Ce trebuie sa stii despre Pinterest for Business

Pinterest este locul in care brandurile isi pot construi o identitate vizuala si isi pot expune produsele si povestea din spatele brandului. Pinterest for Business este exact contul de care un brand are nevoie si ii ofera acestuia cateva oportunitati prin care poate profita cat mai mult de prezenta pe aceasta platforma.

Pentru inceput, este important sa stii ca daca brandul tau are deja un profil pe Pinterest care nu este business, acesta poate fi transformat in cont business in doar cateva click-uri. Intri pe business.pinterest.com/ si dai click pe Convert Now. Tot in business.pinterest.com iti poti face un cont nou.

pinterest 1

Cu ce este diferit

1. Confirmarea site-ului
Pinterest iti ofera un tag pe care trebuie sa il introduci in site (aici te poate ajuta un programator sau un plugin) si care ii permite sa conecteze pagina ta cu site-ul tau.

pinterest 3
pinterest 4

Confirmandu-ti site-ul, ai acces la mai multe date in Analytics (cine a pin-uit continut de pe site-ul tau, ce continut a fost pin-uit etc.), iar fiecare pin care provine de pe site-ul tau va fi insotit de logo-ul tau.

Vezi in acest ghid cum se verifica un site. Daca intampini probleme cu acest proces, nu ezita sa folosesti Help Center-ul lor.

2. Analytics
Ai acces la statistici importante pentru strategia ta pe Pinterest, precum numarul de vizitatori, numarul de utilizatori care au interactionat cu continutul paginii, date despre audienta ta etc.

Cu ajutorul datelor din Analytics:

  • iti poti da seama ce fel de continut cauta audienta ta
  • stii care sunt pinurile tale cu cel mai mult engagement
  • iti cunosti audienta din datele demografice
  • poti sa realizezi rapoarte lunare si sa compari datele

Daca esti la inceput, va trebui sa astepti pana sa poti vedea date in Analytics. Odata cu adaugarea de continut in pagina ta si confirmarea site-ului, vor aparea si datele.

pinterest5

Pana sa iti confirmi site-ul, poti vedea toate pinurile care provin de pe site-ul tau personalizand linkul https://ro.pinterest.com/source/siteultau.ro. De exemplu, iata ce pinuri provin de pe site-ul www.ikea.com:

pinterest6
3. Rich Pins
Cu Rich Pins, adaugi pinurilor care provin de pe site-ul tau un plus de informatii, in functie de tipul ales. Aceste informatii variaza de la pret, descriere, harta, pana la numar de telefon si lista de ingrediente.

Informatiile continute de un rich pin sunt independente de descrierea pinului, care poate fi editata. Practic, rich pins contin informatii stabilite de tine, care nu pot fi ulterior modificate de userii care iti pinuiesc continutul.

Sunt 5 tipuri de rich pins:

  • Articol(Article): poti seta autorul, headline-ul si descrierea articolului
    pinterest7-article
  • Film (Movie): poti seta sa apara ratingurile, distributia si review-urile filmelor
    pinterest9-movie
  • Loc (Place): poti seta harta, adresa si numarul de telefon
    pinterest8-place
  • Produs (Product): poti seta pretul, denumirea produsului, disponibilitatea si vanzatorul
    pinterest10-product
  • Reteta (Recipe): poti seta ingredientele, timpul de gatire si numarul de portii
    pinterest7-recipe

Pentru a seta un tip de rich pin, trebuie sa urmezi pasii de aici: developers.pinterest.com/docs/rich-pins/overview/.

Intrebari frecvente

  • Pot lega o pagina de Facebook de un cont de Pinterest?
    Din pacate, Pinterest nu ofera aceasta optiune, insa permite legarea unui profil de Facebook cu un cont de Pinterest.
  • Pot administra mai multe pagini de Pinterest de pe o singura adresa de email?
    Raspunsul este nu, din cauza faptului ca momentan un cont business nu poate fi legat de o adresa de email care a mai fost folosita pentru alt cont.
  • Cum pot fi gasit pe Pinterest?
    Valabil si pentru conturi personale, un pinner poate fi gasit dupa nume, iar in cautari se selecteaza tabul `Pinner`.

Tips&Tricks pentru paginile de business

sony

  • Nu pin-ui doar despre tine: cunoaste-ti audienta si ofera-i continut si din alte surse, relevant pentru identitatea brandului tau si pentru interesele celor care te urmaresc.
  • Organizeaza-ti continutul: creeaza-ti boarduri tematice, cu denumiri care sugereaza clar despre ce sunt, adauga-le in categoriile oferite de Pinterest si asigura-te ca fiecare pin se afla in boardul care trebuie.
  • Fii usor de gasit: completeaza descrierile boardurilor si pinurilor cu cuvinte cheie relevante, pentru a putea fi gasit in cautari.
  • Cauta-ti audienta: nu ezita sa dai Follow la utilizatorii care pinuiesc continut relevant pentru brandul tau. Unii dintre ei iti vor da Follow inapoi si astfel iti vei creste comunitatea.
  • Promoveaza-ti pagina: adauga un buton de Pinterest in site-ul si newslettereul tau si promoveaza-ti pagina si pe alte retele de socializare in care esti prezent.
  • Foloseste boarduri secrete: cu ajutorul lor, poti testa inainte de publicare cum arata un pin sau poti sa strangi cateva pinuri pe care sa le publici treptat.

Cel mai probabil, Promoted Pins nu vor intarzia sa apara si in Europa (momentan fiind disponibile doar in U.S.). Pe langa promovarea platita, Pinterest a anuntat ca pregateste noi tooluri special pentru conturile business, asa ca merita cu siguranta sa ai un cont Pinterest for Business, daca aceasta platforma se potriveste domeniului tau.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne