Reclamele AdWords din dreapta sunt deja istorie

De acum nu veti mai vedea reclame text in partea dreapta a listei de rezultate (SERPs) dupa cautari in Google. Este o decizie istorica, coloana din dreapta fiind pozitia cea mai longeviva pentru reclamele AdWords din Google.

Deocamdata arata dezolant, dar ne obisnuim

Asa arata cum pagina de rezultate Google la o cautare dupa cuvantul “televizoare” – cuvant la care inainte coloana din dreapta era plina de reclame:
Promovare AdWords - dar nu si in dreapta
Aceasta este o miscare de unificare a modului in care reclamele apar pe desktop si pe telefoane mobile.

Cautarile dupa brand vor afisa in continuare caseta Google My Business

La cautari dupa numele unui brand (firma, organizatie etc) in dreapta o sa apara, ca si pana acum caseta cu informatii despre companie – asta daca acestea au fost introduse anterior in interfata Google My Business.
Promovare AdWords - Google My Business ramane in dreapta

Cum ii afecteaza pe advertiseri?

In acest moment, spatiul de reclama in Google s-a redus dramatic, la 4 pozitii deasupra rezultatelor cautarii, si la cele de sub rezultate. Ne asteptam la:

  • o crestere a costului per click (CPC). Spatiul de promovare AdWords devine o resursa mai greu de obtinut – si asta intotdeauna duce la cresteri de pret
  • presiune pe cresterea bugetelor de AdWords. Daca iti faci deja promovare cu AdWords in Google, va trebui sa aloci in curand un buget mai mare pentru a obtine aceleasi rezultate.
  • Advertiserii care pana acum nu au obtinut rezultate convingatoare cu AdWords Search vor renunta la acest canal – lucru pozitiv pentru ceilalti advertiseri care raman. S-ar putea ca acest fenomen sa mai calmeze tendinta de crestere a CPC-ului
  • Google va castiga mai multi bani, cu un numar mai mic de pozitii
  • Facebook s-ar putea sa iasa si el bine din aceasta miscare – unii advertiseri vor lua in considerare mai serios Facebook Ads

What’s next?

Foarte probabil:

  • vom mai vedea aparand in partea dreapta si alte casete de informatii, posibil cu un rol secundar – cu atat mai mult cu cat aceasta coloana din dreapta nu exista pe mobile.
  • Google va intercala reclame platite si intre rezultate (candva, curand). Discret. Pai, Facebook o face deja, nu?

Se confirma inca odata: marketingul online este o meserie in care trebuie sa te adaptezi frecvent la schimbari.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne