Ce este Google AMP si cum iti poate ajuta site-ul?

53% dintre utilizatorii care efectueaza cautari de pe device-urile mobile abandoneaza un site daca dureaza mai mult de 3 secunde pentru a se incarca, conform Google. Da, utilizatorii adora viteza, la fel si Google!

Plecand de la aceste premise, in 2015 s-a lansat un proiect nou, AMP- Accelerated Mobile Pages, menit sa aduca un zambet pe buzele vitezomanilor din online. In Romania a aparut abia in toamna anului 2016, iar site-urile incep incet, incet sa adopte acest nou format.

Daca esti owner de business sau specialist de marketing si iti doresti ca utilizatorii sa aiba o experienta mai buna pe device-urile mobile atunci cand interactioneaza cu site-ul tau, te invit sa citesti articolul de astazi. 🙂

Ce este Google AMP?

AMP este un proiect open source care are drept scop redarea continutul paginilor web mult mai rapid pe device-urile mobile. Initial a fost creat doar pentru site-uri de publishing, insa acum functioneaza pe orice pagina care are preponderent elemente statice ( ex: articol de blog, site-uri de retete, site-uri de stiri, pagina de produs etc.)
Vei recunoaste paginile foarte usor dupa semnul in forma de fulger si denumirea AMP din fata descrierii afisata in pagina cu rezultatele de cautare.

AMP in rezultatele de cautare

Cum iti poate ajuta AMP site-ul?

Cel mai mare beneficiu il reprezinta imbunatatirea experientei utilizatorului pe mobile. Avand in vedere ca device-urile mobile devin principalele dispozitive folosite de utilizatori, este important sa oferim un site care se incarca rapid. In medie, paginile AMP se incarca de 3 ori mai repede decat varianta non-AMP.

O data cu imbunatatirea vitezei, utilizatorul va sta mai mult pe site, va vizita mai multe pagini, iar bounce rate-ul va scadea.

Luand in calcul toti acesti factori, daca utilizatorul are o experienta mai favorabila pe pagina AMP, acesta va converti mult mai usor. Pana la urma, acesta este scopul: utilizatorii care ajung pe pagina noastra sa converteasca, fie ca este vorba de o vanzare, abonarea la newsletter sau completarea unui formular.

Ce influenta are AMP asupra SEO?

Cei de la Google au afirmat ca AMP nu va fi un factor de ranking direct, insa:

  • viteza site-ului este un factor de ranking, iar daca 2 site-uri, unul cu varianta AMP si unul Non-AMP concureaza, iar singura diferenta dintre ele ar fi viteza, Google il va favoriza si il va arata mai sus in rezultatele de cautare pe cel care se incarca mai repede
  • daca o pagina AMP are mai multe click-uri, bounce-ul mai mic si utilizatorii gasesc informatia a fi relevanta, din nou Google va favoriza astfel de site-uri in pozitionari

Scopul celor de la AMP este sa livreze cea mai buna experienta pe mobile, iar daca iti doresti conversii mai multe sau CTR mai bun, trebuie sa te pozitionezi in fata concurentei cu un site mult mai rapid, mai ales daca majoritatea traficului tau vine de pe device-urile mobile.

Intr-un articol viitor vom aborda modul de implementare AMP si care sunt cele mai frecvente erori in configurarea lui. Stay close! 🙂

 

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne