Fie ca esti la inceput sau ai deja ceva experienta cu anunturile pe Facebook, este important sa stii care sunt tool-urile care iti pot face viata mai usoara atunci cand creezi si optimizezi o campanie Facebook. Cu cativa asi in maneca, campaniile tale pot fi imbunatatite semnificativ, iar activitatea ta va deveni mai distractiva si mai eficienta.
Iata care sunt cele 6 tool-uri cu care poti da un boost campaniilor tale:
1. Facebook Pixel Helper
Cu Pixel Helper, poti verifica daca pixelul de Facebook Ads este corect instalat in site-ul tau si poti depista diverse erori (pixelul nu se incarca sau se incarca foarte greu, pixelul se incarca de mai multe ori, id-ul pixelului este gresit etc.).
Daca pixelul de urmarire nu functioneaza corect, nu vei putea masura si optimiza eficient campaniile, din cauza lipsei de date valoroase despre actiunile utilizatorilor, dupa ce au dat click pe anunturile tale.
Aceasta extensie este valabila doar in browserul Chrome si o poti instala de aici.
2. Google Analytics URL Builder
Acest tool de tracking te ajuta sa urmaresti performanta anunturilor tale in Google Analytics (GA): vezi exact ce trafic aduc campaniile tale pe site si ce rezultate au.
Cu URL Builder, adaugi parametri dupa care poti diferentia apoi campaniile de Facebook Ads de alte campanii in GA. Parametrii obligatorii sunt cei marcati cu *, iar pentru o campanie de Facebook Ads, sursa (source) va fi facebook, iar modalitatea (medium) va fi cpc (cost-per-click).
3. Power Editor
Tool-ul meu preferat de la Facebook Ads, Power Editor te ajuta sa creezi campanii, seturi de anunturi si anunturi intr-un mod usor si rapid si aduce beneficii extra pe langa Ads Manager. Iata cateva:
- Cele mai multe update-uri apar mai intai in Power Editor
- Poti crea anunturi mai rapid si cu mai mult text (500 de caractere vs. 90 in anunturi pe desktop newsfeed, 110 vs. 25 in anunturi pe mobil)
- Poti vizualiza in aceeasi fereastra campaniile, seturile de anunturi si anunturile, economisind timp atunci cand verifici mai multe campanii
- Poti testa mai usor diverse audiente, cu optiunea Split Audience
Desi la inceput platforma nu pare foarte prietenoasa, te asigur ca daca ii dai o sansa, iti va schimba vizibil modul in care creezi campaniile.
Daca esti familiarizat/a cu Ads Manager, nu-ti va fi prea greu sa te obisnuiesti cu Power Editor. Daca insa esti la inceput si vrei sa afli mai multe, acest ghid de la Facebook te poate ajuta.
Power Editor este valabil doar in browserul Chrome.
4. Canva
Despre Canva am mai povestit si in articolul nostru 5 tool-uri gratuite pentru Content Marketing pe care sa le incerci in 2016.
Canva este un tool online gratuit care te ajuta sa creezi materiale vizuale pentru campaniile tale, fara sa ai neaparat experienta unui web designer. Canva te lasa sa te joci cu layout-uri, elementele de design predefinite si imagini stock gratuite, fiind un tool cu care este o placere sa lucrezi, atat in campaniile tale de Facebook Ads, cat si pentru diverse platforme de social media.
5. Grid Tool
Cel mai probabil, ai experimentat si tu neplacerea de a avea un anunt dezaprobat din cauza regulii (uneori enervanta) de maxim 20% text pe imagine. In loc sa inghesui orbeste textul pe banner si sa speri ca de data asta va fi aprobat, cel mai usor e sa folosesti Grid Tool.
Nu trebuie decat sa incarci online imaginea pe care vrei sa o folosesti si sa selectezi portiunile cu text. Tool-ul iti va spune exact ce procent de text exista pe bannerul tau. Easy peasy.
6. Facebook Ads Compass
Tool gratuit oferit de cei de la AdEspresso, Facebook Ads Compass iti ofera un raport al campaniilor tale, cu posibilitatea de a compara diverse categorii de varsta, sex, performanta anunturilor pe diverse pozitionari (desktop, mobile) si device-uri.
Beneficiul acestui tool este ca iti ofera rapid o vedere de ansamblu asupra campaniilor, in special in cazul in care nu stii exact ce sa analizezi la inceput.
Poti obtine diverse rapoarte si din Ads Manager, folosind diferite filtre pentru a vedea doar datele care te intereseaza.
Rapoartele din Facebook Ads iti ofera si posibilitatea de a primi un raport pe emailul tau cu o anumita frecventa (chiar si zilnica).
Cu aceste tool-uri iti vei imbunatati rezultatele si vei scurta din timpul de creare si optimizare a campaniilor. Fiind toate gratuite, noi zicem ca merita sa incerci fiecare tool in parte :). Have fun!
- Certificate de rezidenta fiscala 2017: Facebook, Google, LinkedIn, Twitter si Dreamstime. Si Compari.ro 🙂 Si Microsoft. - 28 februarie 2017
- Checklist pentru prima ta campanie pe Facebook Ads - 14 decembrie 2016
- Cum urmaresti performanta campaniilor Facebook Ads - 20 septembrie 2016