Protejarea brand-ului in cadrul promovarii online prin AdWords

Brand-ul este un element esential ce defineste imaginea publica a afacerii tale proiectandu-i identitatea si definindu-i personalitatea in fata clientilor si partenerilor.
Dar cum putem evita folosirea nepermisa a brand-ului de catre concurenta in cadrul promovarii online prin intermediul AdWords?

Ce trebuie sa stii inainte de a inainta o reclamatie:

  • Inregistrarea unei marci comerciale nu se face de catre Google ci va trebui ca tu sa o inregistrezi la Oficiul de Stat pentru Invenţii si Marci.
  • Google va restrictiona folosirea brand-ului tau de catre competitie doar in cazul in care inaintezi o reclamatie.
  • Folosirea cuvintelor cheie de tip brand este permisa si nu exista o metoda de a restrictiona competitia in acest sens. Motivul celor de la Google este de a oferi o variatie mai mare, asemanatoare unui cumparator care beneficiaza de varietate atunci cand priveste un raft cu produse ale diferitelor brand-uri.
  • Concurenta poate folosi brand-ul tau in cadrul anunturilor in linia de URL. Acest lucru este valabil doar pentru anunturile de tip vechi. Pentru tipurile noi de anunturi, text extins, aparute in iulie, Google poate restrictiona dupa o reclamatie aparitia unei marci comerciale in subdomeniul adresei. Anuntul va fi functional, dar termenul respectiv nu va fi afisat.

Displ URL

Procesul prin care iti poti proteja brand-ul:

  • Odata ce ti-ai inregistrat marca comerciala la OSIM, va trebui sa inaintezi acest formular de autorizare catre Google. Acest lucru nu va permite folosirea brand-ului in conturile AdWords in conditiile in care competitia targeteaza aceeasi ramura a industriei sub care l-ai inregistrat.
  • Pentru a folosi termenul inregistrat in anunturile tale, este obligatoriu sa specifici in formular persoanele sau agentiile pe care doresti sa le autorizezi (ID-ul de client sau adresa de email a contului AdWords). In caz contrar, anunturile nu vor fi aprobate.
  • Daca un colaborator, spre exemplu, doreste sa foloseasca termenul inregistrat:
    1. va trebui sa contacteze Google pentru a afla adresa ta de email;
    2. va intra in contact cu tine pentru a-ti cere permisiunea, furnizandu-ti ID-ul lor de client AdWords;
    3. tu va trebui sa completezi un alt formular ca cel de mai sus pentru a-i autoriza colaboratorului folosirea brand-ului.
  • Daca observi ca o alta companie foloseste brand-ul tau in anunturi atunci va trebui sa inaintezi acest formular de reclamatie. Reclamatia poate fi facuta de catre proprietarul companiei sau de catre alte persoane sau agentii autorizate.

In marketingul online, si nu numai, inregistrarea si protejarea brand-ului este un lucru absolut necesar. Se poate realiza in doar cativa pasi ce vor duce la siguranta imaginii companiei tale.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne