EN

Ce este un influencer si de ce sa apelezi la el pentru campania ta?

Sunt sigura ca iti închipui ce ar putea fi, dar hai sa vedem ce inseamna el in domeniul online.

Influencerul sau endorserul este persoana din online care a trecut la nivelul in care a devenit o imagine reprezentativa pentru industria in care isi desfasoara activitatea. El este cel care creeaza comunitati în jurul blogului, contului sau de Facebook, Instagram sau Snapchat, canalului de Youtube, comunitati active pe care are puterea de a le influenta si a le determina sa actioneze.

De ce sa apelezi la un influencer?

  • Iti deschide drumul spre comunitatea formata in jurul lui, iar fiecare membru la randul lui este un multiplicator de imagine – cand influencerul vorbeste despre produsul sau serviciul tau, intreaga lui retea sociala este informata, i se capteaza atentia, se starneste curiozitatea si discutii in jurul brandului tau.
  • Poate genera vanzari si actiune – influencerul este un trendsetter. El stabileste „moda”, adoptand sau eliminand un comportament. Vorbeste despre produsul tau, il foloseste pentru ca i-ai trimis mostre, isi exprima încantarea si isi convinge audienta sa incerce si sa cumpere.
  • Creste increderea in brandul pe care il promovezi – atunci cand un influencer promoveaza un brand, ii creste si nivelul de credibilitate in randul publicului.
  • Te ajuta la organizarea campaniei si la promovare – pentru ca isi cunoaste foarte bine comunitatea. In plus, experienta ii permite sa te sfatuiasca asupra traiectoriei de urmat. Stie, a vazut, a invatat din greseli si are opinii pertinente, pe care e bine sa le iei in considerare.

Cum alegi influencerul potrivit?

Un prim pas in acest demers ar fi sa faci un research, pentru a identifica care este reteaua sociala unde care ai putea gasi influencerul potrivit, in functie de obiectivele si publicul tinta pentru campania ta. Pasul doi, dupa ce ai identificat un potential endorser, ar fi sa acorzi putin timp persoanei selectate: identifica profilul, publicul si stilul. Chiar daca ti-l doresti pe „cel mai influencer”, s-ar putea ca profilul lui sa nu se potriveasca campaniei tale sau stilul lui sa-ti indeparteze publicul tinta in loc sa-l atraga.

Cum il abordezi?

Influencerul e si el om. Cu un mail sau chiar un mesaj privat pe reteaua sociala in care isi desfasoara activitatea de endorser ajungi repede la el. De exemplu, un influencer care are un cont de Instagram cu foarte multi followeri va aprecia daca ii trimiti un mesaj privat pe aceasta retea, in locul clasicului e-mail.

Partea mai dificila este sa ii captezi atentia prin:

  • O formula de adresare relaxata – incearca sa-l abordezi direct, fara ocolisuri si politeturi inutile. Risti sa-l plictisesti. Nu fi insa nici agresiv sau autoritar în exprimare, lucrul acesta s-ar putea sa-l irite si sa aleaga sa nu-ti citeasca propunerea.
  • Cerinte clar formulate – spune-i exact care este produsul sau serviciul pe care doresti sa-l promoveze si ce vrei de la el: o campanie, un articol, o postare pe Instagram, un video pe Youtube, o testare, prezenta la un eveniment etc.
  • O idee captivanta, dar care sa aiba legatura cu profilul blogului si al influencerului – nu ii cere sa vorbeasca despre masini de gaurit, daca el scrie despre fashion.
  • Consulta-te cu el asupra strategieiinfluencerul are experienta in construirea strategiilor de campanie si stie cel mai bine cum sa-si abordeze comunitatea. Propunerile lui te-ar putea ajuta foarte mult.

Cu toate acestea, s-ar putea sa fii refuzat. Unul dintre motive ar putea fi faptul ca influencerul nu crede in campania ta. O parte dintre influenceri nu traiesc exclusiv din endorsing, ca urmare isi permit sa nu se asocieze cu tine. Alte motive ar fi presiunile pe care le faci asupra lor in ceea ce priveste advertorialele – ei nu fac publicitate mascata, chiar daca tu le ceri asta – sau lipsa de profesionalism.

Cum il recompensezi?

Tarifele variaza de la un nume la altul si în functie de cerintele tale, adica vrei o postare, campanie, participare la evenimente sau alte interventii în campanie.

Exista insa si influenceri care iti vor sprijini businessul, produsul sau serviciul fara a percepe vreun tarif, datorita faptului ca i-a placut foarte mult ideea de colaborare propusa de tine si vrea sa se asocieze cu brandul tau sau ii convine sa lucreze pe sistem barter – tu ii oferi produse in schimbul promovarii lor. 

Daca în era publicitatii brandurile preferau sa investeasca sume impresionante în comunicarea de masa, acum este momentul sa investim în comunicarea eficienta si de incredere. Cu bugete semnificativ mai mici, oamenii vor vorbi despre brandul tau, iar influencerul te va ajuta sa generezi si sa amplifici efectul „word of mouth”.

Lasa buzz-ul sa vina la tine!

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne