Geotargeting sau targetare anunturilor AdWords pe locatii

Imi place Google AdWords. E o metoda de promovare rapida si eficienta a aproape orice vrem noi, pe care o recomand în multe cazuri (promotii, reduceri, campanii, concursuri, colectii noi, oferte noi, servicii sau produse super de care oamenii au nevoie etc.). Şi cand zic aproape orice ma refer la o gama restransa de anunturi interzise care are legatura cu sexul sau jocuri de noroc.

Pietricica din pantof

Cu toate acestea, aveam si o mica pietricica în pantof, atunci cand pregateam campaniile AdWords, pentru ca Google avea pentru romani o singura optiune atunci cand venea vorba de alegerea locatiei de afisare a anunturilor: toata tara 🙁
Ce inseamna asta? Pai, de exemplu, daca tu aveai un magazin de acadele in Brasov si voiai sa il promovezi prin Google AdWords, nu puteai selecta afisarea anunturilor doar pentru internautii din Brasov. Trebuia sa te multumesti cu toata tara si asta ducea, de cele ma multe ori, la

  • foarte multi bani aruncati pe geam, direct în buzunarul Google
  • costuri mai mari pe expresiile licitate
  • sanse mai mici de a ajunge la publicul tinta vizat
  • sanse mai mici de vanzare

In felul acesta, trebuia sa aplic o multime de alte „filtre manuale” ca sa pot targeta, cat de cat, publicul pe care mi-l doream pentru clientii care nu aveau un business extins la nivelul întregii tari.

Vremea targetarii a venit

Stiam ca urmeaza sa se produca o imbunatatire în acest sens, nu doar pentru ca Facebook avea deja aceasta functie, ci pentru ca insusi Google o avea implementata pentru alte tari. Şi vestea buna a venit la fix, cand tocmai ma pregateam sa pornesc o campanie pentru un client cu puncte de lucru în Bucuresti si Constanta. 

Bucurie si mai mare

Ce e foarte foarte fain la noua functie de la Google, pe langa faptul ca exista, e ca poti selecta, pe langa afisarea anunturilor într-o anumita locatie, cum ar fi Brasov, Iasi, Timisoara, si împrejurimile respectivei locatii, de exemplu pentru magazinul tau cu biciclete din Oradea poti slecta afisarea anunturilor pentru publicul din Oradea, dar si pentru publicul aflat la 10-20 de km de Oradea.

Posibilitatea de a face o targetare geografica a unei campanii Google AdWords este foarte buna, nu doar pentru clientii cu afaceri locale, ci pentru orice brand care vrea sa promoveze un anumit tip de serviciu sau vrea sa descopere unde se afla cea mai buna piata pentru produsele sau serviciile lui.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne