EN

Checklist pentru prima ta campanie pe Facebook Ads

Checklist pentru prima ta campanie pe Facebook Ads

Te gandesti sa incepi sa iti promovezi produsele sau serviciile pe Facebook Ads? Pentru tine am creat acest checklist, pe care sa il ai alaturi atunci cand iti vei crea prima campanie pe Facebook. In acest articol, voi incerca sa iti dau un raspuns cat mai complet la intrebarea “de ce am nevoie ca sa incep promovarea pe Facebook Ads”, iar tu, bifand punctele de mai jos, vei porni cu dreptul prima ta campanie.

Asadar, sa incepem:

1. Obiectivul campaniei

Checklist pentru prima ta campanie pe Facebook Ads
Fiecare campanie pe care o vei crea in Facebook Ads are nevoie de un obiectiv. Vrei sa afle cat mai multa lume de brandul tau? Esti deja un brand cunoscut pe piata si vrei sa iti cresti vanzarile? Ai un ebook nou si vrei sa il descarce cat mai multa lume? In functie de raspuns, vei sti si ce tip de obiectiv vei selecta pentru campania creata in Facebook Ads (pas important pentru optimizarea campaniei).

Totodata, obiectivul campaniei tale va dicta si mesajul pe care anunturile tale il vor transmite si modul in care vei cantari rezultatele. Obiectivul trebuie sa fie clar, masurabil si, daca este posibil, sa se reflecte intr-un target(de exemplu, minim 100 de descarcari ale ebook-ului)

2. Bugetul si perioada

Acum ca ai stabilit ca vrei mai multe vizite pe site/ vanzari ale produsului/serviciului tau, trebuie sa te gandesti la un buget pe care esti dispus sa il aloci si pe ce perioada. Daca promovezi o oferta, atunci perioada e simpla: de cand incepe promotia si pana cand se termina. Daca vrei sa promovezi un produs, perioada poate fi in functie de cat buget esti dispus sa aloci (pornind de la bugetul minim zilnic/lifetime impus de Facebook) si in functie de cat de profitabila este promovarea.

Ca un punct de referinta, bugetul minim in RON impus de Facebook pe zi este 2 lei, daca optezi sa platesti per impresii, si 5 lei, daca optezi sa platesti per click.

Checklist pentru prima ta campanie pe Facebook Ads

3. Audienta

Cui i se adreseaza produsul sau serviciul tau?

Defineste-ti profilul clientului tau ideal si incearca sa il “gasesti” pe Facebook. Asta inseamna sa targetezi persoane cu varsta/sex/locatie/interese/domeniu de activitate/studii etc. cat mai relevante pentru ceea ce promovezi. O audienta prea generala va cuprinde cu siguranta si oameni care nu sunt interesati de brandul tau si astfel vei pierde bani.

Am scris detaliat despre optiunile de targetare pe Facebook si cum sa o faci in functie de obiectiv aici: netlogiq.ro/audientele-pe-facebook-ads.

4. Materialele vizuale si copy-ul

Indiferent ce decizi sa promovezi, vei avea nevoie de imagini, bannere si/sau video-uri prin care sa arati produsul sau sa ilustrezi serviciul pe care il oferi, intr-un mod atractiv si in ton cu imaginea brandului tau. Trebuie sa tii minte ca toti stam pe Facebook pentru a ne relaxa si a socializa si dam click doar atunci cand ceva ne atrage atentia si ne intriga sa aflam/vedem mai multe.

Aceste materiale vizuale vin mana in mana cu copy-ul pe care il vei folosi pentru anuntul tau. Cele doua se completeaza pentru a transmite rapid si captivant mesajul tau: comanda-mi produsul, descarca-mi ebook-ul, intra pe site sa vezi ofertele mele etc.

Textul anunturilor tale trebuie sa atraga atentia cu un headline captivant, sa trezeasca interesul descriind pe scurt beneficiile produsului/serviciului, sa contina un call-to-action care ii transmite utilizatorului actiunea pe care doresti sa o realizeze.

La crearea materialelor vizuale, poti colabora cu un designer sau poti folosi diverse tool-uri pentru a incerca sa creezi chiar tu bannere (Canva este un tool popular si usor de folosit). Important e sa creezi o imagine/un video de calitate buna, care sa respecte ghidul de cerinte de la Facebook.

3

5. Landing page

Iata unde am ajuns dupa ce am dat click pe ad-ul de mai sus:
Checklist pentru prima ta campanie pe Facebook Ads

In majoritatea tipurilor de campanii de pe Facebook Ads, anunturile vor trimite utilizatorii pe o anumita pagina dintr-un site. Rolul acelei pagini este sa reflecte promisiunea din anunt si sa continue misiunea de a ghida utilizatorul spre actiunea dorita, ceea ce face cu succes exemplul mentionat.

Daca anuntul tau are scopul de a aduce utilizatorul pe site pentru a descarca un ebook, landing page-ul trebuie sa fie exact asta: pagina in care utilizatorul afla mai multe despre ebook si il poate descarca, direct din pagina sau completand un formular. Daca vrei sa cresti vanzarile unui produs, atunci anuntul tau trebuie sa il aduca pe utilizator pe o pagina dedicata produsului respectiv, unde poate afla toate detaliile necesare si il poate adauga rapid in cos, pentru a-l comanda.

Landing page-ul trebuie asadar:

  • Sa fie relevant pentru anuntul tau
  • Sa sustina obiectivul campaniei
  • Sa fie responsive, la fel ca tot site-ul tau, daca afisezi anuntul si pe mobile
  • Sa convinga utilizatorul sa converteasca, confirmand “promisiunile” din anunt

Cine ajunge pe o pagina in site care nu are nicio legatura cu anuntul pe care tocmai a dat click va iesi imediat din site in cele mai multe cazuri, iar tu vei plati un click degeaba.

6. Urmarirea rezultatelor

Imi place sa urmaresc rezultatele inca de la primele impresii si asa ar trebui sa faci si tu. Asta nu inseamna sa te uiti obsesiv in datele oferite de Facebook Ads si Google Analytics despre performanta campaniei tale si sa tragi concluzii pripite, dar nici sa nu o lasi sa mearga zile intregi fara sa arunci un ochi sa vezi cum merg lucrurile si care sunt rezultatele. Nimic nu e batut in cuie, ci trebuie optimizat continuu si chiar oprit, daca rezultatele sunt triste.

O data pe zi sau la doua zile, iti recomand sa verifici ce rezultate ti-a adus campania pe site, ce rata de click ai, ce engagement au anunturile etc. Iti recomand sa citesti acest articol, in care am scris detaliat despre acest aspect important: netlogiq.ro/cum-urmaresti-campaniile-facebook-ads.

Atentie: Chiar de la primele setari ale contului tau de Facebook Ads, un pas important este instalarea codului Facebook Pixel in site-ul tau, cu ajutorul unui programator sau Google Tag Manager. Acest pixel masoara actiuni pe care utilizatorul le face pe site-ul tau, iti permite sa creezi audiente de remarketing si optimizeaza campaniile, in functie de obiectiv.

7. Research

Ultimul element din lista este de fapt primul. Daca esti prea nerabdator sau nu vei face chiar tu campania, probabil e tentant sa treci peste el. Acest punct este insa important si se refera in primul rand la a te documenta despre politica de advertising a Facebook-ului.

Nu vrei sa afli ca produsul sau serviciul tau nu poate fi promovat pe Facebook (de exemplu, daca vinzi anumite tipuri de suplimente alimentare sau tutun) abia dupa ce te-ai chinuit sa faci campania. Sau ca anuntul tau este dezaprobat desi l-ai refacut de 3 ori pentru ca are un element care nu este in concordanta cu politica Facebook.

Un alt tip de research este cel personal: te documentezi continuu pentru a reusi sa iti optimizezi cat mai bine campaniile, iar banii tai sa fie consumati intr-un mod cat mai profitabil. Nu ai timp de research? Atunci poti lua in considerare colaborarea cu o agentie de marketing online, iar acest lucru te va ajuta sa economisesti bani si timp.

Acesta este checklistul pe care cred ca ar trebui sa il bifeze oricine face o campanie in Facebook Ads.
Crezi ca am ratat ceva sau ai vreo nelamurire? Lasa-mi un comentariu! 🙂

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne