EN

De ce sa incluzi Instagram in strategia ta de continut

Daca nu ai experimentat cu Instagram pana acum, iar pagina de Facebook a brandului tau functioneaza foarte bine, ba chiar iti aduce si conversii, probabil te intrebi de ce e nevoie sa incluzi si Instagram in strategia ta de continut.

Pe langa faptul ca brandurile din toata lumea pun din ce in ce mai mult accent pe continutul vizual, iti voi mai da inca 4 motive pentru care orice community manager ar trebui sa-si indrepte atentia catre Instagram.

1. Instagram e in top 3 retele sociale folosite de romani

12548949_963069267106929_1823623626534038367_n

Conform statisticii Zelist, in decembrie 2015 utilizatorii romani au uploadat peste 1.800.000 de fotografii si au postat peste 2.500.000 de comentarii pe Instagram. Avem, asadar, o comunitate activa care nu doar creeaza continut constant, ci si interactioneaza cu acest continut.

Un alt aspect interesant al statisticii realizate la finalul anului trecut este faptul ca Instagram a surclasat Twitter in preferintele utilizatorilor din Romania, ceea ce inseamna ca pentru romani, primeaza continutul vizual in detrimentul celui scris.

Si ca sa-ti demonstrez cat de populara e platforma in toata lumea, un studiu simpatic spune ca parintii din America iubesc atat de mult Instagram-ul incat isi numesc copiii conform filtrelor pe care le poti folosi in editarea imaginilor. Nu ma crezi? Uite dovada mai jos:

instagram filters

2. Instagram nu e singur, ci are prieteni la fel de interesanti: Hyperlapse, Layout si Boomerang

layoutsample2

Pentru ca platforma a luat amploare in ultimii ani, cei de la Instagram au inteles cat de important e continutul vizual, asa ca au cautat alte forme de a-i ajuta pe utilizatori sa devina si mai creativi si sa incarce continut cat mai divers pe platforma.

Astfel s-au nascut prietenii cei mai buni ai Instagram-ului: Hyperlapse, Layout si Boomerang.

  • Hyperlapse e o aplicatie (deocamdata disponibila doar pe iOS) care te ajuta sa creezi clipuri de tip time lapse. Poti suprinde un apus spectaculos in 10 secunde sau poti prezenta o zi de festival intr-un singur clip. Deja iti vin idei de continut, nu?
  • Layout e o aplicatie disponibila atat pe iOS, cat si pe Android, care iti permite sa faci colaje cu diferite grid-uri, pe care aplicatia ti le pune la dispozitie. Una dintre cele mai creative metode de a folosi Layout e realizarea unui colaj-oglinda cu o singura imagine.
  • Boomerang, disponibil pentru iOS si Android, te ajuta sa creezi o animatie facand 10 fotografii, pe care apoi aplicatia le transforma intr-un video ce se afiseaza in loop continuu – inainte si inapoi. Rezultatul e, de obicei, unul foarte hazliu datorita loop-ului.

3. Pe Instagram poti ajunge usor la publicul tanar cu campania sau produsele tale

age groups

In timp ce Facebook a devenit atat de divers in continut incat utilizatori de toate varstele il folosesc in proportii aproape egale, Instagram se pare ca atrage mai degraba utilizatori cu varste intre 18 si 34 ani.

Oportunitatea pe care probabil ai vazut-o deja citind statistica de mai sus vine in contextul in care desfasori o campanie care se adreseaza tinerilor sau vrei, pur si simplu, sa-ti extinzi publicul, comunicand si cu segmentul mai tanar.

Asadar, nu mai e nevoie sa targetezi, asa cum probabil faci pe Facebook, fiindca pe Instagram stii sigur ca majoritatea celor care iti vor urmari continutul sunt exact publicul cu care vrei sa comunici.

4. Instagram Ads – o oportunitate in plus de promovare platita

instagram ads

Dupa o serie de teste, Instagram a inceput din septembrie 2015 sa ofere brandurilor posibilitatea de a se promova si prin reclame platite. Lucru imbucurator, nu? Ai un produs care se preteaza publicului despre care vorbeam mai sus, un buget pus deoparte si un community manager care iti creeaza continut vizual de calitate, adaptat Instagram-ului? Atunci eu iti sugerez sa nu mai stai pe ganduri si sa incepi sa testezi reclamele pe Instagram.

Ce e important sa stii e ca reclamele se creeaza din platforma de Facebook Ads, iar tot ce trebuie sa faci e sa conectezi contul de Instagram al brandului cu cel de Facebook Ads. De aici incolo, procesul de creare al reclamelor este similar cu cel al reclamelor Facebook.

Sper ca te-am convins macar pe jumatate ca Instagram e o oportunitate reala de a comunica intr-un mod creativ cu publicul tau, iar daca la inceput nu te vei simti inspirat, te asigur ca petrecand timp pe platforma, ideile vor curge de la sine.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne