Fa-ti un site social

Ai un website prin care vrei sa îti promovezi afacerea? Asta e foarte bine. Primul pas în promovarea online este facut. Apoi mai treci pe inventar si partea sociala a firmei: Facebook, Twitter, poate chiar si un blog. Asta e foarte bine, dar nu suficient. Nu crezi ca si siteul tau merita sa fie social?

Iti spun eu si alte milioane de utilizatori, o merita pentru ca

  1. ai investit foarte mult în crearea lui (timp si bani)
  2. un site „prietenos” schimba în bine relatia cu vizitatorii
  3. îti lasi clientii sa vorbeasca despre tine, iar atunci cand se vorbeste despre tine, contezi

Chiar daca web siteul este înca cel mai important instrument de promovare online pentru un brand, Social Media vine din urma si se plaseaza cam pe locul doi. Profita si conecteaza.

De ce un site social?

Unul dintre cele mai bune sfaturi în Social Media este sa asculti vocea fanilor. Acum ai ocazia sa afli adevarata lor parere despre brand, produsele sau serviciile tale.

  • Clientul multumit te recomanda. Scopul oricarui posesor de website este sa atraga trafic, sa converteasca vizitatorii în cumparatori si, daca se poate, sa primeasca feedback. Odata ce ai îndeplinit aceste obiective, de ce sa nu permiti utilizatorilor sa comunice retelei sociale alegerea lor sau chiar sa faca o recomandare, fara a parasi site-ul?
  • Promovare printr-un click. Postul acestor utilizatori îti poate aduce alti vizitatori care vor duce mai departe informatia de pe site-ul tau, iar ciclul se poate repeta la nesfarsit.
  • Iti promovezi retelele sociale, cresti numarul de fani si poti crea o relatie apropiata cu ei, foarte importanta pentru brandul tau. O metoda buna, rapida si destul de ieftina pentru a-ti cunoaste audienta, a interactiona cu ea si a-ti fideliza clientii.

 

Cum procedezi?

Ca sa-ti faci siteul social trebuie sa:

  1. Descarci, de pe platformele respective sau din alte surse faimoasele icoane, butoane sau codurile embedded;
  2. Pui link pe butoane spre conturile business;
  3. Plasezi grupul de icoane sau butoane unde vrei tu si unde sunt ele mai vizibile pentru audienta ta.

Trebuie sa ai grija ca prezenta noilor elemente pe site sa nu umbreasca parti importante ale siteului. Testeaza, muta-le dintr-un loc în altul, pana vei descoperi cel mai accesibil loc pentru vizitatori.

Butoane si casete Facebook

Butonul Like poate face 2 lucruri

  • permite vizitatorilor sa îti devina fani – moment din care mesajele care apar pe pagina ta de Facebook le apar si lor pe pagina
  • le permite vizitatorilor site-ului tau sa arate prietenilor lor de pe Facebook ca le place o pagina din site-ul tau

Cu un click pe butonul de Send, vizitatorii site-ului le pot trimite prietenilor de pe Facebook link catre pagina în care se afla butonul – ca o recomandare.

E o alta forma a butonului Like, doar ca atunci cand se face o recomandare, informatia ia alta greutate. In rest nu prea difera cu nimic.

Caseta de Fani arata noilor vizitatori cati fani are pagina ta de Facebook si cati dintre prietenii lor îti sunt fani. Din propriile clickuri va pot spune ca are o mare putere de convingere atunci cand interesele sunt comune.

Pe langa o apreciere a paginii prin butonul Like, clientii pot face comentarii despre produsele magazinului si îsi pot exprima satisfactia, pot pune întrebari despre respectivul produs primind raspuns fie din partea magazinului, fie de la alti clienti. Subliniez ca vorbim despre o comunitate de peste 100.000 de fani.

Butoane si casete Twitter

In Twitter Resources vei gasi butoane de Follow, Tweet sau caseta de Live Stream.

Acest buton te ajuta sa creezi mai repede si mai usor o legatura cu vizitatorii.

Printr-o simpla apasare de buton, vizitatorii vor putea recomanda o pagina din siteul tau pe Twitter.

Caseta Live Stream de la Twitter afiseaza vizitatorilor site-ului tau tweet-urile tale recente si îi convinge sa te urmareasca.

Butoane LinkedIn

Butonul Share de la LinkedIn este asemanator Like-ului de la Facebook, doar ca vizitatorii vor putea face cunoscut siteul tau în reteaua lor profesionala.

Cu acest buton, se recomanda produse sau servicii. Cu un click, vizitatorul plaseaza un link spre site-ul tau, direct în sectiunea de update a retelei sale de pe LinkedIn.

Google are doar un buton

Google îti pune la dispozitie butonul +1 sub diferite forme si dimensiuni.

+1 înseamna o recomandare în cautarea Google si pe conturile Google+ ale vizitatorilor.

Unde pun butoanele astea?

Fie ca sunt icoane sau butoane sociale, secretul este sa le pozitionezi acolo unde se pot bucura de vizibilitate si pot genera activitate.

Icoanele trebuie sa respecte o singura regula: sa urmeze peste tot vizitatorul siteului.

Butoanele le poti plasa la începutul sau sfarsitul fiecarui articol, pe o pagina de produs sau serviciu, acolo unde clientul este cel mai dispus sa interactioneze.

Casetele se plaseaza de obicei în sidebar datorita formei si vizibilitatii, vizitatorii sunt obisnuiti sa le gaseasca în acel loc, însa aceasta nu este o regula.

Am vazut prin propria experienta ca vremea siteurilor rigide, lipsite de interactiune, a apus, ca vizitatorii vor sa cunoasca brandul mai bine si mai personal, sa cunoasca partea lor umana, sa afle ce cred altii despre ele. Vor sa spuna lumii experienta lor, sa se laude, sa obtina pareri. Da, e vremea siteurilor sociale!

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne