EN

Studiu de caz Marketing

Cum am crescut cu peste 50% rata de conversie a unui site pe mobil

Clientul nostru

Pro Nutrition este unul dintre cei mai importanti producatori de vitamine si suplimente nutritive pentru sportivi din Romania, cu peste 140 de produse originale.

Clientul nostru produce si distribuie suplimente nutritive pentru pasionatii de sport inca din 1999, si a lansat propriul magazin online in 2011. Am colaborat inca de la inceput: mai intai am creat pentru Pro Nutrition doua versiuni diferite ale magazinului online, iar apoi am inceput sa lucram impreuna cu echipa lor de marketing.

VEZI SITE

Situatia initiala

Anul 2015 ne-a demonstrat ca utilizatorii care navigheaza pe telefon devin tot mai importanti. Daca pentru multe magazine online, acest tip de trafic este in continuare o durere de cap, pentru alte magazine este o oportunitate de a creste semnificativ vanzarile.

In ianuarie 2015, unul din site-urile de e-commerce pentru care facem promovare online a inregistrat un numar record de vizite de pe mobil. Google Analytics indica faptul ca ponderea vizitatorilor de pe dispozitivele mobile a crescut la 48%, din totalul vizitatorilor si avea sa creasca tot mai mult.

Acelasi instrument de urmarire arata si faptul ca majoritatea utilizatorilor foloseau telefoanele mobile pentru a se informa, preferand sa cumpere ulterior de pe desktop sau tableta.

Din aceste analize, ne-am dat seama ca putem sa crestem semnificativ vanzarile clientului nostru, daca reusim sa convingem mai multi utilizatori sa finalizeze comanda cat timp sunt pe telefon.

Obiectivul nostru a fost sa crestem rata de conversie a site-ului pentru traficul de pe mobil.

Solutia

Am creat o versiune a site-ului exclusiv pentru telefoanele mobile. Astfel daca un utilizator acceseaza site-ul de pe desktop sau tableta, se afiseaza varianta initiala (responsive), iar daca acest utilizator acceseaza site-ul de pe telefonul mobil se incarca o varianta simplificata, proiectata in functie de comportamentul vizitatorilor pe acest dispozitiv.

Versiunea dedicata pentru mobil a respectat urmatoarele principii:

  • cresterea vitezei de incarcare a site-ului pe mobil – pe desktop se folosesc imagini mai mari; doar prin faptul ca nu este necesar sa le incarcam pe acestea am fost deja in castig
  • eliminarea oricaror elemente care distrag utilizatorul de la actiunea principala – in noua versiune am renuntat la orice element care scotea utilizatorul din site (like-boxul de Facebook, alte butoane de social share etc.) si orice imagini sau texte care nu joaca un rol in procesul de cumparare
  • evidentierea intregului proces de cumparare – am adaptat marimea si pozitia butoanelor de adaugare la cos si cumparare, cat si alte elemente folosite in acest proces, astfel incat sa scoatem in evidenta ce trebuie sa faca utilizatorul la fiecare pas

Rezultate

Prin crearea unei versiuni dedicate utilizatorilor de mobil, am reusit:

  • sa facem procesul de cumparare mai simplu si evident pentru utilizatori
  • sa avem inca un factor puternic de diferentiere fata de concurenta
  • sa devenim mai relevanti in cautarile din Google, realizate de pe telefoanele mobile

Dupa 6 luni de la lansarea versiunii mobile a site-ului, am obtinut urmatoarele cresteri:

  • rata de conversie cu 54,14%
  • traficul pe site cu 115,88%
  • numarul de comenzi cu 232,77%
  • valoarea incasarilor cu 270,74%
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne