EN

Cum urmaresti performanta campaniilor Facebook Ads

Simti ca anunturile tale sunt gata de lansare si ai asteptari mari inca de la primele impresii? O doza de optimism e binevenita, atata timp cand iti urmaresti campaniile ca un detectiv, inca din momentul in care s-au activat.

Daca nu stii cum sa urmaresti rezultatele si sa afli exact cat de bine merg campaniile, te invit sa parcurgi cu atentie articol pana la sfarsit. Am enumerat 2 moduri, ambele la fel de importante, pentru ca pana la urma vrei sa afli:

  • Cat de bine primite sunt anunturile tale pe Facebook (clickuri, ctr, impresii, like-uri etc.)
  • Ce se intampla dupa ce ajung utilizatorii din Facebook pe site-ul tau

1. Din Facebook

In platforma Facebook Ads, in Ads Manager, ai la dispozitie o serie de date pentru a urmari performanta campaniilor, in functie de obiectivul setat.

Facebook Ads iti ofera cateva rapoarte predefinite, insa in functie de obiectivul campaniei tale, vei constata ca cel mai util este sa faci unul sau mai multe rapoarte custom, cu exact ce ai nevoie.

Sa luam ca exemplu o campanie cu obiectivul de a aduce trafic pe site. Pentru astfel de anunturi, te vor interesa mai ales date despre: impresii, clickuri, rata de click (CTR), costul per click (CPC), frecventa de afisare, scor de relevanta, buget consumat. Bineinteles, poti include mult mai multe date, dar iti recomand sa ai un raport aerisit, usor de urmarit.

Raportul de mai sus va arata astfel in Ads Manager (populat sau nu cu date, in functie de cand a fost activat anuntul):

 Deasupra raportului observam un grafic, care se poate si el personaliza. Asadar, Facebook Ads ne ofera destul de multe date, tot ce trebuie sa facem este sa analizam si sa actionam.

2. Din Google Analytics

Datele pe care ti le ofera Facebook inregistreaza exact ce se intampla cu anunturile tale: clickuri, CTR, impresii, scor de relevanta, like-uri la pagina aduse etc. El iti va arata si cate conversii aduc anunturile, insa nu poate spune ce se intampla pe site-ul tau in timpul vizitei: cate si ce pagini viziteaza utilizatorii, cat stau pe site, rata de abandon etc. Pentru asta vei avea nevoie de Google Analytics. E ca un team work.

Cum recunosti campaniile provenite din Facebook Ads

Inainte de toate, trebuie sa stii ca traficul din Facebook Ads se inregistreaza in Google Analytics ca trafic din sursa directa sau in unele cazuri ca provenind din pagina de Facebook. El nu se va diferentia clar daca nu faci acest pas important: fiecare link folosit in Facebook Ads sa fie personalizat cu URL Builder, pentru a putea fi recunoscut de catre GA.

Practic, adaugi un cod de tracking linkului, care poate arata asa: www.netlogiq.ro?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=articol-blog-facebook-ads-tracking

In acest caz, GA va sti sa adune tot traficul respectiv in categoria sursa / modalitate denumita facebook / cpc si va mai sti ca sesiunile provin din campania platita articol-blog-facebook-ads-tracking. Indiferent ce denumiri alegi pentru sursa/modalitate/campanie, important e sa recunosti apoi in GA acest trafic si preferabil si alte persoane care poate vor ajunge sa se uite peste rapoarte.

Unde te uiti in GA?

Daca ai facut pasul de mai sus, traficul din Facebook Ads va aparea diferentiat in GA. Te duci la Acquisition > Source/Medium si cauti in raport traficul respectiv. In cazul de mai jos, campaniile mele vor aparea in sursa/modalitatea facebook / cpc.

Si in GA ai posibilitatea de a salva un raport personalizat special pentru campaniile Facebook Ads. Mergi in tabul Customization > New custom report > aici creezi un raport care sa iti afiseze in orice perioada doresti datele care te intereseaza. Iata ce raport mi-am creat eu:

Google Analytics este foarte util, pentru ca iti spune despre campaniile Facebook Ads:

  • Ce pagini din site-ul tau au vizitat acesti vizitatori

  • Ce/cate conversii aduc

  • Ce produse au cumparat vizitatorii

  • Cate conversii asista acest canal

  • Performanta campaniilor pe diferite device-uri

Cateva sfaturi

In incheiere, iata cateva sfaturi pentru a putea urmari cat mai bine campaniile:

  • Foloseste URL Builder pentru fiecare link din anunturile tale, fie ele video, single image sau carousel
  • Denumeste-ti campaniile in URL Builder clar si diferentiat, nu le numi pe toate la fel, pentru a putea calcula costul/conversie cat mai bine

  • Salveaza-ti rapoarte pentru a urmari rapid datele

  • Compara performanta campaniilor pe diferite perioade de timp

  • Identifica din timp anunturile care nu aduc rezultate si modifica-le sau chiar opreste-le

  • Urmareste diferentiat performanta campaniilor pe mobil vs. desktop

 

Important: E posibil sa observi diferente intre datele raportate de Facebook si cele de GA, in ceea ce priveste traficul pe site sau numarul de conversii. Google Analytics poate fi o sursa mai precisa de date, de aceea iti recomand sa iei in considerare in final datele de aici, iar numarul total de conversii sa il verifici si cu cele din adminul site-ului tau.

Bineinteles, mai exista si alte tool-uri de urmarire pe care le poti folosi, insa iti recomand sa le folosesti pe langa cele de mai sus, care sunt si gratuite.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne