5 tool-uri gratuite pentru Content Marketing pe care sa le incerci in 2016

Content Marketer-ul are in mod constant noi tentatii si oportunitati cand vine vorba de uneltele pe care le poate folosi pentru a crea continut. Zilnic apar zeci de app-uri si platforme, iar daca ai avea la dispozitie 27 de ore din 24, ai putea sa le incerci pe fiecare. In cazul in care nu ai aceasta super putere, am facut o lista de tool-uri gratuite care sigur iti vor folosi anul acesta:

1. Creeaza-ti bannerele gratuit in Canva

Pentru momentele in care nu ai la dispozitie un designer cu care sa lucrezi pentru continutul vizual, ca orice Content Marketer care-si doreste sa fie eficient, trebuie sa ai in maneca macar un as care sa te ajute sa-ti faci treaba. E important sa ai bannerele pregatite la timp, dar si sa ai bannere atractive, nu?

Canva

Cu Canva sigur te vei imprieteni. De ce? In primul rand e o platforma online gratuita. Pe langa asta, platforma iti pune la dispozitie o varietate de formate (de la cover photo pentru Facebook, la layout de Instagram sau ebook), grid-uri, diverse fonturi pentru text si, cel mai important, inspiratie. Layout-urile de design predefinite si icon-urile din care platforma te lasa sa alegi, sigur te vor ajuta sa creezi fara prea multe batai de cap un banner care sa-ti placa nu doar tie, ci si clientului.

2. Transforma-ti continutul intr-o animatie haioasa, cu Boomerang

Nu e o imagine filtrata pe Instagram si nu e nici un GIF. E un Boomerang. Ce e un Boomerang?

Ei bine, e o animatie creata din instantanee pe care platforma (detinuta de Instagram) le reda inainte si inapoi, intr-un loop. Descarci app-ul (functioneaza pe iOS si Android), gasesti cadrul perfect, apesi butonul magic si apoi incarci imaginea pe Instagram sau pe Facebook sub forma de video.

3. Creeaza inteligent GIF-uri cu Giphy

Acum c-ai aflat cat de cool vei fi cand vei incepe sa folosesti Boomerang inaintea tuturor, te sfatuiesc sa nu renunti totusi la GIF-uri in strategia ta de continut.

GIF-urile inca sunt foarte pe val, iar brandurile gasesc moduri tot mai creative de a le folosi. Un exemplu e GIF-ul de mai jos, unde cei de la Timisoreana s-au folosit de functia de autoplay in sens invers decat de obicei – au incurajat utilizatorii nu sa porneasca animatia, ci sa o opreasca in momentul oportun pentru a raspunde provocarii.

Cand vine vorba de tool-urile potrivite pentru a crea un GIF, internetul e darnic si iti ofera multe optiuni, dintre care, din experienta mea, GIPHY e cel mai usor de folosit. Poti uploada imagini pentru GIF sau GIF-ul in intregime, iar platforma iti genereaza un link pe care il poti folosi pentru a share-ui continutul pe Social Media. Inca o functie interesanta e generarea de GIF-uri din fisiere video sau clipuri de Youtube.

4. Eficientizeaza research-ul si curation-ul cu Pocket

Pocket

Partea de research si curation a continutului din vasta nebuloasa numita internet e foarte importanta pentru orice Content Marketer si ai nevoie de un tool de tip read-it-later care sa-ti adune frumos laolalta toate materialele pe care nu apuci sa le citesti.

Pocket e, asa cum ii spune numele, un buzunarel virtual, unde poti aduna si organiza continut, pe care mai apoi il poti citi, chiar daca nu ai acces la internet si esti offline. Ai la dispozitie si un app de mobile (pentru Android si iOS), pe care-l poti integra, de exemplu, cu Evernote, pentru a centraliza rapid tot ce iti trebuie.

Sigur vei vrea sa arunci o privire si pe contul de Twitter PocketHits, unde gasesti articolele cele mai pocket-uite de catre utilizatori, deci inspiratie pentru continut cu potential viral cat cuprinde!

5. Share-uieste inspiratie pe Slideshare

In 2015, Slideshare a avut 4 miliarde de vizualizari. Da, ai citit bine. Miliarde.
Marketing, trenduri in design, inspiratie cu pisici, life hacks, dezvoltare personala – you name it, Slideshare has it. Pe scurt, Slideshare e cea mai mare platforma user-generated de prezentari din lume, unde poti gasi continut despre orice te intereseaza.

Slideshare

Content marketer-ul istet va identifica in Slideshare 2 oportunitati la fel de valoroase: pe de o parte, gasesti continut pentru research si poti citi, de exemplu, ultimele trend-uri in advertising, dar cel mai important, platforma te ajuta sa creezi la randul tau continut care sa-i inspire pe altii.

In plus, daca ai prezentari PPT care inca mai sunt valabile, nu strica sa le uploadezi pe Slideshare, deoarece materialul tau s-ar putea sa ajunga, prin cautare, la utilizatori pe care-i intereseaza subiectul despre care ai scris.

Anul nou nu inseamna doar oportunitati noi, ci si oportunitati de care n-ai apucat inca sa profiti. Asa ca spor la creat continut care sa-ti aduca engagement, fiindca de tool-uri nu vei duce lipsa! 🙂

Ultimele postari ale lui Alexandra Damian (vezi toate)
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne