Cum sa creezi un Landing Page care vinde

Landing Page-ul (sau pagina de destinatie) este locul unde vizitatorul ajunge dupa ce acceseaza un link, indiferent ca este dintr-un banner, o campanie PPC (Pay Per Click), dintr-o cautare Google sau dintr-o campanie de e-mail marketing. Este locul in care ai ocazia sa il convingi si sa il convertesti in cumparator.

Aceasta pagina contine de fapt un mesaj targetat spre o anumita categorie de public. Din acest motiv, trebuie tot timpul sa ai in vedere perspectiva cumparatorului, interesele si problemele lui si sa evidentiezi solutiile pe care tu i le oferi pentru acea problema.

Iata cateva sugestii pentru un Landing Page care sa vanda:

  • Titluri convingatoare – titlurile trebuie sa specifice misiunea ofertei, beneficiul clar. Inca de aici vizitatorul trebuie sa simta ca a „aterizat” in locul potrivit. De asemenea, titlul trebuie sa induca actiunea, iar asta se face cel mai bine daca începi cu un verb gen: Descarca, Invata, Inscrie-te – un verb de actiune.
  • Text clar si bine organizat – Textul trebuie sa fie consistent, aerisit si sa se incadreze intr-un singur ecran. O alta recomandare este sa il formulezi in asa fel incat, impreuna cu titlul, sa motiveze vizitatorul sa actioneze. Prezinta doar caracteristicile si beneficiile clare ale ofertei si nu incerca sa il mai impresionezi. El deja este pe pagina ta. Indreapta-i atentia spre comanda.
  • Ofera testimoniale din partea clientilor – cateva cuvinte din partea clientilor multumiti si numele acestora pot face minuni.
  • Foloseste spatii albe – spatiul dintre elemente este prietenul tau si directioneaza atentia spre oferta, spre elementele importante din pagina. Nu inghesui elementele paginii, ci separa-le cu spatii albe, care ajuta la intelegerea mai usoara a modului in care este impartita pagina.
  • Foloseste o imagine – foloseste o imagine simpla, care sa prezinte produsul/serviciul, asociata eventual cu un titlu explicativ.
  • Foloseste buline si bold – beneficiile produsului si specificatiile despre acesta trebuie organizate cu ajutorul a 3-5 buline spatiate pentru a scoate in evidenta valoarea. Acelasi efect asupra ochiului il are si boldarea unor cuvinte importante.
  • Imparte informatia pe coloane – pentru o structura mai buna se practica impartirea informatiei in 2-3 coloane, in functie de informatie.
  • Formularul de comanda / inscriere / descarcare sa fie scurt, adica incadrat in cel mult un ecran, sa contina neaparat campuri pentru nume si prenume, iar butonul de finalizare sa convinga tot printr-un verb de actiune. Nu solicita informatii inutile pentru ca s-ar putea sa indepartezi vizitatorul. Cere minimul necesar de informatii.
  • Foloseste „Acum” pentru a incuraja actiunea: Cumpara acum! Descarca acum!
  • Cat mai putine linkuri (mai bine deloc) – pagina de destinatie nu ar trebui sa contina link-uri catre alte pagini ale site-ului, altfel atentia vizitatorului ar putea fi distrasa de la scopul initial. Singurul link de pe pagina ar trebui sa fie cel de cumparare.
  • Evita acronimele – nu toata lumea cunoaste terminologia specifica domeniului tau de activitate, asa ca cel mai bine ar fi sa eviti prescurtarile si sa ajuti vizitatorii sa-ti inteleaga oferta.

Un exemplu foarte bun de Landing Page care tine cont de toate sfaturile de mai sus: Screen Shot 2015-12-09 at 15.24.46

Creste eficienta Landing Page-ului

Pentru a creste eficienta Landing Page-ului, ar mai trebui sa iei in considerare si aceste sfaturi:

  • Sa fie integrat ca identitate vizuala cu restul site-ului. Pagina trebuie sa fie în acelasi ton cu siteul. Viitorul cumparator nu trebuie sa uite de la cine comanda.
  • Ofera un raspuns rapid la comanda. Actioneaza cat se poate de repede la cererea clientului. Asteptarea s-ar putea sa il dezamageasca si sa il determine sa nu mai apeleze la tine. De obicei, primesc raspuns instant sau cel mult într-o ora de la comanda. Şi asta ma face sa revin pe acele siteuri.
  • Multumeste frumos. Dupa ce ai convertit vizitatorul, trimite-l spre o pagina de multumire. Disponibilitatea lui de a colabora este mult mai mare în acest moment.

 Homework

  • Exercitiul 1. Daca desfasori campanii AdWords, asigura-te ca ai Landing Page-uri bine facute. Daca nu ai, opreste campania si reporneste-o doar dupa ce ai LP – e foarte probabil ca o parte din banii pe care ii dai sunt aruncati pe fereastra.
  • Exercitiul 2. Ar fi bine ca pagina oricarui produs sau serviciu din site-ul tau sa indeplineasca conditiile unui Landing Page bun. Fa o tura prin site-ul tau si spune-mi daca e asa. Daca nu, e foarte probabil ca o parte din clientii tai potentiali dau banii unui concurent de-al tau.

Aterizare placuta!

 

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne