In ultimii ani, am fost martorii unor schimbari importante in marketingul digital, in special din punct de vedere al tehnologiilor care au fost dezvoltate si integrate in strategia de marketing a business-urilor ultra-competitive de pe piata globala de consum. Solutiile de optimizare a activitatilor de marketing si customer management care sunt acum disponibile ni s-ar fi parut, acum cativa ani, mai greu de implementat.
Ceea ce multe dintre aceste noi solutii au in comun, din punctul de vedere al marketerului sau al business-urilor, in general, este dorinta de eficientizare a muncii depuse, cu scopul de a obtine mai multe rezultate pozitive si, in acelasi timp, de a-si pastra clientul fericit. Asta inseamna ca, din punctul de vedere al clientului – de altfel suprasaturat cu informatie mai mult sau mai putin relevanta – este important ca actiunile de marketing ale unui business sa fie construite si livrate cui trebuie, cand e oportun, in forma care sa i se potriveasca fiecaruia. Asa au inceput sa aiba tot mai mult sens automatizarile in marketing.
Nu doar pentru client a devenit dificil sa proceseze toata informatia pe care o primeste, dar si pentru marketer. Cu atat de multe canale de gestionat – de la social media, la email, website, blog, campanii de PPC s.a.m.d. – poate fi extrem de dificil si anevoios de operat toate datele, ca sa nu mai zicem de faptul ca ramane mult prea putin timp – sau deloc – pentru optimizari. Stim foarte bine ca rezultatele pozitive constante si evolutia unui business depind foarte mult de felul in care utilizam datele despre clientii nostri si cum ne optimizam strategia si activitatile in acest sens.
Un tool de marketing automation va satisface exact aceste nevoi legate de eficientizare si optimizare printr-un software creat pentru gestionarea cat mai buna a relatiei cu clientii.
Principalele caracteristici ale unei platforme de marketing automation:
- Automatizeaza actiunile / task-urile de pe diverse canale, precum email, social media, mobile marketing etc.
- Ofera posibilitatea de a crea flow-uri de nurturing pentru mai multe categorii sau segmente de utilizatori / clienti.
- Masoara rezultatele campaniilor de marketing pe care le desfasori.
- Segmentare dinamica, adica te ajuta sa livrezi informatia potrivita la grupul de utilizatori potrivit, la momentul potrivit, in functie de comportamentul acestora pe canalele monitorizate, fie ca e vorba de website, social media, blog sau landing pages asociate campaniilor pe care le desfasori.
- Practic, iti ofera tehnologia necesara gestionarii smart a informatiilor despre utilizatorii / clientii tai, prin sisteme de analiza si raportare.
- Majoritatea platformelor de marketing automation includ acum si solutii de CRM (Customer Relation Management), prin care poti crea actiuni de retentie si fidelizare a clientilor tai, in special in cazul business-urilor din ecommerce.
Ti-am pregatit o lista cu 6 dintre cele mai apreciate platforme de marketing automation disponibile in prezent. Ordinea este una aleatorie si nu indica o ierarhie a lor.
1. Active Campaign
Active Campaign este o platforma de marketing automation destul de complexa din punct de vedere al functionalitatilor pe care le ofera, de la email marketing automation, la un modul de sales & CRM, care te poate ajuta pe partea de retentie si fidelizare a clientilor magazinului tau online.
Top features:
- Poti trimite atat email-uri generale, one-time campaigns, dar si email-uri personalizate in functie de tipologia clientului tau, prin segmentarea audientei
- Poti utiliza diferite conditionari si triggere pentru a trimite anumite email-uri – bazate pe diferite actiuni ale clientului (achizitie, abonare la newsletter, vizite pe site sau pe anumite pagini de interes etc.)
- Iti poti construi strategia de marketing automation prin setarea de goal-uri specifice direct in platforma, urmarind procesul de conversie – ce merge si ce nu merge.
- A / B testing – poti compara email-uri sau chiar intregi funnel-uri intre ele, pentru a vedea care performeaza mai bine
- Lead scoring – vezi care sunt cei mai activi utilizatori si implica-i in campania ta de fidelizare
- Modulul de sales & CRM al platformei iti ofera posibilitatea de a pune in contact clientul sau potentialul client cu agentul de vanzari
- Poti prioritiza clientii in functie de lead score-ul pe care il are fiecare sau de cat de aproape este de a converti (win probability)
- Ofera posibilitatea de a integra si SMS marketing in strategia de marketing & sales
De ce ne place Active Campaign
- Are o varietate larga de functionalitati pe partea de email marketing automation
- Poti urmari usor buyer journey si gradul de relevanta si implicare ale clientilor
- Este accesibila ca pret
- Iti ofera migrare gratuita dinspre orice alta platforma (liste de clienti si informatiile despre acestia, funnel-uri, automatizari etc.)
- Customer support prompt
- 14 zile de free trial, fara a fi nevoie de date de card in prealabil
Integrari
- WordPress
- WooCommerce
- Shopify
- Zapier
- Unbounce
- Zendesk
- Calendly
…si altele.
Price & plans
Au 4 variante standard de abonament si acestea pornesc de la 17$ / luna (plata anuala), ajungand pana la 229$ / luna (plata anuala). In varianta Lite (cea mai ieftina), poti trimite email-uri nelimitat, poti crea flow-uri de automatizare, ai chat & email support de la echipa AC si au acces maxim 3 useri. Varianta Enterprise iti ofera tot de la Lite, plus integrari cu alte platforme, automatizari CRM & Sales, lead scoring, o serie vasta de customizari, SMS Marketing, numar nelimitat de utilizatori si multe altele.
2. Mailchimp
MailChimp este una dintre cele mai cunoscute si utilizate platforme de email marketing de pe piata globala, oferind o varietate larga de integrari cu alte platforme, atat pe zona de branding si marketing, cat si pe sales & CRM. Punctul forte al acestei platforme il reprezinta partea de email marketing, avand posibilitatea de a crea si transmite usor si eficient email-uri profi, personalizate, cu un grad ridicat de livrare catre utilizatori (anti-spam).
Top features:
- Platforma este focusata mai mult pe partea de email marketing, avand o interfata usor de utilizat.
- Gradul de livrare in inbox-ul utilizatorilor este foarte ridicat (96-99%).
- Ofera diferite posibilitati de integrare cu alte platforme, inclusiv de ecommerce, asadar poti sa iti conectezi magazinul online cu MailChimp pentru a trimite email-uri personalizate in functie de produsele cumparate sau vizualizate pe site.
- Marketing automation – disponibila chiar si pentru pachetul Free.
- A/B testing
- Poti segmenta lista / listele de abonati in grupuri si sa creezi campanii personalizate
- Poti crea de la simple formulare de contact la campanii de Facebook Ads, Instagram Ads, Google Remarketing Ads, chiar si landing pages.
De ce ne place Mailchimp
- Interfata user friendly, in care poti crea template-uri de email printr-un simplu drag & drop
- Este foarte accesibila ca pret, in special pentru business-uri mai mici, care sunt in crestere.
- Ofera o paleta foarte extinsa de integrari, fiind una dintre cele mai utilizate platforme de email marketing de pe piata.
Integrari
- 3dcart for Mailchimp
- Accelo
- appyReward
- Automate.io
- IntegralWP
- Magento
- WooCommerce
- Salesforce
- Shopify
- Hoosuite
- Eventbrite
- Prestashop
- Zapier
…si altele.
Price & plans
Pana la 2000 de abonati si 12000 email-uri trimise lunar, serviciile Mailchimp sunt gratuite.
3. HubSpot
HubSpot este o platforma orientata inspre cresterea traficului pe site, generarea de lead-uri si transformarea lor in conversii de sales, prin diverse tipuri de automatizari si campanii tintite. De aceea, HubSpot este una dintre principalele alegeri pe content marketing, respectiv inbound marketing.
Top features:
- HubSpot are trei categorii de software – pentru marketing, sales si customer service – care pot fi utilizate atat individual, dar mai ales impreuna, pentru dezvoltarea cat mai smart a relatiilor cu clientii si potentialii clienti. Acest serviciu de CRM este gratuit.
- Pe zona de marketing, poti crea campanii eficiente de inbound, care sa iti aduca mai mult trafic pe site si sa iti converteasca lead-urile.
- HubSpot are si un tool special pentru crearea si implementarea de strategii de content marketing, in functie de ceea ce cauta utilizatorii pe site-ul tau, livrandu-le continut relevant prin pagini web, blogging, social media si SEO.
- Posibilitatea de a crea landing pages care sa genereze noi lead-uri din randul vizitatorilor site-ului tau.
- Marketing automation, sales & CRM
De ce ne place HubSpot
- HubSpot CRM – serviciu gratuit – este usor de utilizat si de catre agentii de vanzari, automatizandu-le mare parte din task-urile recurente legate de clienti si eficientizand procesul de vanzare.
- Este un tool excelent pentru content marketeri, atat pentru crearea de continut, cat si pentru optimizare, focusandu-se pe generarea de lead-uri pentru brand si servirea de continut relevant acestora, cu scopul de a-i converti sau a le mentine in continuare interesul.
Integrari
- Jira
- Import2 Wizard
- Zapier
- Mailchimp
- WordPress
- Slack
- Eventbrite
- GoToWebinar
- Salesforce
- Zendesk
- Automate.io
- Hotjar
- Shopify
- CoSchedule
- WooCommerce
- Magento
…si multe altele.
Price & plans
HubSpot ofera posibilitatea de a utiliza platforma si pe gratis insa, desigur, beneficiile sunt limitate. Asa cum mentionam mai sus, serviciul de CRM este gratuit, pentru totdeauna, si cuprinde, printre altele, urmatoarele functionalitati: contact management, contact & company insights, integrare cu Gmail & Outlook, posibilitatea de a programa trimiterea email-urilor, task management etc.
Pentru celelalte software-uri (marketing, sales & customer service), exista si planuri FREE, dar ofera, in principiu, functionalitati legate de contact management si contact & company insights. De exemplu, un upgrade pentru Marketing Hub incepe de la 50$ / luna (plata anuala) si ajunge, in pachetul Enterprise, la aproximativ 3200$ / luna (plata anuala).
Pentru cei care doresc sa integreze toate cele trei software-uri in activitatile companiei, exista posibilitatea de a opta pentru un Growth Suite, care le cuprinde pe toate, iar preturile incep de la 113$ / luna (plata anuala), cu 1 user, ajungand pana la 4200$ / luna (plata anuala), cu 10 useri.
4. Customer.io
Customer.io este o platforma dedicata, in mare parte, automatizarilor pe email marketing, permitand trimiterea de email-uri automate targetate, in functie de utilizator si comportamentul acestuia pe site-ul tau.
Top features:
- Customer.io este simplu de utilizat pe zona de email marketing automation, atat la partea de creare a email-urilor, cat si pe optimizare, segmentare si automatizare.
- Mesajul tau poate ajunge la utilizator prin email, push notifications, SMS sau webhooks.
- Poti crea profile de utilizatori, care te ajuta pe partea de segmentare
- Primesti informatii despre utilizatorii tai in real-time
- A / B testing
Abonează-te la newsletter și vei primi lunar informații care te vor ajută să-ți duci magazinul online la următorul nivel!Vrei să obții mai mult de la magazinul tău online?
De ce ne place Customer.io
- Este o varianta de platforma dedicata automatizarilor in email marketing foarte simpla si usor de utilizat, chiar si de cei non-marketing savvy.
- Se poate integra cu website-ul sau aplicatia ta si primesti informatii in timp real despre utilizatori si actiunile lor pe site / app.
Integrari
- Zapier
- mParticle
Price & plans
Poti incerca platforma gratuit intr-un free trial de 30 de zile.
Ulterior, poti opta pentru un pachet Basic – care incepe de la 150$ / luna si include 12000 profile de utilizatori – sau pachet Premium – 1000$ / luna si include 175000 profile de utilizatori. De asemenea, pentru variante cuprinse intre cele doua, se face o estimare automata, in functie de numarul de utilizatori pe care ii ai / tintesti sa ii ai.
5. Audiense
O platforma dedicata monitorizarii, analizarii si interactionarii cu audientele in social media, Audiense iti permite sa iti cunosti foarte bine audienta de pe canalele pe care esti prezent, ajutandu-te sa iti creezi o segmentare smart a grupurilor interesate de brandul tau, respectiv sa stabilesti legaturi intre acestia.
Top features:
- Audiense ofera doua tipuri de produse: Audiense Insights si Audiense Connect. Audiense Insights te ajuta pe partea de cunoastere si segmentare a audientei tale, in timp ce Audiense Connect este un tool de social marketing dedicat platformei Twitter (Twitter Smart Social Marketing).
- Audiense Insights te ajuta sa urmaresti si sa identifici care sunt influencerii in randul audientei tale.
- Twitter Smart Social Marketing iti permite sa iti cunosti audienta de pe Twitter, sa creezi strategii de social marketing pe baza datelor, inclusiv sa interactionezi cu utilizatorii fie direct, fie prin diverse automatizari de filter, follow & unfollow.
De ce ne place Audiense
- Este o platforma care ne ajuta sa descoperim mai multe despre utilizatorii care ne formeaza grupul tinta, avand acces la o paleta larga de informatii utile despre comportamentul lor in online, respectiv despre conexiunile dintre ei.
- Pentru fanii Twitter, tool-ul de Audiense Connect poate fi un adevarat ajutor, mai ales din punct de vedere al monitorizarii si analizei audientei.
- Complexitatea pe partea de analiza & raportare
Integrari
Price & plans
6. SalesManago
Last, but certainly not least! Dimpotriva, SALESmanago este printre cele mai complexe si multi-disciplinare platforme de marketing automation de pe piata actuala. Inovatoare si plina de resurse, SALESmanago integreaza o larga plaja de functionalitati, de la cele mai basic, la cele mai complexe si savvy-oriented. Cu toate acestea, platforma este foarte usor de utilizat si intuitiva. Solutiile pe care le ofera cuprind inclusiv AI si predictive marketing, ducand marketing automation la next level.
Top features:
- Multichannel marketing automation
- Lead generation, nurturing & scoring
- Video Body Language Monitoring – monitorizeaza si analizeaza consumul de continut video
- Integreaza solutii de AI (artificial intelligence) in functionalitatile sale, mai ales pe partea de vanzari, cu scopul de a sustine eforturile departamentului de vanzari prin eficientizare si optimizare smart a activitatilor in ceea ce priveste relatia cu clientii si buyer journey.
- Ai posibilitatea de a trimite email-uri cu continut dinamic (orientat pe interesele si comportamentul fiecarui utilizator pe site-ul tau)
- Predictive marketing – esti cu un pas mereu in fata, pregatit cu informatia relevanta pentru fiecare client / potential client, bazandu-te pe trenduri de cumparare, potentiale interese fata de anumite produse / categorii de produse sau chiar potentiale comportamente de cumparare.
- Se integreaza cu module de CRM, ERP si Call Centers
- Personalizarea continutului pe website in timp real, atat pentru utilizatori cunoscuti / identificati, cat si pentru anonimi. De la formulare de contact adaptate fiecarui profil de utilizator, la recomandari pe website, la bannere personalizate, email-uri automatizate etc.
De ce ne place SALESmanago
- Complexitatea solutiilor oferite de aceasta platforma depasesc multe dintre celelalte platforme disponibile momentan pe piata. Ai totul in acelasi loc, pe aceeasi platforma.
- Solutiile propuse de SALESmanago sunt foarte intuitive, atat din punctul de vedere al specialistul de marketing care gestioneaza platforma si activitatile aferente, cat si al utilizatorului, care primeste exact informatia de care este interesat, la momentul in care este dispus sa acorde atentie produsului tau, indiferent de locul in care brandul tau interactioneaza cu acesta.
- SALESmanago ofera si certificari pe partea de marketing automation, ajutand specialistii de marketing / departamentele de marketing sa se dezvolte in acest sens, prin intermediul Marketing Automation Academy, dar si prin zona extrem de bogata de resurse utile de pe site-ul lor.
Integrari
- Magento (1 & 2)
- Prestashop
- Shopify
- Youtube
- SugarCRM
- Zapier
- Mailchimp
- WooCommerce
- Google Analytics
- Google Tag Manager
- Zoho
…si altele.
Price & plans
SALESmanago are cateva tool-uri pe care le poti utiliza si in mod gratuit, cum ar fi modulul de CRM, de email marketing, live chat etc. Un pachet cu mai multe functionalitati incluse porneste de la 149 euro / luna (varianta Professional). Poti incepe cu un free trial de 30 de zile, timp in care sa testezi cat mai multe din solutiile pe care ti le ofera.
Alegerea unei platforme de marketing automation trebuie, in primul rand, sa fie orientata inspre obiectivele de business, marketing si vanzari pe care le ai, de dimensiunea business-ului tau si, desigur, de bugetul de care dispui. Exista si solutii gratuite pe care le poti folosi, mai ales daca ai un business mai mic sau la inceput de drum.
Ceea ce trebuie sa retii este ca, pe masura ce iti dezvolti business-ul, se intensifica si activitatile de marketing & sales, astfel ca este recomandat sa apelezi la solutii care sa iti eficientizeze cat mai mult munca si sa iti aduca rezultatele dorite.
In final, speram ca te-au ajutat informatiile cuprinse mai sus! Mai multe detalii despre aceste platforme gasesti pe website-ul fiecareia sau, pentru a vedea ce mai spus si altii despre ele – si despre alte solutii de pe piata – poti verifica review-urile lasate de utilizatori pe G2 Crowd Grid.
- Podcastul, noul tip de conținut preferat de consumatorii de digital - 25 martie 2021
- Ce se mai schimbă la Facebook din 2021 - 29 ianuarie 2021
- Cum să-ți construiești strategia de content marketing pentru magazinul tău online - 15 mai 2020