Cum te ajuta operatorii de cautare in procesul SEO?

Operatorii de cautare sunt cuvinte care pot fi adaugate intr-o interogare pentru a restrange si primi rezultate mai exacte. Acestia ajuta un om de rand sa gaseasca exact rezultatele pe care el si le doreste, ca de exemplu filetype:pdf, in cazul in care este interesat de carti sau reviste in format .pdf, dar in acelasi timp ajuta si specialistii SEO in expertiza lor.

Folosind o parte din operatorii de cautare pe care Google ii pune la dispozitie, un specialist SEO poate identifica si repara erorile tehnice, dar si de continut pe care site-urile le au adesea.

Printre cei mai importanti operatori de cautare se numara:

Site:

Operatorul de catuare “site:” restrictioneaza rezultatele unui singur domeniu sau director, ca de exemplu:

Site:www.eximtur.ro va returna lista aproximativa de pagini indexate ale acestui site.

Site:eximtur.ro va returna lista aproximativa de pagini incluzand si subdomeniile domeniului, cum ar fi blog.eximtur.ro.

Foloseste acest operator de cautare pentru a identifica daca numarul de pagini indexate este cel pe care ti-l doresti. Numarul este similar cu cel al paginilor incluse in sitemap.xml, iar daca exista o diferenta semnificativa intre paginile indexate in Google si cele din sitemap.xml inseamna ca ori anumite pagini trebuie deindexate, cum ar fi filtrele unui magazin online, ori anumite pagini sunt blocate din greseala in robots.txt.

Related:

Operatorul de cautare “related:” returneza doar site-uri similare cu nisa site-ului tau identificata de Google.

In cazul site-ului eximtur.ro operatorul related returneza rezultatele dorite, rezultand ca nisa a fost identificata corect. Exista situatii cand datorita continutului slab si ambiguu din pagina, rezultatele sa contina alte site-uri in afara concurentei sau situaltii in care Google nu returneaza nimic. Lipsa rezultatelor poate fi datorita varstei fragede a domeniului sau a structurii si continutului slab alcatuit.

Cache:

Cu ajutorul acestui operator vei vedea cum arata o pagina atunci cand Google a accesat-o ultima data. Daca intre timp ai facut modificari de continut, iar in versiunea cache inca nu este vizibila, atunci inseamna ca acesta nu a fost inca crawluit si indexat.

Pentru a grabi procesul de crawling si indexare te poti folosi de optiunea Fetch as Google din Google Search Console.

Allintitle:

Operatorul va restrictiona meta title-ul in functie de cuvintele cheie folosite in cautarea ta.

Ca de exemplu:

Allintitle:hoteluri Mamaia va returna rezultate care vor contine in titlu cuvintele hoteluri si Mamaia, scrise impreuna sau separat.

Allintitle:”hoteluri Mamaia” va returna doar rezultatele in care cuvintele se situeaza unul langa altul.

Prin aceasta interogare vei identifica exact paginile cu care te lupti pentru pozitionarea cuvintelor cheie si in plus vei primi si idei pentru a redacta un meta title cu impact semnificativ asupra pozitionarii.

O alta informatie pe care o vei afla prin aceasta interogare este si totalul de pagini din site-ul tau care contin un titlu similar. In aceasta situatie, iti poti da seama daca anumite pagini se canibalizeaza unele pe altele sau daca exista vreo oportunitate de link building intern.

Allintext:

Este similar cu operatorul “allintitle” si bineinteles returneaza rezultatele din textul unei pagini, mai exact din body text.

Pentru a afla mai multe informatii despre operatorii Google citeste documentatia lor, iar pentru si mai multi operatori de cautare viziteaza aceasta pagina: Google Guide. Usureaza-ti procesul SEO si alegei pe cei care iti vor oferi informatiile pe care le cauti!

 

Te invitam sa citesti primul capitol din Ebook-ul Ghidul marketingului online, in care iti prezentam cum functioneaza motoarele de cautare:

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne