Newsflash Weekly 10-16 Octombrie 2016

10-16 octombrie

In fiecare saptamana iti prezentam cele mai noi stiri din digital marketing, social media, tech si nu numai. Pe lista de astazi: Google, Facebook si AdWords.

1.Google va crea un index separat pentru mobil

mobile-index

sursa: searchengineland.com

Saptamana aceasta, in cadrul unui keynote, Gary Illyes, un webmaster din cadrul Google, a anuntat lansarea in urmatoarele luni al un index separat pentru motoarele de cautare de pe mobil.

Acest nou index va fi cel principal folosit de motoarele de cautare pentru a raspunde la solicitari, cel de pe desktop ramanand secundar si nu la fel de actualizat.

Inca nu este foarte clar cum va functiona acest index si ce se va intampla cu cautarile efectuate de pe desktop ( acestea sunt in scadere, dar inca genereaza un volum mare de cautari). Un lucru este sigur, site-urile care nu au o varianta mobile friendly a site-ului lor cu siguranta vor avea de pierdut.

Va fi o schimbare substantiala, asa ca stay tuned 🙂

2.Uita-te la video-urile din News Feed direct pe TV

Facebook a anuntat zilele trecute o noua functionalitate:  poti sa redai video-urile din News Feed direct pe TV. 

sursa:Hamid Fathi

Cum functioneaza?

  • ai nevoie de un smart TV cu Chromecast sau un Apple TV
  • selecteaza video-ul pe care vrei sa-l redai si apasa butonul de TV din coltul din dreapta sus al ecranului
  • selecteaza device-ul pe care vrei sa redai
  • poti sa faci o transmisie live si sa vezi comentariile si reactiile in timp real pe TV

Momentan functioneaza doar pe iOS, dar se va lansa in curand si versiunea de Android care va putea reda pe smart TV-urile cu Chromecast.

3.O noua extensie a anunturilor text AdWords: click-to-message

Google AdWords a lansat o noua extensie a anunturilor text- extensia de mesaje. Aceasta ii va permite utilizatorului sa iti trimita un mesaj direct din anunt pentru a face o rezervare, a pune intrebari specifice, pentru a solicita un serviciu etc.

Aceste extensii vor aparea doar utilizatorilor care efectueaza cautari de pe mobil, iar daca vor sa trimita un mesaj, pot folosi mesaj predefinit generat (la fel ca in exemplul de mai jos)  sau pot compune ei measajul.

click-to-message-ad

sursa:Google AdWords

Aceasta extensie poate fi setata la nivel de campanie sau ad group si se va taxa la click. Advertiserii care o vor folosi trebuie sa conecteze fie un numar de telefon, fie o platforma dedicata pentru primirea/trimiterea de sms-uri.

Acum este in varianta beta si va fi lansata international in urmatoarele saptamani.

 

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne