EN

Facebook Lead Generation: cum functioneaza si ce beneficii aduce

Cum ar fi sa iti poti usura procesul de atragere de lead-uri si sa iti micsorezi costul pe conversie, totul cu un singur tip de campanie? Incepand din octombrie 2015, Facebook iti pune la dispozitie exact campania de care ai nevoie: Lead Generation pentru campanii mobile.

Ce sunt Lead Ads?

Lead Ads sunt un tip de anunturi in Facebook Ads, care se afiseaza deocamdata doar pe mobile. Utilizatorii care fac click pe aceste anunturi ajung pe un formular din Facebook (creat de advertiser in Power Editor) pe care il pot completa pentru a cere o oferta, pentru a se programa la sala, pentru a se abona la newsletter, etc.

Tot procesul se realizeaza din 2 clickuri, iar informatiile utilizatorilor se auto-completeaza cu cele oferite de ei in profilul lor de Facebook (de exemplu nume si adresa de email).

Formularul respectiv nu ii scoate pe utilizatori din Facebook, ci se afiseaza in aceeasi pagina, rezultand de aici un proces rapid si usor de completare a formularului. Cat de complex este formularul respectiv si ce fel de informatii cere, depinde desigur de scopul campaniei.

Iata un exemplu de formular creat pentru a atrage utilizatorii sa se programeze la un salon de infrumusetare:

Facebook Lead Ads

Cum setez o campanie de Lead Generation?

Pasul 1: Campaniile se seteaza folosind Power Editor. Descarcam in Power Editor contul in care dorim sa realizam anunturile, cream o campanie noua si selectam ca obiectiv “Lead Generation”.

Facebook Lead Generation

Pasul 2: In continuare, cream un ad set nou, in care facem setarile obisnuite de buget, targetare, optimizare si bid. Vom observa ca singurul placement valabil este desigur Mobile News Feed.

Facebook Lead Generation

Pasul 3: Acum ca avem si un ad set, putem trece la crearea anunturilor. Aici ni se va cere sa realizam un nou formular, numit “Lead Form”.

Facebook Lead Generation

Pasul 4: Sa presupunem ca dorim sa cream un formular pentru abonare la newsletter. Il vom numi Abonare si vom selecta limba Romana pentru formular.

Facebook Lead Generation

Pasul 5: Vom putea alege in pasul urmator ce informatii dorim sa completeze utilizatorii si avem posibilitatea si de a seta intrebari custom.

Facebook Lead Ads tutorial

Pasul 6: Facem click pe Next si ajungem la pasul in care ni se cere link-ul catre politica de confidentialitate a site-ului nostru. De regula, cele mai multe site-uri au o pagina despre politica de confidentialitate si protectia datelor. O introducem aici si continuam.

Pasul 7: Ni se cere apoi sa introducem un link catre website-ul nostru. Recomandat ar fi sa ii ducem pe utilizatori dupa ce completeaza formularul pe un landing page in care detaliem campania si le raspundem la posibile intrebari.

Pasul 8: In final, putem previzualiza formularul si sa ii aducem modificari daca este cazul, inainte de publicare. Apoi il alocam la anuntul dorit, incarcam modificarile si asteptam aprobarea anuntului.
Facebook Lead Ads tutorial

Pentru un preview al intregului proces, mergem in Facebook Ads Manager, cautam anuntul si il previzualizam.

Ce se intampla cand facem click pe anunt:

Facebook Lead Ads tutorial

Ce se intampla dupa completarea formularului:
Facebook Lead Generation tutorial

Dupa cum putem vedea, utilizatorul are de ales in final intre a vizita landing page-ul introdus de noi in setarile formularului sau a inchide formularul.

Cum descarc contactarile rezultate?

Deocamdata, accesarea lead-urilor provenite din anunturi este un proces manual, insa speram ca in curand va exista o optiune de importare automata in platforme precum MailChimp sau Aweber.

Accesarea lead-urilor se face din pagina de Facebook conectata cu anunturile tale, accesand Publishing Tools (localizat chiar deasupra cover photo-ului), iar apoi Lead Ads Forms – Forms Library. Aici putem descarca lead-urile fiecarui formular creat.
Facebook Lead Generation tutorial

Care sunt beneficiile acestui tip de campanie?

Noi am observat in primul rand o crestere mai rapida a numarul de lead-uri captate fata de o campanie cu obiectiv “Website clicks” , iar costurile sunt mai mici .

Rezultate dupa o perioada de testare de 6 zile, pentru anunturi cu aceeasi oferta:

Lead Generation Website clicks
13 Leads 7 Leads
$1.03 / lead $3.28 / lead

Avantaje generale:

  • proces rapid si usor de completare a formularului, in doar 2 tap-uri pe mobile
  • se poate aplica pentru o varietate de obiective: inscriere la newsletter, programari, cereri de oferta si multe altele
  • audienta potentiala mare, datorita numarului in crestere de utilizatori mobile
  • posibilitatea de optimizare pentru lead-uri, ceea ce poate reduce costurile
  • utilizatorii pot completa on the go formularul

Lead Ads sunt abia la inceput, iar Facebook intentioneaza sa aduca mai multe optiuni acestui tip de anunturi, precum afisarea si pe desktop sau carousel lead ads. Un lucru este sigur pana acum: lead ads merita testate, daca sunt potrivite obiectivului tau.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne