Cum e sa fii intern la Netlogiq – part II

A mai trecut o luna de ultima data de cand am povestit despre cum e sa fii intern la Netlogiq – si e bine in continuare. Am ajuns sa dau dreptate zicalei care spune ca “timpul zboara, mai ales atunci cand faci ceea ce-ti place”.

E un sentiment foarte placut, acela de a munci cu drag; in cazul meu, mediul in care lucrez nu face decat sa contribuie la acest sentiment. Ultimele taskuri pe care le-am primit au fost exclusiv pentru clienti reali ai companiei Netlogiq, ceea ce ma bucura foarte tare: sunt nerabdatoare sa vad rezultatele muncii mele, “in lumea reala”.

Copywriting – I’m lovin’ it

Colega mea Ancuta este cea responsabila pentru aceasta descoperire. Am avut un training in care mi-a povestit toate cele despre copywriting, plus tips&tricks si am incheiat cu un nou task: am scris o serie de texte ce vor servi la crearea unor landing page-uri pentru site-ul unuia dintre clienti. Am fost incantata de la bun inceput: dintotdeauna mi-a placut sa scriu, iar acesta era momentul adevarului, daca oare ma pricep la munca unui copywriter. Si se pare ca da – yupiii!  Acest task a presupus destul de mult research, deoarece domeniul de activitate al clientului nu imi era cunoscut (asta cu siguranta s-a schimbat) si m-a facut sa-mi pun de multe ori intrebarea “oare suna cum trebuie?”.

Mi s-a spus ca in copywriting trebuie sa scrii “pe limba celui ce te citeste” – si asa este. Copywritingul este la fel de mult un joc de imaginatie, pe cat este un joc de cuvinte. Trebuie sa te imaginezi in papucii celui care ar fi interesat de informatia pe care o oferi si sa te asiguri ca scrii pe intelesul lui, cat mai apropiat de stilul lui. Suta la suta nu vei sti decat dupa o perioada de proba – si poate nici atunci; tocmai de aceea in marketing se testeaza mult apele.

Pinterest – dintr-o noua perspectiva

Cand am avut training-ul acesta impreuna cu colega mea Roxana, tin minte ca am resimtit o oarecare melancolie, cu gandul la vremurile in care-mi pierdeam timpul pe Pinterest – asa cum o fac acum pe Instagram si mai nou, pe Snapchat. Insa acum am descoperit o noua perspectiva de a folosi aceasta platforma si anume, cea a unui marketer, ceea ce mi-a redeschis apetitul. Pinterest mi-a placut dintotdeauna pentru cat este de placut vizual si practic: pin-urile sunt imagini insotite de cateva cuvinte iar informatia (pe care o gasesti din plin btw) o organizezi frumos in board-uri; practic si simplu.

Iar acum sa ne punem in papucii unei companii care creeaza un cont de Pinterest for Business: ai sansa de a creea un context atragator vizual pentru produsele/serviciile tale si de a le prezenta in cadrul acestuia. Ceea ce vinzi nu va mai fi prezentat vizitatorului in cadrul obisnuit care tipa “cumpara-ma”, ci intr-un cadru in care ii prezinti o imagine de ansamblu a ceea ce oferi, informatii utile despre cum ar putea integra produsele/serviciile tale in viata lui personala etc.

Am profitat si eu de oportunitate: am creat un cont Pinterest for Business pentru blogul meu; eu nu vand nimic, insa imi doresc bineinteles o audienta cat mai mare pentru postarile mele. Am creat un board dedicat blogului, prin care voi tine vizitatorii la curent cu ceea ce postez acolo, iar in rest mi-am facut de cap: am creat alte nu-mai-stiu-cate board-uri, in functie de “directiile” in care imi propun sa ghidez articolele blogului meu. Preponderent e vorba de fotografie, insa am inclus si zona de moda si machiaj de exemplu, pe care personal le consider tot “chestii artistice”.

AdWords – acel task care doar pare bau-bau

Ba mi se parea fain, ba nu mai eram atat de sigura ca o sa fiu in stare sa misc ceva in AdWords – poate e vorba de interfata aceea si cat e de plina de tabele si cifre si de faptul ca n-am fost niciodata prea buna prietena cu matematica. Sau poate ca asa te simti de fiecare data cand esti in fata “necunoscutului”. Pe acest task lucrez impreuna cu colegul meu Laurentiu, care a reusit sa simplifice cu mult lucrurile pentru mine – AdWords nu e vreun bau-bau, trebuie luat doar pas cu pas si gandit logic.

Si asa am ajuns azi sa fiu foarte entuziasmata de acest task: trebuie sa gandesc ad-uri, potrivite atat zonei de Display, cat si celei de Search, ce vor fi implementate in cadrul unei campanii de remarketing. Acest task imi pune mintea la contributie, atat logic cat si creativ, ceea ce-mi place; se mai adauga faptul ca sunt foarte curioasa de cum se vor descurca bannerele si textele mele. Presimt ca AdWords si cu mine am putea deveni prieteni buni – only time will tell; sau mai bine zis, numarul de conversii.

 

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne