Este Google AdWords profitabil pentru micile companii?

Statisticile arata ca 53.6% din populatia Romaniei foloseste internetul, procentaj in crestere de la an la an. Dar cum poti sti daca mica ta afacere isi poate face simtita prezenta online si se poate dezvolta cu ajutorul Google AdWords?

Mai jos ai cateva idei ce te vor ajuta sa iei decizia potrivita:

  • Chiar daca ai un buget mare de mii de lei sau un buget restrans, oricine cu initiativa poate folosi platforma AdWords pentru a se promova in ecosistemul dezvoltat de mediul online. Nu exista costuri suplimentare pentru a utiliza acest serviciu.
  • Publicitatea platita online poate deveni scumpa intr-un timp foarte scurt daca nu iti stabilesti inainte un set de obiective bine conturate cum ar fi publicul tinta targetat sau produse specifice cu potential crescut de vanzare ce doresti sa le promovezi.
  • Daca ai un produs sau serviciu si doresti sa il promovezi intr-o locatie restransa cum ar fi un singur judet si il poti vinde doar o singura data clientilor tai (produsul are o durata mare de viata, este utilizat foarte rar sau serviciul este rar apelat etc.) atunci s-ar putea ca AdWords sa nu fie optiunea ideala pentru tine, exceptie fiind produsele sau serviciile care se vand la preturi premium ce au un profit net mare.
  • Google a modificat algoritmul in cautarile search pentru a favoriza site-urile ce sunt optimizate pentru dispozitivele mobile prin afisarea anunturilor in pozitii superioare. Avand in vedere ca numarul de cautari de pe mobil a intrecut cautarile de pe desktop este absolut necesar ca tu sa iei in considerare acest factor inainte de a incepe promovarea prin AdWords.
  • Nu vei profita din vanzarea unui produs sau serviciu unui client o singura data ci din vanzarea repetata, inclusiv up-selling sau cross-selling, ce va duce la loializarea clientilor si implicit cresterea brand-ului.
  • Cei ce ti-au vizitat site-ul pot fi targetati prin Remarketing, o metoda ce intareste prezenta ta pe piata in fata utilizatorilor si nu in ultimul rand costurile vor fi mult mai mici permitand si un buget mai restrans.
  • Return on investment sau castigul dintr-o investitie este un factor extrem de important pentru companiile mici. AdWords iti permite sa controlezi exact cat doresti sa investesti si vei plati doar atunci cand un potential client da click pe anunturi pentru a ajunge la oferta ta. Ai flexibilitatea de a controla chiar si bugetul zilnic daca doresti sa investesti mai putin in unele zile in functie de sezonalitate sau alti factori.
  • Unul dintre cele mai mari avantaje ale platformei AdWords este ca poti targeta granular in functie de dispozitiv, limba vorbita, locatie sau ora din zi. Toti acesti factori combinati te vor ajuta la o targetare precisa a publicului tinta si iti vor creste castigul din investitie substantial printr-un cost redus.
  • Rezultate provenite din promovarea prin AdWords pot aparea chiar si din a doua zi dar pentru a maximiza profitul unei campanii este nevoie de o gestionare eficienta a acesteia ce se realizeaza pe parcursul a mai multor luni. In urma optimizarilor repetate se pot ajunge la reduceri a costului per click cu pana la 30% iar ca opus, daca nu sunt optimizate periodic costul per click poate creste chiar si cu 600%. De aici rezulta faptul ca implica o investitie de timp considerabila pentru a ajunge la rezultate pe masura.

Fie ca poti tu sau doresti sa angajezi o firma profesionista, promovarea prin AdWords a unei mici companii este perfect fezabila. Fara o investitie prea mare si cu initiativa poti ajunge la rezultate excelente intr-un timp scurt.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne