EN

Facebook Live: 5 sfaturi utile inainte de prima ta transmisiune

Desi initial Facebook Live a fost o unealta destinata persoanelor publice care comunicau pe Facebook, acum platforma a facut acest tip de transmisiune disponibila tuturor utilizatorilor si paginilor, indiferent de statut.

Acest lucru inseamna o noua oportunitate de continut relevant pentru brandul tau, care iti permite sa fii si mai aproape de fani, sa le raspunzi la intrebari in timp real si sa creezi interactiune pe pagina de Facebook. Ti-am pregatit cinci sfaturi care te vor ajuta sa te pregatesti pentru o transmisiune live antrenanta si interactiva pentru publicul tau.

1. Anunta-ti fanii din timp ca vei face transmisiuni prin Facebook Live

Te-ai hotarat ca vrei sa te folosesti de aceasta oportunitate pentru pagina brandului tau, ai gasit si cateva idei de continut care ii va interesa pe fanii paginii tale, e firesc sa-i si anunti cand sa fie pregatiti pentru transmisiunea live.

De ce te ajuta mai mult un anunt prealabil?

  • Fanii paginii tale vor sti din timp cand sa fie online pentru a viziona transmisiunea ta. Verifica in statisticile Facebook orele la care publicul tau este cel mai activ si ghideaza-te in functie de aceste ore pentru a programa din timp transmisiunea. Astfel, te asiguri ca ai toata atentia publicului tau tinta.
  • Dai posibilitatea fanilor tai sa-si pregateasca din timp intrebari. In postarea referitoare la viitoarea ta transmisiune, poti chiar sa-ti provoci fanii sa pregateasca intrebari, pentru ca sesiunea live sa fie cu adevarat utila pentru ei.

2. Verifica dinainte conexiunea la internet in locul in care vei transmite live

wireless-157104_640 (1)

N-ar fi placut pentru fanii tai, care s-au pregatit pentru transmisiune si asteapta sa converseze cu tine, sa fie intrerupti constant din cauza unei conexiuni precare la internet.

E util sa studiezi din timp conexiunea in locurile in care planuiesti sa transmiti live: conexiunile Wi-Fi sunt cele mai recomandate, datorita stabilitatii, dar si conexiunea 4G functioneaza bine, daca ai suficient semnal.

3. Pregateste in prealabil un titlu si o descriere atractive, care sa le spuna pe scurt fanilor tai ce vei transmite

FullSizeRender (2)

Fie ca este o transmisiune live a evenimentului pe care l-ai organizat, un tutorial pe o tema stabilita impreuna cu fanii paginii tale sau o sesiune de Q&A, titlul si descrierea transmisiunii trebuie sa vorbeasca pe scurt despre continut. Atunci cand fanii tai sunt notificati pe Facebook ca esti live, titlul este singurul aspect care ii va ajuta sa decida daca vor viziona transmisiunea ta sau nu, asa ca acorda-i atentia cuvenita.

Dupa transmisiune, Facebook va salva video-ul pe pagina, asa ca in cazul in care iti doresti sa faci modificari, poti fara probleme. Poti edita titlul, descrierea, adauga un call-to-action, incadra video-ul intr-o categorie, personaliza video-ul cu un thumbnail si insera link catre un landing page.

4. Inspira-te din transmisiuni de pe glob, folosind Facebook Live Map

Odata cu lansarea functiei de Facebook Live, platforma a pus la dispozitie utilizatorilor si o harta a lumii, unde apar toate transmisiunile live setate ca fiind publice. Poti face o calatorie virtuala in jurul lumii, pentru a vedea cum arata Praga prin ochii unui localnic, ce comunica un radio local din Londra, despre ce discuta marketerii in Berlin, sau pur si simplu, ce transmit utilizatorii atunci cand folosesc Facebook Live.

Eu m-am lasat purtata prin lume de Facebook Live Map si trebuie sa recunosc ca mi-am adunat idei de continut pentru cateva luni bune. Incearca-l si tu, vei vedea cat e de interesant!

5. Ce tip de continut se preteaza pentru transmisiunile Facebook Live?

“Sky’s the limit” cand vine vorba de tipurile de continut potrivite pentru transmisiuni live – imaginatia ta si nevoile publicului tau tinta sunt doua aspecte care vor contribui la succesul transmisiunilor tale pe Facebook.

Iata cateva idei de continut care pot fi un punct de pornire bun pentru strategia ta de Facebook Live:

  • Transmisiuni “din culise” – arata-le fanilor tai o perspectiva a business-ului tau pe care n-au mai vazut-o pana acum, astfel creand un sentiment de exclusivitate celor care te urmaresc. De exemplu, daca esti producator de lenjerie si ai un magazin online, ofera-le fanilor cateva secrete despre modul in care se fabrica produsele din noua colectie.
  • Sesiuni de Q&A (questions and answers) sau AMA (ask me anything) – anunta-ti fanii dinainte ca vei face o transmisiune live dedicata exclusiv intrebarilor lor si incurajeaza-i sa-ti pregateasca o serie de intrebari.
  • Tutoriale – pe alte retele de socializare precum Youtube, tutorialele sunt unele dintre cele mai urmarite tipuri de continut. De exemplu, daca ai un magazin de obiecte ornamentale, poti transmite un tutorial in care le explici fanilor tai cum sa-si personalizeze obiectul ornamental cumparat de la magazinul tau.
  • Transmisiuni care prezinta stiri din domeniul tau – esti o companie de turism si tocmai ai citit un articol care prezinta cele mai populare destinatii din lume? Pregateste o transmisiune care prezinta aceste stiri si condimenteaza-le cu analiza ta de profesionist, aratandu-le fanilor tai ca esti la curent cu tot ce se intampla in domeniul tau.

Sper ca-ti vor fi utile sfaturile de mai sus pentru viitoarele tale transmisiuni prin Facebook Live, iar data viitoare cand navighez prin Live Map, poate voi viziona chiar transmisiunea ta. 🙂

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne