Trilogia Stapanul Retelelor. Episodul 1 – Facebook

Ieri m-am lovit de expresia „Facebook este o mare prostie”, asta în timp ce peste tot mi se spune ca daca nu esti în mediul social nu existi. Practic, ne-am mutat pe online cu catel, cu purcel, cu mamica si bunica. Sunt agentii în care responsabilii Social Media petrec ore bune creand profiluri de Facebook pentru cainii si pisicile clientilor.

Acum, trecand peste extravagante, sunt foarte multe branduri care ne demonstreaza ca Social Media este un spatiu benefic pentru promovare, dar mai ales pentru comunicarea cu publicul, fie ca vorbim despre Facebook, Twitter sau LinkedIn.

Facebook

Fenomenul este Facebook, reteaua care serveste acum 653.150.280 utilizatori la nivel mondial si 3.206.440 în Romania, ca acestia sa socializeze cu prietenii/fanii si cu brandurile favorite, sa afle noutati si sa organizeze sau sa participe la concursuri si promotii. Parca ar fi un pachet all inclusive.

Daca ai o afacere, Facebook îti poate aduce o multime de beneficii. Asta daca ai un cont creat 😛

1. Te poti conecta cu fani sau branduri de oriunde. Popularitatea Facebook, puterea functiei „Search” si a icoanelor de socializare te lasa sa te conectezi cu fanii – adica clienti actuali sau potentiali, parteneri sau orice persoana interesata de activitatea ta – de oriunde. Poti cauta branduri cu care sa te asociezi, iar icoana de Facebook bine plasata pe site, blog sau pe alte surse de comunicare online, îti poate aduce o multime de fani.

2. Poti comunica cu clientii, în masa. Suntem în era comunicarii bilaterale unde expresia „clientul nostru, stapanul nostru” este 100% luata în serios. Citeam într-un articol ca, cel mai bun om de marketing al unei firme este, în momentul acesta, clientul. El îti stabileste strategia, îti spune ce vrea, care este nevoia lui, iar tie îti ramane doar sa îl asculti si sa îl servesti.

La aniversarea celor 40 de ani, Starbucks a decis schimbarea logoului, oferind publicului o previzualizare. Miile de raspunsuri ale fanilor au fost rapide si variate, Starbucks fiind nevoit sa studieze cu atentie raspunsul majoritatii si sa ia o decizie în consecinta, motivand fanilor alegerea finala.

3. Poti sa postezi pe Wall aproape tot ce vrei: întrebari si probleme, link-uri spre site-uri si blog-uri, produse si promotii, stiri, poze si video etc. Partea buna nu se opreste aici: viteza de  propagare a informatie poate fi explicata simplu: cat ai clipi. Fanii tai sunt liberi sa reactioneze la comentariile tale, sa îti raspunda si sa shareuiasca informatia cu prietenii lor. Interactiunea este mai buna ca oricand.

Barack Obama este cel mai faimos politician de pe Facebook. Luna trecuta, acesta transmitea un mesaj despre importanta educatiei pentru viitorul tarii. Acest post a adunat 20.509 Like-uri si 2.956 de comentarii, constand în raspunsuri afirmative, contra sau recomandari vizavi de post. Un feedback rapid si folositor. Sa nu uitam ca mediul social a avut un rol foarte important în campania electorala a lui Obama din 2008.

4. Paginile Facebook sunt indexate de motoarele de cautare. Daca Info-ul tau este bine completat, motoarele de cautare îti vor „recomanda” pagina.

5. Poti sa îti promovezi produsele si serviciile sau sa îti creezi un brand personal. Pe langa feed-uri, poze si video, exista o multime de aplicatii pe care Facebook ti le pune la dispozitie pentru o campanie reusita.

 

Te poti delecta cu un exemplu de campanie de succes pe Facebook realizata de IKEA, cu scopul deschiderii unui nou magazin.

Ca sa ai succes pe Facebook, trebuie sa comunici, sa ai un dialog constant, cu o singura regula: sa fii prietenos si activ. Spui, asculti, raspunzi. Ţi se pare complicat?

 

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne