Tool-uri utile pentru un Keyword Research reusit

Keyword research-ul este o etapa foarte importanta in procesul de optimizare a unui site in motoarele de cautare, iar fara o lista de cuvinte cheie, nu vei putea sti pentru ce cuvinte cheie doresti sa iti optimizezi site-ul. Aceasta etapa presupune cercetarea si alegerea cuvintelor sau frazelor pentru care se va optimiza continutul site-ului tau.

Selectia cuvintelor cheie se face cu foarte mare atentie, deoarece prin intermediul lor, utilizatorii iti vor gasi site-ul in motoarele de cautare. Daca selectia cuvintelor cheie nu a fost facuta cu atentie, atunci s-ar putea ca pe site sa ajunga oameni nepotriviti, care nu sunt interesati de serviciile sau produsele oferite si care nu vor alege sa cumpere.

Pentru inceput, noteaza o scurta lista de cuvinte pentru care ti-ai dori sa ajungi pe prima pagina in rezultatele de cautare.

Cerceteaza concurenta – vezi cine se afla pe prima pagina si ce cuvinte cheie folosesc in continutul site-ului lor. Daca acele cuvinte cheie sunt relevante pentru tine, adauga-le in lista ta initiala.

Foloseste sinonime – limbajul utilizatorilor poate fi foarte divers, de aceea e bine sa acoperi o plaja cat mai mare de exprimari.

Pregateste un spreadsheet in care vei tine evidenta tuturor cuvintelor cheie, dar si a volumului lunar de cautari.

Tool-uri pentru Keyword Research

Cel mai important tool prin care poti face keyword research este Google Keyword Planner. Acesta poate fi gasit in contul de Adwords, in sectiunea Tools. Este un tool foarte bun pentru a gasi idei de noi cuvinte cheie, dar si pentru a afla volumul de cautari pe care un anumit cuvant il are in Google. Orice tool ai folosi, Keyword Planner este absolut necesar, pentru ca fara el nu ai putea stii cati utilizatori cauta in Google acele cuvinte cheie.

planner

Pe langa Google Keyword Planner mai exista si alte tool-uri utile care te vor ajuta sa gasesti si long tail keywords (cuvinte cheie mai lungi, care convertesc mai bine). Aceste tool-uri functioneaza pe baza autocomplete-ului din motorul de cautare Google.

Keyword Shitter

keyword shitter

Keyword Shitter este un tool foarte simplu de folosit prin care poti afla noi cuvinte cheie.

Tot ce trebuie sa faci este sa introduci cuvantul sau cuvintele de baza, iar el iti va completa keyword-ul cu alte cuvinte pe care utilizatorii le folosesc atunci cand fac o cautare. De exemplu, daca tu introduci “rochii” el iti va sugera nenumarate combinatii, cum ar fi “rochii de seara”, “rochii de seara scurte”, “rochii andreea raicu” etc.

Ubersuggest

uber

La fel de simplu de folosit este si Ubersuggest. Completezi campul “query” cu cuvantul tau cheie, iar Ubersuggest iti va adauga in ordine alfabetica si alte cuvinte ca sufix sau ca prefix.

GooblerSuggest

gooble
GooberSuggest este o alternativa a tool-ului Ubersuggest. In campul Base Keyword completezi cuvantul cheie, iar el iti va adauga si alte cuvinte grupate in ordine alfabetica, astfel daca introduci “rochii”, in coloana “+A” vei avea “rochii ana radu”, “rochii albastre”, “rochii albe” etc., iar in coloana “+B” vei avea “rochii banchet”, “rochii bby”, “rochii balul bobocilor” etc.
Pentru a afla volumul de cautari, foloseste sheet-ul “Keyword List (for Copy/Pasting)”. Acolo vei gasi lista tuturor cuvintelor cheie. Ii poti da copy/paste in Keyword Planner si altfel vei observa daca exista sau nu volum de cautari pentru acele cuvinte.

Nu uita, keyword research-ul este doar prima etapa din procesul de optimizare SEO. Foloseste-te de toate tool-urile de mai sus si cu siguranta vei avea o lista reusita de cuvinte cheie! 🙂

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne