65% dintre utilizatori isi abandoneaza cosul de cumparaturi, conform unor studii realizate de Direct Marketing Association si Baymard Institute. Nu trebuie sa te panichezi, nu ii poti convinge pe toti sa cumpere de la tine. Vestea buna este ca dintre cei care abandoneaza cosul, doar 25% il abandoneaza definitiv, restu’ se vor intoarce la un moment dat inapoi sa achizitioneze produsele dorite.
Sunt nenumarate motive pentru care utilizatorii isi abandoneaza sesiunea de cumparaturi, unele tin de performanta slaba a site-ului, dar altele sunt datorate doar perceptiei/experientei negative pe care utilizatorii o capata in urma navigarii.
Descopera mai jos unele dintre cele mai importante 5 motive care ii sperie pe cumparatori si ii determina sa-si abandoneze cosul de cumparaturi.
1. Nu ofera optiunea de guest checkout (comanda fara login)
14% dintre cumparatori ajung sa isi abandoneze cosul de cumparaturi pentru ca site-ul pe care realizeaza cumparaturile ii forteaza sa isi faca un cont pentru a efectua o comanda.
2. Nu gasesc metoda lor preferata de plata
50% dintre utilizatori vor abandona comanda daca metoda lor preferata de plata nu este disponibila si 40% dintre acestia au declarat ca se simt mult mai confortabil daca efectueaza comenzi de la retaileri care ofera mai multe optiuni de plata. Datele sunt dintr-un studiu realizat de YouGov si WorldPay.
3. Site-ul nu foloseste certificate SSL
Conform unui studiu realizat de GlobalSign, un furnizor de certificate SSL, 84% dintre vizitatori ar abandona o comanda daca ar sti ca informatiile personale trimise de ei catre e-shop sunt trimise prin intermediul unei conexiuni nesigure.
4. Apar costuri neprevazute
61% dintre utilizatori au abandonat cosul de cumparaturi inaintea finalizarii comenzii pentru ca le-au fost afisate costuri suplimentare, la care ei nu se asteptau, in pagina de check-out.
5. Site-ul are o viteza scazuta de incarcare
79% dintre utilizatorii nemultumiti de performanta unui site au declarat ca nu intentioneaza sa mai achizitioneze produse de pe acel site.
O secunda in plus la viteza de incarcare a unei pagini va rezulta intr-o scadere cu 11% a vizitelor pe acea pagina si o scadere de 7% in conversii. Daca site-ul tau vinde de 10.000 RON pe zi, imbunatatirea cu 1 secunda a timpului de incarcare iti va aduce 700 RON in plus, in fiecare zi.
Este important ca fiecare marketer sa realizeze periodic interviuri cu clientii pentru a le intelege mai bine frustrarile si pentru putea reduce din frictiunile care intervin, in procesul de comanda, intre utilizatori si site. Rezolvarea acestor mici probleme vor duce in timp la un grad de incredere mai ridicat intre utilizatori si site si vor afecta pozitiv rata de conversie a site-ului.
Tu stii de ce abandoneaza clientii tai cosul de cumparaturi?
- Trenduri de Digital Marketing în 2021 - 21 ianuarie 2021
- 7 motive pentru care trebuie să implementezi PWA - 22 octombrie 2020
- Ce este PWA (Progressive Web Application) și de ce ai nevoie de el? - 30 septembrie 2020