BLOG

4 beneficii imediate ale optimizarii ratei de conversie

4 beneficii imediate ale optimizarii ratei de conversie

Desi usor abstract pentru unii, CRO-ul este simplu in esenta si dupa ce iti dai seama de potential, o sa aloci lunar un buget dedicat optimizarii. Daca inca nu esti convins de cum te poate ajuta sa obtii mai multi clienti si mai multe vanzari, ti-am pregatit o lista de 4 beneficii imediate ale implementarii unei strategii de optimizare a ratei de conversie.

1. Deciziile tale vor fi bazate pe date si statistici

Daca iti plac statisticile si numerele atunci o sa adori tot ce tine de CRO, deoarece vei putea testa cele mai nebunesti idei de optimizare si vei avea rapoarte detaliate pe baza carora sa hotarasti, sau nu, implementarea acestora.

Fiecare idee de optimizare va putea fi testata in conditii de trafic similar, iar in urma experimentului poti avea un raport detaliat, pe baza caruia sa iei decizia de implementare. Este important sa nu realizezi mai multe experimente in cadrul aceluiasi A/B testing deoarece nu vei putea sa-ti dai seama care dintre ele au influentat pozitiv sau negativ rata de conversie.

Optimizarea ratei de conversie se face prin rafinarea si testarea tuturor ideilor, pentru a ramane cu cele care intr-adevar performeaza. Asa ca este important sa testezi tot si sa-ti bazezi deciziile pe baza rezultatelor obtinute.

2. Vei obtine rezultate mai bune/valorifici mai bine traficul site-ului tau

Optimizarea rate de conversie este modalitatea prin care poti sa cresti vanzarile unui site, folosind acelasi trafic. Sa zicem ca ai 100 de vizitatori pe pagina unui produs in valoare de 10 lei, si, din acesti 100 de vizitatori l-au achizitionat doar 2. La finalul zilei ai generat vanzari in valoare de 20 de lei.

Pentru a dubla vanzarile, fara CRO, ar trebui sa dublezi traficul pe site si implicit rezulta si o dublare a bugetului alocat canalelor de marketing. Prin optimizare vei putea sa valorifici acest trafic si sa-ti dublezi vanzarile doar prin schimbarea anumitor elemente de design din site, prin reducerea campurilor din formulare sau prin cresterea vitezei de raspuns a site-ului tau.

3. Iti vei cunoaste mai bine clientii

Fiecare business se adreseaza unui grup specific de oameni, care poate fi caracterizat prin anumite trasaturi si tipuri de comportament.

Un magazin online cu un design prestabilit si functionalitati predefinite, nu poate performa la fel de bine daca este folosit pentru doua tipuri diferite de utilizatori (ex. Un magazin online care vinde produse VR catre millenials sau un magazin online care vinde bastoane si proteze de sold pentru baby boomers si generatia X)
Experimentele pe care le realizezi te ajuta sa cunosti mai bine grupul tau tinta de utilizatori si dupa ce iti confirmi sau infirmi teoriile vei putea sa furnizezi un site mai potrivit nevoilor lor care implicit va avea si o rata de conversie mai mare decat daca te-ai aventura in necunoscut cu site generalist neadaptat grupului tinta.

4. Vei fi indragit de motoarele de cautare

Un site optimizat va fi mai atractiv pentru utilizatori si acestia vor petrece mai mult timp pe el si vor vizualiza mai multe pagini. Motoarele de cautare vor intelege ca rezultatul cautarii efectuate a fost unul relevant si il pot pozitiona mai sus la urmatoarele cautari.

Unul dintre factorii importanti de departajare, in functie de care motoarele de cautare te pozitioneaza, este viteza de incarcare a site-ului, in special in cazul navigarii de pe telefonul mobil. Prin reducerea dimensiunii imaginilor, a numarului de request-uri, dar si prin eliminarea elementelor de design inutile, vei putea sa reduci timpul de incarcare a site-ului si implicit vei creste si in ochii motoarelor de cautare.

Horatiu Randasu
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne