EN

Influencer marketing: scurtatura catre publicul tau tinta

Influencer marketing: scurtatura catre publicul tau tinta

Nu mai e o noutate ca Social Media influenteaza decizia de cumparare a utilizatorilor din toata lumea. In ultimii ani, insa, utilizatorii si potentialii tai clienti se orienteaza din ce in ce mai mult catre recomandarile influencerilor, inainte de a achizitiona un produs.
Ce sunt influencerii si cum poti include colaborarea cu ei in strategia ta? Iti voi explica, pe indelete, in articolul de azi. 🙂

Cum definesti termenul de ”influencer”?

sursa foto: curatti.com

Influencer-ul este persoana a carei prezenta in mediul online are un impact semnificativ asupra unei anumite nise de public si influenteaza alegerile comunitatii care-l urmareste, prin continutul pe care il creeaza si posteaza in Social Media.

De obicei, influenta acestui ”evanghelist” nu este limitata la o singura retea sociala: el poate fi blogger, vlogger, Instagrammer, adminul unui grup popular pe Facebook, toate cele enumerate inainte sau, pur si simplu, o persoana cunoscuta in Social Media pentru opiniile si recomandarile sale bine argumentate sau foarte amuzante, care inspira incredere.

Influencer marketing este seria de actiuni care il au in prim plan pe influencer-ul descris mai sus, care, prin canalele sale de comunicare, transmite intr-un mod creativ nisei sale mesajele brandurilor cu care colaboreaza. Long story short, in locul comunicarii directe cu potentialii tai clienti, colaborarea cu un influencer te ajuta nu doar sa ajungi mai rapid la publicul tau tinta, ci si sa construiesti o relatie de incredere intre public si brandul tau, tocmai prin recomandarea facuta de influencer, care adauga plus valoare mesajelor tale.

Cum afli daca brandul tau are nevoie de influenceri?

Brandurile mari din toata lumea au inclusa in strategie colaborarea cu influenceri, asadar, poti oricand crea context, aborda dintr-o perspectiva amuzanta sau adauga plus valoare produselor tale, prin influenceri.

Insa, daca te pregatesti sa lansezi un produs nou, daca esti un brand nou care vrea sa intre pe piata creand buzz in Social Media sau daca iti doresti sa ajungi la alt segment de public ca pana acum, colaborarea cu influenceri va fi mai mult decat utila.

DOs in colaborarea cu influenceri
influencer

  • Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l ai in vedere este research-ul pe care il vei face inainte de a selecta influencerii care vor duce mesajul tau mai departe. Trebuie sa te asiguri ca influencerii selectati se potrivesc publicului tau tinta din doua motive: in primul rand, influencer-ul va accepta sa lucreze cu tine doar daca produsul tau i se potriveste (iti recomand sa te uiti la ceea ce a postat influencer-ul pana acum, pentru a-ti face o idee, inainte de a propune colaborarea) si, in al doilea rand, vrei sa te asiguri ca nu pierzi bani creand o relatie intre produsul tau si un public care nu va fi niciodata interesat sa-l achizitioneze.
  • Influencerii sunt si ei oameni. 😛 E important ca, inca din primul contact cu influencer-ul sa stabilesti clar obiectivele, strategia, bugetul alocat, insa e la fel de important sa fii prietenos si sa nu uiti ca o comunicare buna va aduce mereu rezultate bune.
  • Fii prompt si serios in colaborare. Influencerii care au mai lucrat cu branduri sunt profesionisti si isi planifica foarte strict timpul, pentru a respecta toate deadline-urile. Trimite materialele necesare la timp si raspunde prompt la intrebarile sau solicitarile influencer-ului. De asemenea, asigura-te ca platesti la timp sumele stabilite.
  • Incearca sa abordezi cat mai creativ propunerea de colaborare. O idee interesanta poate sa te propulseze in fata altor branduri, in decizia de colaborare a influencer-ului. De exemplu, din 3 branduri de parfumuri care vin cu propuneri de colaborare la un influencer, nu va prima doar bugetul, ci si ideile propuse de brand.
  • Asigura-te ca produsele tale ajung intacte la influenceri.  Procesul de livrare este un aspect foarte important in colaborare fiindca nu e placut si nici eficient ca produsele tale sa ajunga intr-o stare proasta: o noua livrare va decala planul si, in plus, vei pune influencer-ul intr-o situatie neplacuta.
  • Tine cont si de ideile influencer-ului. El isi cunoaste cel mai bine publicul si insight-urile lui te vor ajuta.
  • Nu uita sa evaluezi la finalul colaborarii rezultatele, pe obiectivul stabilit, si creeaza, impreuna cu influencerul, o lista cu ceea ce a functionat bine si ceea ce ar fi putut fi realizat mai bine.

DON’Ts in colaborarea cu influenceri

don'ts in colaborarea cu influenceri
sursa foto: wersm.com

  • Nu trimite mesaje sau mailuri in masa tuturor influencerilor cu care vrei sa lucrezi. Pe langa faptul ca, cel mai probabil, niciunul nu va accepta propunerea, abordarea ta de masa s-ar putea sa ajunga si la alti influenceri, iar renumele asta in comunitatea de influenceri nu te va ajuta pe viitor.
  • Nu controla pana la cel mai mic detaliu munca si continutul influencer-ului. La urma urmei, motivul principal pentru care ai apelat la el este faptul ca stie cum sa comunice cu publicul la care vrei sa ajungi. E suficient sa stabiliti cateva directii de comunicare si continut la inceputul colaborarii. Restul e magia si inspiratia influencer-ului. 🙂
  • Nu solicita, dupa postarea materialului, modificari dupa modificari. Influencer-ul are, la randul sau, o echipa de editare foto, video etc, care va trebui activata pentru modificarile solicitate. Incearca sa stabilesti clar, de la inceput, ce asteptari ai de la material, pentru a nu fi nevoie de modificari apoi.
  • Nu trimite produsul tau influencer-ului fara sa-l anunti in prealabil, pentru ca apoi sa ai pretentii de la el. Poti face un gest simpatic in sensul unei viitoare colaborari, insa inainte, contacteaza influencerul si cere-i cele necesare pentru a-i trimite cadoul: adresa, marime, in cazul in care e nevoie etc. De asemenea, nu te astepta ca in urma cadoului sa primesti publicitate. Abordarea cea mai profesionista este sa-i scrii influencer-ului, sa stabiliti impreuna coordonatele colaborarii si sa te asiguri ca totul va fi livrat conform discutiei.
  • Nu te astepta la conversii, daca obiectivul tau a fost awareness-ul. Stabileste foarte clar, de la inceputul colaborarii, care sunt obiectivele campaniei tale si evalueaza ca atare colaborarea la final.

Cateva resurse, care te vor ajuta sa gasesti influencerul potrivit

Ca sa-ti fie mai usoara prima etapa, cea a research-ului, iata cateva link-uri utile care te vor ajuta sa gasesti influenceri din Romania:

Et voila, sper c-am descalcit-o cat de cat si pe asta cu influencerii.  Astept in comentarii intrebarile tale. 🙂

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne