BLOG

23 de tool-uri de marketing care iti fac viata mai usoara

23 de tool-uri de marketing care iti fac viata mai usoara

Existenta unui numar mare de platforme si retele de socializare este o mare bucurie atunci cand avem mai multe metode de a ne promova afacerea. Greul vine abia atunci cand trebuie sa gestionezi continutul din social media si comunicarea cu comunitatea.

Pentru a eficientiza acest proces si pentru a usura munca oamenilor din marketing, in permanenta sunt dezvoltate noi aplicatii, tool-uri si metode care sa iti mareasca productivitatea.

Fiecare platforma vine cu propriile caracteristici si cu specificul ei, de aceea fiecare tool este special creat pentru a indeplini toate cerintele pe care le ai. De cele mai multe ori vei gasi tool-uri care te vor ajuta cu o singura activitate – fie ea de programare, creare continut, community management sau chiar de automatizare sau analiza a rezultatelor.

Tool-uri de scheduling

Tool-urile de scheduling sunt acele aplicatii care ne fac viata mai usoara, mai ales atunci cand ne ocupam de multe conturi si trebuie sa fim prezenti pe diverse canale, de la Facebook, la Instagram, Pinterest sau chiar LinkedIn. Aceste aplicatii ne permit sa programam postarile in avans, organizandu-ne cu ajutorul unor calendare special create pentru a indeplini aceasta functie.

Desi Facebook vine cu un tool integrat de programare a postarilor care functioneaza fara probleme, platforme precum Instagram, Pinterest si LinkedIn nu au dezvoltat o astfel de functie. De aceea, tool-urile de scheduling sunt multe si diferite, fiecare avand specificul ei si extra-optiunile ei.

1. Sprout Social

Perfecta pentru afacerile mici sau branduri mari, Sprout Social are numeroase functii, insa de aceasta data ne vom concentra pe functia de scheduling. Cu o interfata usor de folosit, aceasta aplicatie este integrata cu majoritatea platformelor de social media: Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest si Twitter.

Acest tool iti ofera posibilitatea de a posta pe mai multe canale simultan dintr-o singura platforma. De asemenea, pentru rezultate cat mai bune, Sprout Social propune mai multe functii utile care vin in completarea functiei de scheduling:

  • Calendar integrat pentru a putea vizualiza toate postarile.
  • Crearea materialelor vizuale, oferind posibilitatea de a edita, de a adauga filtre, overlay texts, dar si de a optimiza continutul media in functie de cerintele fiecarei platforme.
  • Functia ViralPost® iti va calcula ora potrivita la care sa postezi pentru a maximiza interactiunile.
  • Aplicatia este disponibila in versiune web, iOS si Android.
  • Posibilitatea de a crea si a urmari tracking URLs, pentru o mai buna intelegere a rezultatelor campaniilor.
  • Raport detaliat pentru a observa diferentele dintre continutul platit si cel organic.

Sprout Social este un tool nu foarte ieftin care se preteaza pentru companii medii sau mari, planul standard costand 99$/utilizator/luna. Daca vrei sa vezi intreaga lista de preturi si planuri vezi pagina lor de pricing.

2. Buffer

Buffer este un tool util integrat cu toate platformele de social media, inclusiv Instagram, Pinterest si LinkedIn. Chiar daca optiunea de programare a postarilor pe Instagram este relativ noua, Buffer ofera aceasta optiune pentru toti utilizatorii indiferent daca au versiunea free sau aleg un plan platit.

Avand o interfata usor de folosit, acest tool iti permite sa programezi postarile direct din aplicatie, acestea fiind postate automat de catre Buffer. De asemenea, poti adauga mai multi membri ai echipei in aplicatie si ai posibilitatea de a instala in browser sau pe telefon o extensie prin care poti distribui link-uri, imagini sau video-uri pe retelele de socializare.

Daca esti in cautarea unui tool de scheduling care are si o optiune free, sa stii ca Buffer are un plan gratis care iti permite sa conectezi 3 conturi si sa programezi 10 postari pe luna pentru fiecare dintre cele 3 conturi. Daca ai nevoie de ceva mai avansat, poti alege planurile cu plata care sunt special gandite pentru dimensiunile oricarei afaceri.

3. Hootsuite

O aplicatie care sa le faca pe toate te poate ajuta mai ales atunci cand lucrurile incep sa devina haotice. Hootsuite este acea aplicatie care te ajuta cu tot ce ai nevoie pe orice platforma doresti, chiar si pe YouTube.

Pe langa posibilitatea de a programa postarile, Hootsuite te ajuta sa salvezi si mai mult timp, oferindu-ti posibilitatea de a incarca si programa sute de postari simultan. Daca doresti sa te uiti peste postarile programate si sa colaborezi cu echipa cu usurinta, calendarul integrat in aplicatie va face posibile aceste lucruri. Aplicatia este disponibila atat in versiunea web, cat si pe mobil, ca sa poti programa si urmari cu usurinta activitatea din social media.

Hootsuite este ideal atat pentru afaceri la inceput de drum, dar si pentru companii mari. Desi nu exista un plan free, ai posibilitateade a testa timp de 30 de zile optiunile puse la dispozitie de aplicatie. Preturile incep de la 19$/luna si ajung pana la 599$/luna.

4. Post Planner

Post Planner este un tool dedicat de scheduling care te ajuta nu numai sa programezi postarile, dar si sa gasesti continut relevant. Acest tool ofera o baza de date bogata cu continut care asteapta sa fie descoperit, pe care il poti folosi sa te inspiri pentru postarile tale.

Din pacate aplicatia este integrata doar cu Facebook si Twitter, urmand a se mai adauga si Pinterest, Google+ si LinkedIn. Pe langa postarile clasice pe Facebook, Post Planner iti ofera posibilitatea de a programa postari si in grupurile pe care le administrezi.

Post Planner nu este un tool care sa implice costuri mari, planul basic avand un pret de 3$/luna. Daca vrei sa vezi planurile si ce functii include fiecare verifica pagina lor de pricing.

5. Later

Later este o platforma intuitiva de scheduling integrata cu Instagram. Toate functiile sunt special create pentru a usura procesul de programare, postare si de planificare a postarilor pentru un rezultat cat mai bun.

Platforma ofera pe langa functia de programare mai multe optiuni:

  • Visual Instagram Planner – aceasta functie te ajuta sa aranjezi feed-ul de Instagram chiar inainte de a posta, pentru a vedea cum va arata rezultatul final.
  • Intuitive Calendar Scheduling – un calendar integrat unde poti observa toate postarile saptamanal sau lunar, pentru ca tu sa nu ratezi nicio postare.
  • Librarie media – aici iti poti pastra toate imaginile, video-urile sau user-generated content fara ca tu sa il mai salvezi in telefonul personal. Poti adauga filtre pentru a organiza mai bine materialele si pentru a le gasi mereu mai usor.

Later ofera optiunea de plan free, dar acesta are foarte putine functii integrate. Daca doresti sa folosesti toate functiile integrate poti opta pentru un plan plus, premium, starter sau brand. Vezi lista de preturi aici.

6. Tailwind

Tailwind este un tool folositor atunci cand esti in cautarea unei aplicatii de scheduling pentru Pinterest sau Instagram. E bine de stiut ca Tailwind este partener oficial Instagram si Marketing Developer pentru Pinterest. Asa ca serviciile oferite sunt in perfecta concordanta cu functiile oferite de cele doua platforme de social media.

Tailwind este o platforma usor de folosit, intuitiva, cu functii care te ajuta sa optimizezi continutul si orele la care postezi, si care iti ofera o metoda simplificata de postare a pin-urilor, dar si diverse functionalitati pentru platforma de Instagram.

Daca vrei sa testezi functiile oferite de platforma, poti opta pentru varianta free, pentru ca mai apoi sa treci la un plan mai avansat. Intreaga lista de preturi o gasesti aici.

Vrei să obții mai mult de la magazinul tău online?

Abonează-te la newsletter și vei primi lunar informații care te vor ajută să-ți duci magazinul online la următorul nivel!

Tool-uri creare continut

Tool-urile pentru creare de continut te ajuta sa editezi continut vizual pe care il vei folosi pentru o postare, o campanie de marketing sau orice altceva, atat in format video, cat si foto. In lumea in care traim continutul vizual este consumat cu o mare viteza, de aceea pentru a ramane mereu in mintea oamenilor este important sa fii mereu la curent cu ultimele aplicatii aparute, cu ultimele tendinte in materie de continut si sa tii pasul cu competitia.

Chiar daca nu ai skill-uri avansate de design, nu te speria. Toate aceste tool-uri sunt intuitive si usor de folosit, iar rezultatul va fi mereu wow.

1. Canva

Unul dintre cele mai populare tool-uri de creare continut este Canva. Acest tool este usor de folosit, vine la pachet cu sute de template-uri (sau sabloane) editabile, filtre, elemente de design, ilustratii si fonturi moderne.

Disponibil si pe telefon, Canva are template-uri special create pentru toate platformele: Instagram, Instagram Story, Facebook, LinkedIn, Pinterest, Email, blog etc. Daca doresti sa il testezi, trebuie sa stii ca este disponibil in varianta free sau poti opta pentru Canva for work, care vine integrat cu functionalitati special create pentru lucrul in echipa.

2. Unfold

Unfold este o aplicatie care te ajuta sa creezi continut foto sau video special pentru Instagram Story. Vei gasi 25 de template-uri editabile unde poti incarca o imagine sau un video, text si te poti juca cu fundalul si culorile. De curand, Unfold a fost integrat si cu Unsplash, un site cu poze free, pentru ca tu sa creezi Stories cat mai atractive.

Aplicatia este free, dar poti opta si pentru varianta platita daca doresti sa ai acces la mai multe template-uri si fonturi.

3. BEE

BEE este prescurtarea de la Best Email Editor. Asa cum ii spune si numele, BEE este un editor pentru email-uri care foloseste un sistem simplu de drag and drop pentru a construi email-uri responsive si intuitive.

Platforma MailUp este principalul utilizator al plugin-ului BEE, insa BEE este disponibil si pentru alte platforme de email, precum MailChimp, SendGrid sau Sendy.
Daca vrei mai intai sa testezi functiile puse la dispozitie de aplicatie poti sa te joci cu planul free sau sa optezi pentru un free trial. Toate planurile le gasesti aici.

4. Venngage

Venngage este o platforma care te ajuta sa creezi infografice si alte materiale vizuale, precum postere, flyere, prezentari, brosuri si multe alte. Daca nu ai nicio inspiratie sa pornesti de la zero poti verifica galeria lor de template-uri sau te poti inspira din cele peste 1000 de exemple create de catre designerii Venngage.

Daca esti in cautarea unei astfel de platforme trebuie sa stii ca exista si posibilitatea de a opta pentru un plan free, dar care ofera functii limitate. Vezi toate pachetele si costurile implicate aici.

5. Adobe Spark

Adobe Spark este o aplicatie gratis marca Adobe care se adreseaza bloggerilor, business-urilor mici sau studentilor care au cunostinte minime de editare si isi doresc continut vizual calitativ. Usor de folosit si intuitiva, aplicatia este disponibila atat pe telefon, cat si in varianta web, desi unele functii ar putea sa difere.

Aplicatia este impartita in trei categorii in functie de ce ai nevoie. Adobe Spark Post iti permite sa creezi materiale pentru social media intr-un mod usor, cu functii intuitive si practice care sa usureze procesul de editare. Spark Page se concentreaza pe continutul web precum albume foto, newslettere, rapoarte etc. Spark Video te ajuta sa creezi materiale video in cateva minute.

6. inShot

inShot este o aplicatie disponibila doar in versiune mobile care este, in special, utila pentru editarea video-urilor sau imaginilor pentru Instagram. Daca doresti sa decupezi un video, sa il incadrezi mai bine, sa modifici viteza sau sa adaugi o melodie pe fundal inShot te poate ajuta.

7. Quik

Quik este o aplicatie video gratis lansata de catre GoPro. Asa cum ne-au obisnuit cei de la GoPro cand vine vorba de continut video de calitate, Quik promite acelasi lucru: video-uri scurte, perfecte pentru social media, de calitate.

Aplicatia vine cu 23 de teme integrate din care poti alege, cu o librarie media bogata si multe alte functii pentru ca rezultatul sa fie un video memorabil, bun de share-uit cu prietenii. Chiar daca nu ai o camera GoPro te poti bucura de toate facilitatile puse la dispozitie de aplicatie. Daca ai totusi o camera din seria Hero afla ca o poti integra cu aplicatia pentru rezultate si mai bune, insa verifica mai intai compatibilitatea.

Community management

Daca iti doresti ca business-ul tau sa iasa in evidenta, un prim pas este sa iti cunosti foarte bine produsul, pentru ca mai apoi sa iti cunosti audienta pentru a putea hotari metoda de comunicare potrivita. Dupa ce ti-ai setat anumite obiective si ai ales canalele de comunicare trebuie sa iti organizezi task-urile pentru rezultate cat mai bune.

Aplicatiile de community management te ajuta sa iti cunosti cat mai bine audienta si sa poti interactiona cu ea in mod eficient. Fie ca ai nevoie sa targhetezi o anumita categorie sau vrei sa iti maresti comunitatea, aceste aplicatii sunt special create pentru a te ajuta sa gasesti oamenii potriviti la momentul potrivit si sa gandesti campanii potrivite pentru aceste audiente.

1. Audiense

Audiense este un prim exemplu de aplicatie de community management special creat pentru Twitter. Aceasta aplicatie te ajuta sa construiesti o audienta bazata pe opt criterii diferite care pot fi combinate pentru rezultate cat mai exacte: Demography, Relationships, Behavior (activity), Conversations, IBM Watson Personality Insights, Location, Interests si profilul de Twitter.

Pe langa functia de audiense insights, mai ai optiunea de audiense connect cu ajutorul careia poti interactiona cu audienta formata, fie prin chatbots sau alte tool-uri.

2. SocialBee

SocialBee este un produs romanesc bun la toate. Cu ajutorul acestui software poti creste audienta, poti targheta persoane noi, poti sa gasesti acei influenceri din aria ta de referinta si poti controla interactiunea cu acestia.

De asemenea, aplicatia te ajuta si cu alte task-uri de care te lovesti zi de zi: descoperirea acelui continut evergreen, programarea postarilor, crearea link-urilor si analizarea rezultatelor. Aplicatia este integrata cu Facebook, Twitter, LinkedIn si Instagram.

Preturile incep de la 19$/luna pentru pachetele basic. Daca vrei sa vezi care sunt planurile propuse de ei gasesti mai multe informatii aici.

Social Media Analytics

Este foarte important ca atunci cand initiem o campanie sau facem anumite postari sa urmarim rezultatele aduse, pentru a putea lua cele mai bune decizii in viitor. Aplicatiile de social media analytics te vor ajuta sa masori mai bine rezultatele si eforturile tale, sa observi care sunt acele postari care functioneaza cel mai bine, pentru ca la final sa tragi concluziile necesare.

Pe langa Google Analytics exista multe alte tool-uri aparute din nevoia de a avea rezultate cat mai concludente specializate pentru fiecare platforma. De exemplu, odata cu dezvoltarea functiei de Instagram Stories a aparut nevoia de a urmari cat mai bine rezultatele venite din acest mediu. Astfel ca dezvoltatorii nu au stat degeaba si au inceput sa se intreaca in tool-uri cat mai cuprinzatoare si mai eficiente.

1. Fanpage Karma

Fanpage Karma este un tool care te ajuta sa urmaresti indeaproape rezultatele postarilor tale. Cu ajutorul acestei aplicatii poti observa care sunt acele postari care a adus cele mai bune rezultate, care este cel mai bun interval orar in care sa postezi, frecventa postarilor si multe alte informatii despre comunitatea ta.

Pe langa informatiile despre contul personal, vei primi informatii relevante si despre competitorii tai, despre trendurile existente si vei primi intotdeauna alerte pe email in cazul in care depisteaza anumite erori.

Pachetele pentru Analytics incep de la 49.90$/ luna si pot ajunge pana la 349.90$/luna pentru companiile mari care au nevoie de rapoarte amanuntite pe mai multe canale.

2. Ubermetrics

Ubermetrics este o platforma flexibila si complexa, care ofera o imagine completa asupra tuturor canalelor de comunicare, inclusiv reviste online, TV, radio si alte surse conexe pentru a ajuta procesul de luare a deciziilor.

Cu acest gand in minte, Ubermetrics nu se concentreaza pe rezultatele campaniilor tale, ci pe anumite cuvinte cheie si metrici setati de tine. Functiile puse la dispozitie de software analizeaza peste 50.000 de documente in peste 70 de limbi si te va notifica imediat ce se intampla ceva relevant pentru bussines-ul tau.

Daca esti in cautarea unui astfel de software afla ca pachetele nu sunt deloc ieftine, pretul de baza fiind de 550$/luna. Daca nu esti hotarat, poti cere un Demo pentru a observa care sunt functionalitatile puse la dispozitie.

3. Iconosquare

Iconosquare este o aplicatie utila care te ajuta sa inregistrezi rezultatele din social media, in special din Instagram. Desi este integrata si cu Facebook, Iconosquare este foarte utila atunci cand vrei sa analizezi rezultatele din Instagram, din feed si Instagram Story. De asemenea, pe langa metricii obisnuiti, acest software iti permite sa observi si sa analizezi rezultatele obtinute in urma unei colaborari cu influenceri.

Pe langa functia de analytics, Iconosquare vine integrata si cu functia de publishing si monitoring, pentru rezultate cat mai bune. Pretul incepe de la 29 Euro/luna daca alegi sa platesti pe tot anul sau 39 Euro/luna daca platesti lunar. Vezi toate preturile si pachetele aici.

4. BuzzSumo

BuzzSumo este o platforma diferita de altele deoarece in loc sa analizeze performanta ta in social media, aceasta va observa cum continutul tau din site va performa in retetele de socializare si cum este el perceput.

Principalul avantaj al acestui software este acela ca vei intelege trendurile din social media si vei fi mereu cu un pas inaintea competitorilor cu continut proaspat. Pe langa aceste functii, BuzzSumo are multe alte functii care te vor ajuta sa obtii rezultatele dorite pentru afacerea ta, in functie de domeniul tau de activitate.

5. Sprout Social

Asa cum am vorbit si mai devreme, Sprout Social este o platforma complexa care pune la dispozitie numeroase functii. Una dintre aceste functii este cea de analytics, care are rolul de a analiza rezultatele campaniilor tale si de a te ajuta sa iei cele mai bune decizii pentru afacerea ta.

Partener oficial pentru Facebook, Instagram, Pinterest si nu numai, Sprout Social te ajuta cu inregistrarea rezultatelor, analizarea lor si crearea unor rapoarte explicative, usor de inteles de catre toti utilizatorii.

Social Media Automation

Probabil ai auzit destul de des vorbindu-se despre social media automation, dar ce inseamna ea? Automation se refera la automatizarea task-urilor de zi de zi pentru a eficientiza procesul si pentru a-ti oferi mai mult timp pentru task-uri mai importante, precum strategie sau dezvoltarea unor campanii interesante.

De exemplu, tool-urile de automation vor face postari, vor distribui articole si te vor ajuta sa interactionezi mai usor cu fanii tai, in timp ce vor cauta continut nou, vor analiza si raporta rezultatele postarilor pentru o mai mare eficienta. Insa, nu uita de necesitatea interactiunii cu un om (si nu doar cu o aplicatie) si ca uneori va fi nevoie sa intervii si sa urmaresti activitatea paginii tale.

1. Meet Edgar

Despre Meet Edgar am mai vorbit, dar de aceasta data vrem sa ii laudam abilitatile de automatizare. Aceasta platforma complexa iti usureaza munca, deoarece iti permite sa programezi cu usurinta postarile pe diferite canale si sa automatizezi continutul.

O functie importanta care nu poate fi trecuta cu vederea este aceea de scriere a postarilor chiar de aplicatie, daca tu ramai in pana de idei sau doresti sa usurezi acest proces. De asemenea, Meet Edgar face treaba in locul tau: cauta articole si genereaza postari, iti pastreaza activ profilul postand in locul tau materiale aprobate de tine etc.

2. Agora pulse

Agora pulse este o platforma completa cu numeroase functii utile pentru tine si pentru afacerea ta, precum:

  • Publishing – poti programa postari pe toate canalele pe care le folosesti, fara sa mai pierzi timp pretios
  • Engage – aceasta functie te ajuta sa interactionezi cu audienta ta mult mai usor, sa raspunzi la comentarii sau intrebari dintr-o singura platforma.
  • Listen – te ajuta sa observi si sa fii mereu cu un pas inaintea trendurilor, dar si sa raspunzi comentariilor rautacioase sau sa identifici posibili ambasadori ai brand-ului.
  • Collaborate – aceasta functie te ajuta sa comunici mult mai usor cu ceilalti membri ai echipei, sa adaugi task-uri si sa usurezi procesul de luare a deciziilor.
  • Report – Agora pulse creeaza rapoarte cuprinzatoare in care ti se explica toate activitatile desfasurate, rezultatele inregistrate, iti ofera recomandari si in paralel urmareste si activitatea concurentilor tai.
  • Audience – aceasta optiune te ajuta sa contruiesti o relatie apropiata cu fanii paginilor tale, sa organizezi audientele si pastreaza stocate toate discutiile cu o persoana, fie ele mesaje sau comentarii.

Agora pulse este integrat cu Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Twitter,iar pretul pachetelor incepe de la 39 Euro/luna daca alegi plata anuala.

3. Socedo

Socedo este un software care se potriveste foarte bine companiilor B2B care doresc sa isi creasca numarul de lead-uri. Un lucru foarte interesant este ca acest software scaneaza profilurile de social media si iti sugereaza indivizi ca posibili clienti, pe care ii poti organiza mai tarziu in diverse categorii.

Pe langa aceasta functie, Socedo te ajuta sa gasesti acei influenceri din domeniu, cele mai arzatoare subiecte pentru comunitatea ta. Tot ce trebuie sa faci este sa setezi criteriile necesare pentru ca aplicatia sa isi faca datoria automat fara a mai fi nevoie ca tu sa intervii in vreun fel.

Tu ce alte aplicatii folosesti pentru a putea organiza cat mai bine tot continutul?

Silvia Niculescu
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne

Ți-a plăcut acest articol?

Abonează-te la newsletterul nostru și vei primi lunar un email cu informații prețioase din eCommerce și Marketing Online

Îți mulțumim că

te-ai abonat la newsletterul NETLOGIQ!