EN

Facebook Catalog Sales – Campanii de vânzări de catalog

Facebook Catalog Sales – Campanii de vânzări de catalog

  1. Cum arată un astfel de ad?
  2. Cum te ajută acest tip de ad?
  3. Cum începi să vinzi prin catalog sales?
  4. Remarketing prin catalog sales
  5. Anunțul
  6. Concluzie

Facebook Catalog Sales sau Campaniile de vânzări de catalog sunt o modalitate automată de promovare a produselor unui website prin Facebook Ads. Acest tip de campanie este ideală dacă ai un magazin de eCommerce, dar poate fi folosită și în cazul firmelor de servicii (domeniul auto, imobiliar, turism, etc). Clienții tăi pot să vadă mai multe produse dintr-o categorie, într-un singur anunț promovat. Produsele pot fi răsfoite foarte ușor, direct în Facebook, de către aceștia.

Descoperă mai jos care sunt beneficiile unei astfel de campanii și cum poți începe să vinzi prin Facebook Catalog Sales.

Cum arată un astfel de ad?

Fiecare produs va avea afișat numele, prețul, o descriere și un buton prin care utilizatorul poate achiziționa produsul respectiv. Există și o opțiune prin care poți afișa doar anumite categorii de produse, seturi de produse, sau produsele care sunt momentan în stoc.

În cazul în care ai anumite reduceri pe produse sau oferi transport gratuit, poți atașa o informație pe imagine prin care să exprimi acest lucru.


Cum te ajută acest tip de ad?

  • Promovezi mai multe produse într-un singur anunț;
  • Poți promova produse pe categorii ca în website sau după alte criterii (campanii de reducere la diferite produse, produse sezoniere, etc);
  • Preturile afișate sunt sincronizate cu cele din site, actualizarea acestora făcându-se automat la un interval de timp setat de tine;
  • Remarketing;
    • Poți arăta produsele tale oamenilor care le-au vizionat deja însă nu le-au achiziționat;
    • Poți targeta utilizatorii care le-au adăugat în coș, dar nu au finalizat comanda;
    • Poți să sugerezi produse similare oamenilor ce au achiziționat un produs sau să le propui un produs/serviciu similar cu ce au achiziționat în trecut;
  • Performanța crescută;
    • Costurile medii ale rulării reclamelor scad și conversiile cresc cu până la 30%, însă aceasta nu este o regulă generală;
    • Contează foarte mult produsul in sine, industria, concurența, bugetul și alți factori ce pot influența rezultatele;
  • Dacă ai reduceri sau oferi transport gratuit, poți atașa pe imagine această informație fără să mai fie nevoie să schimbi banner-ul.


Cum începi să vinzi prin catalog sales?

Pentru acest tip de campanie ai nevoie de o listă de produse din website pe care să o încarci în Facebook. Acest lucru poate să fie făcut manual sau automatizat.

În cazul în care faci lista manual, tu vei adăuga informațiile produsului (preț, disponibilitate, titlu, descriere, imagini, etc). Dacă dorești să schimbi ceva, trebuie să intri în lista de produse, să cauți produsul respectiv și să-i actualizezi informația.

În cazul unei liste automatizate, aceasta este realizată de către un developer, iar datele produselor vor fi actualizate după informațiile din website.

Varianta Manuală

Avantajul unei liste manuale este că tu poți să adaugi toate produsele fără ajutorul unui developer. În cazul în care vrei să le actualizezi, o poți face singur fără să mai fie nevoie să apelezi la cineva. Poți testa diferite prețuri, titluri și descrieri pentru a vedea ce funcționează mai bine.

Dezavantajul unei liste manuale este că atunci când ai sute de produse nu ai timpul necesar ca să testezi individual la fiecare produs diferite prețuri, descrieri, titluri și imagini. În plus, dacă ai foarte multe produse va dura mult timp până să le adaugi pe toate.

Facebook recomandă să folosești opțiunea manuală doar dacă ai sub 50 de produse.

Varianta automată

Avantajul unei liste automate este că aceasta extrage din website toate produsele și nu mai necesită intervenția manuală. În plus, dacă stocul produsului e epuizat sau i s-a schimbat prețul, lista preia singură această informație.

Ea este creată de către un programator și pentru a o utiliza trebuie doar să adaugi link-ul ei în secțiunea de Data Sources din Catalog Manager, la Bulk Upload.

Pentru a sincroniza catalogul cu lista de produse, vei seta o zi și o oră în care catalogul își va face update pe baza schimbărilor ce au avut loc în lista de produse (stoc epuizat, reduceri, produse noi, etc).

Dezavantajul acestei variante este că ai nevoie de un programator care să construiască lista de produse.

Remarketing prin catalog sales

Cand faci o campanie de Catalog Sales ai 2 opțiuni în termeni de audiență:

  1. Persoane care nu au mai interacționat cu produsele/serviciile tale;
  2. Persoane care au văzut deja produsele/serviciile tale.

Îi poți segmenta în mai multe moduri pe cei ce au văzut deja produsele/serviciile tale. Opțiunile predefinite de Facebook Ads sunt următoarele:

  • Cei ce-au vizualizat sau au adăugat în coș un produs/serviciu din lista de catalog, dar nu au cumpărat în ultimele zile. Este la alegerea ta câte zile selectezi. Cu cât perioada selectată este mai recentă, cu atât cresc șansele de finalizare a unei comenzi;
  • Persoanele care au adăugat în coș, dar nu au finalizat comanda. Aceste persoane sunt în general mai puține, dar au o probabilitate mai mare să finalizeze comanda decât segmentul anterior de audiență;
  • Upselling – poți arăta versiuni sau pachete îmbunătățite ale produsele/serviciile tale celor ce deja le-au achiziționat;
  • Cross-Sell – poți promova produse/servicii conexe altor produse/servicii ce-au fost achiziționate de către clienți. De exemplu, dacă cineva și-a cumpărat o imprimantă îi poți arăta la acea persoană anunțuri cu cartușele de cerneală, iar pentru o geacă de iarnă cumpărată poți promova fular, mănuși si ghete către acel utilizator.

Există și opțiunea să-ți formezi propria audiență de remarketing prin 3 combinații de includere și excludere a celor ce au văzut, cumpărat sau adăugat produsul în coș.

În exemplul de mai jos vrem să afișăm anunțul celor care au văzut produsul și l-au adăugat în coș în ultimele 45 de zile, însă nu vrem să ne arătăm anunțul celor care au cumpărat produsul în ultimele 45 de zile, celor care l-au adăugat în coș în ultimele 14 zile și celor ce l-au văzut în ultimele 14 zile.

Anunțul

Ceea ce treci în headline și descriere într-un anunț de tip carusel este ceea ce va apărea pe toate produsele. O bună practică este să selectezi o anumită categorie din feed ce-ți descrie produsul. Astfel pe fiecare produs individual se va afișa un alt headline și o altă descriere în funcție de informația din feed.

În exemplul de mai jos am adăugat la headline numele și descrierea produsului iar la descriere este prețul.


Concluzie

In final, este de reținut că prin aceste campanii de Catalog Sales:

  • Îți poți promova liste mari de produse fără să mai faci anunțuri pentru fiecare;
  • Le poți organiza în liste după ce criterii dorești și poți testa diferite combinații;
  • Poți face remarketing pentru ce-i ce au văzut produsele și/sau le-au pus în coș;
  • Poți programa un orar după care să se actualizeze catalogul cu schimbările din feed;
  • Poți avea creșteri de vânzări în medie de 30% în funcție de produs și alte variabile;

Tu folosești Facebook Catalog Sales pentru promovarea produselor sau serviciilor din website?

Manu George

PPC Specialist la Netlogiq
PPC Specialist cu peste 2 ani experiență în zona de online marketing, în special Google Ads și Facebook Ads.
Manu George

Ultimele postari ale lui Manu George (vezi toate)

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne

Ți-a plăcut acest articol?

Abonează-te la newsletterul nostru și vei primi lunar un email cu informații prețioase din eCommerce și Marketing Online

Îți mulțumim că

te-ai abonat la newsletterul NETLOGIQ!