Instagram for Business: 3 statistici pe care le asteptai

Daca ai un business si inca nu esti convins ca Instagram se potriveste publicului tau tinta, am scris aici despre cele patru motive pentru care merita sa iei in considerare aceasta retea sociala, pentru strategia ta de continut.

Astazi vreau insa sa-ti vorbesc despre altceva.

Dupa multe discutii, solicitari si frustrari ale brandurilor care comunica si investesc bugete serioase in continutul de Instagram, echipa platformei a decis, incepand de luna trecuta, sa ofere brandurilor posibilitatea de a-si valida afacerea printr-un cont Instagram for Business si o serie de statistici, care sa ajute la intelegerea mai buna a modului in care publicul interactioneaza cu continutul.

Cum sa faci switch-ul de la un profil individual la profilul de business

Daca ai deja pe aceasta platforma un cont pentru brandul tau, Instagram iti explica in detaliu, in acest video, care sunt pasii pentru a face switch-ul catre un cont de business.

Este vorba de patru pasi:

1. Accesezi profilul si selectezi iconita de setari, in partea dreapta sus a contului

pasul 1

2. Dai click pe Switch to Business Profile

pasul 2

3. In continuare, ti se va solicita conectarea contului cu pagina de Facebook a business-ului tau

pasul 3

4. La final, vei seta informatiile de contact: adresa, numar de telefon si email.

pasul 4

Et voila, de acum inainte, pentru postarile pe care le faci, vei primi statistici. 🙂

Ce statistici iti ofera Instagram for Business

Odata ce incepi sa postezi pe contul tau nou de Business, vei observa, dupa aproximativ o saptamana, 3 tipuri de statistici:

  • Statistici generale privind interactiunea
  • Statistici generale privind folowerii
  • Statistici pentru fiecare postare in parte

Pentru ca platforma sa-ti poata genera statistici generale relevante, va trebui sa ai minim 100 de followeri pe cont. In cazul in care ai strans aceasta comunitate minima, vei observa:

  • Statisticile generale privind interactiunea  iti vor oferi date despre: numarul de impresii saptamanale (numarul total de vizualizari ale postarilor tale), Reach-ul saptamanal (numar de utilizatori unici care au vizualizat postarile tale) si Website Clicks (numarul de utilizatori care au dat click pe link-ul pe care l-ai inserat pe profil)

insta1

  • Statisticile generale privind followerii, care iti vor oferi date demografice despre: sexul followerilor tai (procentajele de followeri femei/ barbati), grupele de varsta in care se incadreaza, orasele si tarile din care iti acceseaza contul, orele si zilele in care followerii tai sunt cei mai activi pe Instagram).

insta2

  • Statisticile pe postari vor fi disponibile imediat dupa ce incepi sa postezi de pe contul tau de Business si includ: numarul de impresii pe postare (numarul total de vizualizari ale postarii respective), Reach-ul pe postare (numarul de utilizatori unici care au vizualizat postarea) si interactiunea (numarul de Like-uri si comentarii pe postarea respectiva).

insta3

Cum sa interpretezi statisticile, pentru a genera mai multa interactiune pe contul tau

Desi acest set de statistici nu iti ofera raspunsuri foarte detaliate despre publicul tau si modul in care interactioneaza cu continutul de Instagram, reprezinta totusi metrici care te pot ajuta sa-ti optimizezi strategia, pentru o interactiune mai buna si o comunitate cu adevarat interesata de brandul tau.

  • Statisticile pe fiecare postare in parte iti arata ce-i place publicului sa vada pe contul tau. Iti recomandam sa fii cu ochii pe aceste date timp de minim o luna, iar apoi sa elimini din strategia de continut acele tipuri de postari care ti-au adus cel mai mic Reach si interactiune.
  • Statisticile demografice te ajuta sa comunici cat mai eficient cu publicul tau: tonul vocii si modul in care redactezi descrierile postarilor vor fi diferite, in functie de grupul de varsta majoritar in care se incadreaza followerii tai.
  • Statisticile privind orele si zilele in care publicul tau este cel mai activ pe Instagram te ajuta sa-ti ajustezi planul editorial si frecventa postarilor astfel incat sa comunici cu publicul atunci cand este cel mai dispus sa interactioneze cu tine – in zilele si orele in care isi petrec cel mai mult timp pe platforma.

Pe viitor, speram sa primim si statistici legate de hashtag-uri, o componenta importanta a interactiunii pe Instagram, dar pana atunci, iti urez spor la creat continut cat mai engaging! 🙂

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne