EN

Cum te ajuta structura unui site sa te pozitionezi mai bine in Google?

Daca iti doresti sa ai un site bine vazut de catre motoarele de cautare atunci va trebui sa tii cont ca structura site-ului tau va influenta acest lucru. Motoarele de cautare apreciaza buna organizare a unui site si nu isi doresc nicidecum sa crawl-uiasca (sa acceseze paginile site-ului) un labirint din care nu pot intelege nimic.

Cel mai bun moment in care structura unui site poate fi asezata pe hartie se afla chiar in perioada de dinaintea dezvoltarii site-ului. Arhitectura este punctul de plecare a structurarii informatiei in site-ul tau, dar si al keyword research-ului. Daca vei avea o structura bine definita, vei sti exact pentru ce cuvinte cheie vei dori sa rankezi. Vei sti ca in paginile aflate pe primul nivel vei avea head keywords si ca pe paginile de pe nivelurile inferioare vei avea longtails. Totul va capata logica doar daca vei avea o structura bine definita pe care Google o va intelege cu usurinta.

1. Organizarea cuvintelor cheie

Keyword research-ul este o etapa foarte importanta pentru inceperea optimizarii unui site din punct de vedere SEO. Structura site-ului iti va da o nota foarte clara asupra cuvintelor cheie pe care te vei focusa. In functie de nivelul la care te afli, cuvintele cheie vor fi head keywords (cuvinte scurte cu volum mare de cautari) sau longtail keywords (cuvinte cheie lungi, cu volum mai scazut fata de head keywords si care convertesc mai bine). Important este sa le selectezi cu atentie si cat mai complet.

2. Organizarea informatiei

Dupa cum spuneam si mai sus, organizarea informatiei va fi mult mai usor de realizat imediat ce avem structura site-ului.

In cazul unui magazin online, se va sti exact care vor fi categoriile si subcategoriile, ce produse fac parte dintr-o anumita structura si ce texte vom adauga in pagina.

3. Link Building intern

Link building-ul intern este o etapa importanta prin care “link juice-ul” (propagarea autoritatii si a valorii de la un link la altul) este transferat de la o pagina la alta. El va fi transferat intre pagini care vorbesc despre acelasi subiect, ca de exemplu, de la categoria principala la subcategorii, si invers.

4. Organizare Breadcrumbs

Breadcrumbs este mai exact o schema de navigare care indica locatia in care un utilizator se afla. Termenul provine din basmul Hansel si Gretel, basm in care cei doi copii presarau firmituri pentru a stii drumul catre casa. Exact la fel se intampla si cu breadcrumbs-ul unui site. Iti arata tot parcursul, de acasa si pana in categoria in care te afli. (Home > Categorie > Subcategorie)

In acest caz, daca nu am avea o structura bine definita, breadcrumbs-ul nu ar fi deloc logic.

5. Imbunatatirea bugetului de crawling

Bugetul de crawl este perioada pe care Google o investeste pentru a iti crawl-ui site-ul. Este posibil ca intr-o zi, Google sa iti vada 10% din pagini, iar in alta zi 60%. Scopul este ca intreg site-ul sa fie vazut de Google, iar paginile importante sa fie crawl-uite si luate in vizor. Pe langa multe alte metode de a obtine un buget de crawiling mai mare, structura site-ului joaca un rol foarte important.

Pe langa aceste patru aspecte majore de SEO, buna structurare a site-ului iti va ajuta potentialii cumparatori sa navigheze in site cu usurinta.

Fie ca te afli in etapa de dezvoltare a site-ului, fie ca ai deja un site si iti doresti ceva mai mult de la el, realizeaza o structura logica pe care orice motor de cautare si-ar dori sa ajunga. 🙂

 

Te invitam sa citesti primul capitol din Ebook-ul Ghidul marketingului online, in care iti prezentam cum functioneaza motoarele de cautare:

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne