EN

Newsflash Weekly 20-26 martie 2017

Newsflash Weekly 20-26 martie 2017

In fiecare saptamana, iti prezentam cele mai noi stiri din digital marketing, social media, tech si nu numai. Pe lista de azi: Google Site Search, Google Display Network, Instagram.

1. Google renunta la modulul dedicat cautarilor in site

In aceasta primavara, Google a inceput curatenia in randul produselor proprii. Compania a anuntat ca incepand cu 1 Aprilie 2017 va opri vanzarea si reinnoirea de abonamente pentru modulul de search dedicat website-urilor, Google Site Search.

Modulul de search era preferat de proprietarii de site-uri deoarece era usor de instalat si era de folos utilizatorilor care doreau sa caute ceva specific in interiorul unui site.

Solutii de inlocuire exista chiar in suita de produse oferita de Google. Google Custom Search poate fi o solutie pentru cei care doresc sa ramana fideli gigantului IT. GCS este gratis, dar ad-urile sunt obligatorii, acestea putand fi scoase doar pentru organizatiile non-profit si pentru cele din aria educationala. Un alt dezavantaj este reprezentat de prezenta elementelor de branding Google, customizarile pe care proprietarii de site-uri le pot face fiind limitate.

Proprietarii de site-uri pot folosi Amazon CloudSearch, Apache Solr, Cludo sau Swiftype ca si solutii alternative pentru Google Site Search.

2. Google a anuntat noi masuri de prevenire a aparitiei reclamelor langa continut extremist

Compania Google a anuntat o serie de masuri menite sa ofere mai multa siguranta brandurilor care se promoveaza prin intermediul ad-urilor. Aceste masuri au venit dupa ce mai multe companii mari au anuntat ca isi opresc reclamele care ruleaza prin Google Display Network, datorita afisarii acestora langa continut extremist.

Odata cu noile update-uri reclamele vor fi afisate doar in cadrul content-ului care ofera un grad inalt de siguranta brandurilor. Marketerii pot sa excluda mai usor content-ul de pe anumite site-uri datorita unor optiuni noi si simplificate introduse in Adwords.

3. Instagram va permite brandurilor sa-si vanda produsele prin intermediul posturilor organice

Reteaua de socializare a testat, inca din Noiembrie 2016, o functionalitate care le permite marketerilor sa vanda produse prin intermediul postarilor organice. La inceput functionalitatea a fost disponibila doar pentru 20 de companii din SUA, pentru testare.

In prezent, Instagram a extins aceasta functionalitate catre brandurile care vand haine, bijuterii sau produse de infrumusetare din SUA, urmand ca Instagram Shopping sa fie pus la dispozitia tuturor dupa inca o serie de teste.

Tool-ul permite etichetarea produselor in postari la fel de usor cum poti sa iti etichetezi prietenii. Lipsa datelor statistice este una dintre marile probleme pe care brandurile le-au intampinat cu aceasta functionalitate, problema la care compania lucreaza sa o rezolve prin introducerea unor sisteme de masuratori statistice.

Tu ce noutati din zona digitala ai mai citit?

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne