bani dar si timp pe baza unei strategii bine definite inca de la inceput.

De ce ai nevoie pentru a incepe?

AdWords este o platforma gratuita deci nu necesita costuri decat cu promovarea.

Orice cont nou de AdWords va beneficia de un voucher de 200 lei (sau mai mult daca lucrezi cu o agentie) care te va ajuta in primele zile de promovare.

Pentru a incepe ai nevoie de:

  • Cont de AdWords
  • Site de prezentare asociat
  • O metoda de plata

Concluzie

Pentru a obtine rezultate bune trebuie folosite ambele metode de promovare platita, Facebook te va ajuta sa-ti cresti notorietatea brandului si sa construiesti o comunitate daca folosesti continut de calitate, in timp ce AdWords te poate ajuta sa realizezi vanzari rapide datorita faptului ca poti targeta utilizatorii care sunt intr-un proces activ de cautare a unei solutii la problemele lor.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Descarca Ghidul Marketingului Online – Canale si tehnici de marketing pentru vanzari mai mari daca vrei sa afli mai multe despre promovarea platita prin Facebook si AdWords.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne