De ce ai nevoie de o pagina de Termeni si conditii

O legenda urbana americana spune ca prin 1976 era o femeie careia îi placea sa-si usuce pudelul în cuptor. Dupa ce îl spala, îl punea 5 minute în cuptorul încalzit pentru ca îi facea blana moale. Absurditatea s-a întamplat si dupa ce femeia si-a cumparat un cuptor cu microunde. Ideea rapiditatii a determinat-o pe femeie sa-si usuce catelul în noua ustensila. Cred ca stii deja care a fost rezultatul, dar o sa-ti confirm: cainele a explodat. Suparata pentru cainele ei, femeia a dat în judecata compania care producea cuptoarele pentru ca nu a oferit suficiente informatii si avertizari. Nu avea cum sa stie ca pudelul ei se va transforma in grenada. Evident, a avut castig de cauza.

La fel ca si manualul de utilizare, pagina de Termeni si conditii este plasa ta de siguranta, este acea informatie si avertizare de care tu si utilizatorul aveti nevoie.


Ce trebuie sa contina pagina Termeni si conditii?

Nu exista o reglementare pentru ce informatii trebuie sa apara pe pagina si esti lasat sa îti creezi propria lege a site-ului. Singura conditie: sa nu încalci vreo lege. Mare atentia aici!

Iti propun totusi cateva elemente pe care ar trebui sa le incluzi în pagina de „Termeni si conditii

  • Definirea unor termeni pe care îi folosesti în continuare pe pagina precum vanzator – magazinul, cumparator, comanda – formularul electronic, continut – textul site-ului, drepturi de proprietate intelectuala pe care poti sa îl tratezi separat amintind Legea nr. 8/1996 si modificarile ei etc. E important ca cititorul sa stie despre ce vorbesti pe pagina
  • Identitatea firmei si descrierea serviciilor adica cine esti – denumire, localitate si adresa sediu social, cod fiscal, numar de înregistrare la Registrul Comertului, banca, cont, capital social – si ce oferi utilizatorilor site-ului
  • Drepturile si obligatiile vanzatorului/firmei unde îti poti rezerva o multime de drepturi, cum ar fi modificarea continutul site-ului si a paginii de „Termeni si conditii” fara sa-i anunti pe utilizatori, sa nu postezi anumite comentarii pe site, sa suspenzi conturi si alte mentiuni potrivite activitatii, dar si alte drepturi si obligatii care sa vina în sprijinul tau ca administrator
  • Drepturile si obligatiile cumparatorului unde poti mentiona obligatia de a nu furniza informatii false, lucru foarte important mai ales daca ai comenzi de livrat, de a nu înstraina contul (mai ales parola), dreptul de modificare sau stergere a contului utilizatorului din motive specifice etc. Prin asta te siguri ca orice se întampla cu contul clientului, nu ai nici o raspundere
  • Limitarea responsabilitatii firmei pentru unele probleme tehnice cu site-ul, de exemplu nefunctionare sau informatii eronate, pierderea datelor daca utilizatorul si-a share-uit parola, pentru neîndeplinirea unei comenzi, eventual pentru deteriorarea produsului în timpul transportului sau dupa livrare si alte asemenea prevederi care te feresc de multe raspunderi
  • Politica de facturare si plati si aici te poti referi la modalitatile de plata si facturare, la obligatia cumparatorului de a furniza toate datele ca sa poti elibera factura conform legii. Poti sa amintesti si legea 677/2001 privind comertul electronic, asta ca sa usurezi putin munca consumatorului si sa construiesti încredere
  • Garantii sau mai exact modul de acordare al acestora, categoria de produse pentru care se acorda sau nu garantie, conditii de pierdere a garantiei în functie de produsele comercializate. Acorda putina atentie OG 130/2000 cu privire la garantii si returnare, sa nu nemultumesti clientul sau legea
  • Politica de returnare prin care specifici conditiile în care clientul poate returna sau schimba un produs, cum îsi recupereaza banii si factori care împiedica primirea returului. Şi aici trebuie sa urmaresti legea amintita în Garantii si sa-i acorzi clientului drepturile cuvenite
  • Promotii, pentru ca vei organiza cu siguranta si asa ceva, iar în sectiunea aceasta poti preciza modul si conditiile de desfasurare al promotiilor sau de acordare a reducerilor, dar sa ai grija ca si pe parcursul site-ului sa respecti OG nr. 99/2000, care îti spune exact cum trebuie organizate promotiile si reducerile

Exemple:

In limba romana:

http://www.nestle.ro/info/tc

https://www.fashiondays.ro/page/terms/

http://www.dacia.ro/termeni-si-conditii/

In limba engleza:

http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html/ref=footer_cou?ie=UTF8&nodeId=508088

http://www.facebook.com/terms.php

http://www.microsoft.com/about/legal/en/us/IntellectualProperty/Copyright/Default.aspx

Poti integra si alte elemente în pagina site-ului tau sau poti sa elimini din cele recomandate. Important este ca ele sa se plieze pe profilul site-ului tau si sa-ti vina în ajutor. Poate ar fi bine sa consulti si un specialist atunci cand te ocupi de pagina asta. Şi nu uita: daca un utilizator nu îti respecta termenii, îi poti suspenda contul, chiar si fara un anunt prealabil. Spor

2 comentarii

  1. Multumesc, educativ articolul.

    1. Multumim pentru apreciere 🙂

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne