Evenimente in Google Analytics: Ce sunt si cum le implementam

Stiai ca in mod obisnuit Google Analytics inregistreaza date doar cand adresa paginii se schimba sau se actualizeaza? Daca nu folosesti evenimente, inseamna ca sunt informatii care iti scapa si campaniile tale sufera.

In acest articol mi-am propus sa iti povestesc despre evenimentele Google Analytics si sa iti deschid apetitul pentru analiza.

Img-blog-Analytics

1. Ce sunt evenimentele in Google Analytics

In mod obisnuit codul de Google Analytics (GA) inregistreaza date doar cand o pagina se incarca si URL-ul se schimba sau cand URL-ul este actualizat (refresh). Daca doresti sa urmaresti actiuni ale utilizatorului care nu genereaza o schimbare a adresei URL, trebuie sa faci setari suplimentare.

Completarea campurilor unui formular, accesarea unei galerii foto, accesarea butoanelor de actiune (cu incarcare in aceasi pagina) sau click-uri pe link-uri PDF sau link-uri pe adrese de email – toate acestea sunt exemple de actiuni care nu genereaza o schimbare sau actualizare de URL. Solutia pentru captarea acestor interactiuni si transmiterea datelor in raportul GA este implementarea evenimentelor Google Analytics.

2. Implementare manuala a unui eveniment GA

Implementarea unui eveniment GA presupune crearea si adaugarea unui cod, care se executa in momentul in care utilizatorul acceseaza elementul pe care vrem sa il urmarim.

Sa presupunem ca vrei sa afli cati utilizatori au dat click pe adresa de email din pagina de contact.
Exemplu elemente de urmarit prin GA events

Inainte de orice setare suplimentara, link-ul de pe adresa ta de email va arata asa:

<a href=”mailto:adrian@www.netlogiq.ro”>

Dupa setarea evenimentului link-ul tau va arata asa:

<a href=”mailto:adrian@www.netlogiq.ro” onclick= “ga(‘send’, ‘event’, ‘Link’, ‘Email’, ‘Estimare’)”>

Ceea ce am adaugat, mai sus, se poate traduce astfel:

La click pe acest element (onclick) trimite catre GA, pentru raportul Events, ca s-a inregistrat un hit pentru categoria de event “Link”, cu actiunea “Email” si eticheta (label) “Estimare”.

Urmatorul pas, dupa realizarea scriptului, este sa il introduci in site. Daca nu ai acces la cod poti apela la un programator.

3. Raportarea evenimentelor in Google Analytics

Este important sa stii ca setarea unui eveniment nu implica configurari direct in contul de Google Analytics.

In momentul in care configurezi scriptul ai 2 valori obligatorii care vor aparea in raportul GA:

  • categoria – iti recomand sa alegi o denumire sugestiva, prin care sa identifici elementul sau actiune pe care o urmaresti (ex. Link, Video, CTA ). Categoria este prima informatie pe care o vezi in raportul GA.
  • actiunea – alege o denumire clara si sugestiva de tipul click, play, programare, contact etc.

Iti recomand sa folosesti si valoarea eticheta (label), chiar daca este o valoarea optionala. Ea te ajuta sa deosebesti elemente din aceeasi categorie si actiune. In exemplul de sus, am setat ca label „Estimare” pentru click-urile pe adresa de email adrian@www.netlogiq.ro si „Suport” pentru click-urile pe adresa de email suport@www.netlogiq.ro.

GA-raport-event (1)
La crearea scriptului de mai sus, am ales sa denumesc categoria evenimentului “Link”, actiunea “Email” si eticheta “Estimare”. La fel de bine puteam sa pun alte 3 cuvinte care pentru mine au relevanta si ma ajuta sa identific pe ce a dat click utilizatorul cand ma uit in rapoartele GA.

4. Verificarea evenimentului creat

Dupa crearea scriptului si inserarea lui in site, va fi nevoie sa astepti aproximativ o zi pentru a vedea click-urile in rapoartele GA de la sectiunea prezentata in imaginea de mai sus.

Recomandarea mea este sa folosesti raportul „Real Time” (In timp real), unde vei putea vedea date din ultimele 30 de minute. Astfel daca ai implementat corect scriptul, acest raport iti va returna cel putin 1 click.

In imaginea de mai jos, poti vedea click-ul pe care l-am facut pe adresa de email, dupa adaugarea codului.

Analytics-EventEmail

Mai multe informatii despre evenimentele GA si setarea lor manuala poti gasi aici si aici.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne