Facebook Global Pages: ce sunt si la ce te ajuta

banner 979x315
Daca te-ai intrebat vreodata cum poti sa comunici cu audientele tale din tari diferite, astfel incat sa nu-ti pierzi numarul de fani si sa nu fie nevoie sa cresti paginile pentru fiecare audienta de la 0, e timpul sa afli mai multe despre Facebook Global Pages.

Ce sunt Global Pages?

Global Pages le permit advertiserilor sa genereze versiuni localizate de continut pentru clientii lor din diferite tari, dar folosind un singur nume de brand, acelasi numar de fani si statistici globale pentru toata aceasta baza de fani.

Screen Shot 2016-06-10 at 10.52.39

Mai exact, poti alege sa distribui, de exemplu, continut relevant in limba romana doar pentru fanii din Romania si continut diferit in limba engleza, pentru vorbitorii acestei limbi, din alta tara, folosind doua pagini de Facebook – una in limba romana si una in limba engleza, care au acelasi nume si acelasi numar de fani.

Cum functioneaza structura?

Exista trei tipuri de pagini in structura Global Pages:

structura Global Pages

  • Market Pages: acestea sunt paginile regionale, pe care ti le dadeam ca exemplu mai sus. Poti avea oricate pagini regionale doresti, pe care le vei crea in functie de limba pe care o vorbesc fanii pe care vrei sa-i targetezi si locatia pe care o au trecuta pe profilul lor de Facebook. Aceste criterii vor stabili redirectionarea fanilor pe pagina corespunzatoare.
  • Default Page: aceasta este pagina pe care ajung fanii tai, in cazul in care nu se incadreaza in niciunul dintre criteriile de mai sus (nu sunt targetati in functie de limba si locatie). De asemenea, aceasta este pagina care functioneaza ca username principal in structura Global Pages (de exemplu: www.facebook.com/NumeleBranduluiTau). De aici pornesc si redirectionarile pe paginile tale regionale.

Exista, asadar, doua scenarii posibile, pentru un Default Page setat, de exemplu, pentru utilizatorii din Marea Britanie, care vorbesc limba engleza:

1. Utilizatorul ajunge pe Default Page iar, in cazul in care este vorbitor de limba engleza si locuieste in Marea Britanie, el va ramane aici, fara a fi redirectionat catre una din paginile regionale.
2. Utilizatorul ajunge pe Default Page, iar in cazul in care este vorbitor de limba romana si locuieste in Romania, de exemplu, el va fi redirectionat catre una dintre paginile regionale (Market Page), unde va gasi doar continut targetat pentru el, in limba romana.

 

  • Root Page: aceasta este o pagina vizibila doar pentru administratorii structurii de Global Pages si ofera statistici pentru toate paginile din structura. Administratorii pot, din aceasta pagina, sa modifice setarile de limba si tara, in functie de publicul pe care isi doresc sa il targeteze.

Care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a beneficia si tu de Global Pages?

Inainte sa-ti vorbesc despre pasii concreti prin care trebuie sa treci pentru a te inscrie in structura Global Pages, e important sa stii ca Facebook iti va oferi suport si iti va raspunde prompt si foarte clar la toate intrebarile sau dificultatile pe care le intampini in timpul acestui proces, atat pe email, cat si telefonic. Asadar, chiar daca totul pare complicat la prima vedere, cei de la Facebook vor avea grija sa faca lucrurile simple pentru tine.

directory-1273088_640

Iata cum procedezi daca doresti sa te inscrii si tu in structura Global Pages:

1. Pentru inceput, va trebui sa intri pe acest link si sa contactezi echipa Facebook. Iti recomand sa trimiti un link catre pagina de Facebook a brandului tau, pe care iti doresti sa o inscrii in structura Global Pages.
2. In continuare, vei fi contactat telefonic sau pe email de catre un reprezentant al echipei Facebook Support, care iti va explica, in detaliu, cum urmeaza sa colaborati pentru tranzitia brandului tau la Global Pages.
3. Dupa ce vei fi contactat si vei avea prima conversatie cu reprezentantul Facebook, va trebui sa creezi paginile regionale, care vor servi ca Market Pages pentru audientele tale vorbitoare de diferite limbi. Fiecare pagina va trebui sa aiba un nume si un URL diferit, pentru ca Facebook sa-ti permita crearea lor, insa nu-ti face griji, dupa ce vei intra in structura Global Pages si se vor face redirecturile corespunzatoare, toate paginile tale vor avea acelasi nume de brand.
4. Apoi va trebui sa completezi un tabel primit de la Facebook, in care vei nota paginile create, asa cum iti explicam mai sus, limbile si tarile utilizatorilor pe care vrei sa-i targetezi pe fiecare pagina.
5. Dupa ce ai completat corect tabelul si l-ai trimis celor de la Facebook, te poti intoarce la treburile tale, caci, de aici, magia se va intampla din bagheta echipei Facebook.

Sper ca ti-au fost de folos informatiile de mai sus si iti urez succes in comunicarea cu fanii tai, prin structura Global Pages! 🙂

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne