EN

8 indicatori ai succesului pe Facebook

8 indicatori-cheie de masurare a succesului unei campanii pe Facebook

Atunci cand incepi o strategie de promovare pe Facebook, este important sa stii exact care iti sunt obiectivele. Indicatorii de masurare a succesului campaniei relevanti pentru tine vor fi in stransa legatura cu aceste obiective. Astfel, daca obiectivul tau este, de exemplu, traficul pe site, doi indicatori esential de urmarit, intre altele, vor fi rata de click si costul per click.
Haide sa vedem care sunt cei mai populari indicatori pentru masurarea succesului si, ulterior, pentru urmarirea si optimizarea continue ale campaniei.

Iata cateva exemple de indicatori ai succesului pe Facebook:

1. Rezultatele

Acest indicator iti arata cat de bine a performat campania ta, bazandu-se pe obiectivele de business pe care le-ai ales. Astfel, daca ai o campanie de Engagement si folosesti Boost Post, rezultatele vor fi post engagements. Daca ai o campanie cu obiectivul cresterii traficului pe site, rezultatele vor fi click-uri.

2. Reach-ul

Reach-ul reprezinta numarul de persoane la care anuntul tau a ajuns cel putin o data. Acesta este diferit de impresii, care includ aceleasi persoane de mai multe ori.
Numarul de oameni la care ajung anunturile tale (reach-ul) poate fi influentat de buget, targetarea audientei si, desigur, concurenta. El poate fi organic, sau platit, cele doua putand fi urmarite separat.

3. Engagement-ul

El reprezinta toate interactiunile utilizatorilor cu pagina ta: click-uri, comentarii, like-uri, share-uri si asa mai departe. Un reach mare nu implica neaparat un engagement pe masura. Aici intervine importanta relatiei cu audienta, cat si relevanta informatiei pentru audienta. Engagement-ul este bine de urmarit pentru a vedea relatia care s-a format in timp intre tine ca brand si audienta ta.

4. Costul per actiune (CPA)

Costul reprezinta suma de bani pe care o platesti pentru fiecare rezultat. In cazul unei campanii pentru cresterea traficului, cat platesti pentru click. In functie de obiectivul campaniei tale, actiunea poate sa fie achizitie, adaugarea unor produse in cosul de cumparaturi, lead, vizualizarea unui video si asa mai departe.

5. Frecventa

Frecventa reprezinta numarul de instante in care aceeasi persoana a vazut anuntul tau. Este un indicator important de urmarit intrucat nu iti doresti ca aceiasi oameni sa vada anunturile tale de prea multe ori, poate deveni suparator si poate rezulta intr-un feedback negativ. Atunci cand frecventa este mai mare de 3 (uneori chiar 2), este indicat sa se faca modificari fie la audienta, fie la ad-uri.

6. Rata de click (CTR)

Rata de click este unul dintre cei mai importanti indicatori ai eficientei anunturilor tale. CTR-ul are un impact asupra scorului de relevanta si reprezinta cat la suta din publicul tau tinta, la care a ajuns anuntul, da click pe anuntul tau.

7. Costul per click (CPC)

Costul per click, evident, inseamna cat platesti pentru un click. Costul pentru un click este influentat de CTR. Cu cat CTR este mai mare, cu atat costul pe click va fi mai mic. De aceea este important ca anunturile sa fie cat mai relevante pentru audienta targetata.

8. Evolutia numarului de fani

Desi acest indicator de cele mai multe ori devine important de urmarit doar in cazul in care este insotit si de alte rezultate bune si desi numarul de fani nu este relevant pentru vanzari, evolutia numarului de fani este totusi un indicator al unei comunitati active si a cresterii popularitatii brandului tau.

Te incurajez sa urmaresti indicatorii prezentati, alaturi de altii pe care ii consideri relevanti obiectivului tau, sa iti optimizezi campaniile in functie de acestia si ai sa vezi ca Facebook poate deveni o componenta importanta in atingerea obiectivelor tale de marketing.

Tu ce metrici urmatesti in strategia ta?

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne