O data ce ai inceput o campanie PPC, pentru ca ea sa aduca rezultatele pe care ti le doresti, este important sa fii cu ochii-n patru, urmarind constant metricii care te intereseaza, ca mai apoi sa poti acorda atentia necesara optimizarilor.
Daca obiectivele de marketing si ce implica ele iti sunt clare, iata cateva optimizari pe care ti le propunem:
Google Ads
-
Optimizeaza-ti bugetul Google Ads in functie de sezonalitate
Se intampla ca interesul fata de un produs sau serviciu pe care doresti sa il promovezi sa creasca sau sa scada in anumite perioade ale anului.
Dar cum poti afla informatii despre sezonalitate chiar din interfata Google Ads?
Tool-ul Keyword Planner iti ofera aceasta facilitate accesand optiunea “Get search volume and forecasts”.
Dupa cum vezi mai jos, pentru cautarea “pantofi dama”, avem un grafic in care iti este prezentat volumul cautarilor pentru fiecare luna a anului 2018. Poti selecta si alt interval de timp pana in luna prezenta.
Observi ca lunile martie, aprilie si septembrie au avut cele mai multe cautari.
Daca ai un buget fix pentru fiecare luna a anului, vei observa ca in lunile cu interes scazut nu se va consuma tot, iar in celelalte va fi limitat si implicit anunturile nu se vor afisa tot timpul in fata potentialilor clienti.
Cu aceasta informatie la dispozitie vei putea folosi inteligent bugetul, alocand mai mult in lunile cu interes ridicat si mai putin in cele cu interes scazut.
-
Optimizeaza campaniile Google Ads folosind cuvinte cheie negative in format de potrivire ampla
Sa presupunem ca ai o campanie prin care vinzi seminte de legume, dar acestea nu sunt ieftine. Din aceasta cauza vrei ca anunturile tale sa nu se afiseze la cautari ce contin cuvantul ieftin.
In mod implicit poti exclude termenii de cautare nedoriti ai unui cuvant cheie prin selectarea acestora si adaugarea printr-un simplu click la cuvinte cheie negative.
Daca utilizatorii vor scrie exact acei termeni in Google Search atunci anunturile nu se vor afisa.
Dar ce vei face daca sunt sute de cautari lunare, multe care au doar o impresie si sunt formulate diferit, printre care probabil se vor regasi si cuvintele “ieftin” sau “ieftina”?
Vei crea un filtru ce va contine cuvantul “ieftin”.
Dupa ce revizuiesti lista de rezultate, extragi toate variatiile cuvantului “ieftin” care se regasesc in termenii de cautare. De exemplu ieftin si ieftine la care mai poti adauga preventiv si ieftina.
Notezi cuvintele dupa care le adaugi ca si cuvinte negative.
In acest fel anunturile tale nu se vor mai afisa pentru cautari ce contin cele trei cuvinte, economisind astfel timp pretios si chiar si buget.
Facebook Ads
-
Optimizeaza orarul in care ruleaza reclamele
De multe ori atunci cand rulezi campanii de Facebook poti observa ca unele zile din saptamana, sau unele ore din zi, aduc rezultate mai bune decat altele.
Astfel, iti poti seta direct de la nivel de Ad Set un orar care ti se potriveste pentru rularea reclamelor. Acest lucru te va ajuta in eficientizarea campaniei tale.
De exemplu, daca rulezi o campanie cu un call-to-action clar de atragere a clientilor in timpul orelor de program, pentru o covrigarie din orasul Cluj-Napoca, deschisa intre 9:00-20:00, de Luni pana Sambata, orarul campaniei tale ar trebui sa arate cam asa:
Atentie insa, setarea unui orar de rulare al reclamelor este disponibil doar pentru campaniile care au setat un buget lifetime, pe durata campaniei, deci nu si pentru campaniile cu buget zilnic.
-
Fa Split Testing in Facebook Ads
Split testing te ajuta sa iti dai seama de ceea ce merge si ceea ce nu merge in campania ta si ce anume trebuie sa optimizezi in campaniile ulterioare. De exemplu, poti testa acelasi ad pentru doua audiente diferite, pentru a vedea care din ele este mai potrivita, care interval orar este mai potrivit pentru a rula anunturile pentru business-ul tau si alte variabile.
Split testing-ul iti imparte audienta in mod aleatoriu si testeaza o variabila, aleasa de tine, pe o anumita perioada de timp.
La final, vei primi o notificare si un e-mail care vor contine rezultatele si “castigatorul”.
Remarketing
-
Nu-i targheta pe cei care au convertit recent
In mod normal vom dori sa nu mai afisam anunturi persoanelor care au efectuat o conversie si s-au transformat recent in clienti. Daca nu vizezi in mod special acest segment care a convertit deja, cu alte oferte, ar fi mai bine ca pentru acestia sa eviti afisarea anunturilor.
Pentru asta, e suficient sa adaugi un filtru in audienta care sa ii excluda pe toti cei care au ajuns pe un URL de confirmare a scopului stabilit pentru conversie, de genul TYP (thank you page). Ai optiunea sa filtrezi in functie de cate zile au trecut de la conversie, dar daca nu ai o alta strategie in acest sens, dupa 90 de zile poti sa folosesti din nou remarketing-ul.
-
Adreseaza-te tuturor vizitatorilor site-ului
O strategie foarte buna de remarketing este sa te asiguri ca toate paginile sunt etichetate corespunzator si ca ai eliminat restrictiile campaniilor de remarketing. Nu uita ca remarketing-ul se adreseaza celor care au vizitat deja site-ul tau si care au un interes implicit in tipul de servicii sau produse pe care le oferi.
Elimina restrictiile campaniilor pe cat posibil: nicio limita de frecventa manuala (sistemul automatizeaza limita), vizeaza toate limbile si locatiile unde obtii conversii si elimina programarea anunturilor. Clientii sunt din ce in ce mai mobili, calatoresc in alte tari si utilizeaza mai multe dispozitive sau mai multe profile si este important sa le afisezi anunturile oriunde s-ar afla.
Acestea sunt doar cateva dintre optimizarile pe care le poti face pentru a aduce campaniile tale de Pay-Per-Click mai aproape de potentialul lor maxim, cu aceeasi suma de bani.
- Un nou mod de promovare: produse în motorul de căutare cu Google Shopping Ads - 29 ianuarie 2020
- 6 optimizari esentiale pentru succesul campaniilor PPC - 07 august 2019