EN

BLOG

Care sunt cele mai importante sectiuni pe care trebuie sa le optimizezi intr-un magazin online

Ce spun speakerii TeCOMM: Care sunt cele mai importante sectiuni pe care trebuie sa le optimizezi intr-un magazin online

Ai un magazin online, ai tot auzit de CRO si stii ca site-ul tau are nevoie de un refresh, dar nu stii de unde sa incepi? Ai un buget limitat pentru optimizari, dar totusi vrei sa imbunatatesti experienta userilor pe site-ul tau, pentru a avea mai multe conversii?

Ne-am gandit ca te-ar ajuta niste sugestii si sfaturi de la oameni care cu asta se ocupa, profesionisti din domeniul eCommerce, care au experienta si notorietate pe piata. Iar unde altundeva sa ii gasesti pe toti, daca nu la TeCOMM, evenimentul care reuneste anual peste 350 de speakeri si peste 2500 de proprietari ai magazinelor online?

Asa ca i-am intrebat pe speakerii TeCOMM care cred ei ca sunt cele mai importante sectiuni care trebuie optimizate primele intr-un magazin online.

Mai jos poti gasi raspunsurile lor, care speram sa te inspire si sa te ajute sa iti imbunatatesti rata de conversie:

Rares Banescu, Founder & CEO @ Retargeting.Biz

1. Timpul de incarcare a paginilor: Cu marirea vitezelor de internet, clientii din ziua de azi se asteapta sa aiba access aproape instant la orice pagina. Sunt foarte multe magazine online care inca nu au inteles importanta acestui fapt.

2. Homepage: Din momentul in care un vizitator acceseaza magazinul online, acesta isi formeaza o impresie in mai putin de 10 secunde, deci homepage-ul conteaza enorm de mult. De la design-ul acesteia, produsele promovate, pana la elementele ce diferentiaza acel magazine online de altele – toate acestea sunt responsabile pentru acea prima impresie.

3. Procesul de check-out: Vad foarte multe magazine online cu un process de check-out atat de greoi, ca ai nevoie de 10-15 minute doar ca sa plasezi o comanda. Un proces de check-out greoi se traduce in comenzi pierdute pentru ca, sa fim sinceri, oamenii folosesc magazinele online pentru a economisi timp.

4. Navigarea magazinului online: Cu nevoia de a economisi timp in prim plan, vizitatorii unui magazin online nu sunt dispusi sa petreaca ore in sir pe un magazin online pentru a gasi produsul / produsele de care sunt interesati. De aceea, optiunea de a cauta produsul dupa nume, produse incadrate in categorii cu nume relevante si optiuni de filtrare a produselor din fiecare categorie sunt caracteristici indispensabile ale unui magazin online.

5. Promotii: Piata de ecommerce a devenit din ce in ce mai competitiva, cu foarte multe magazine per fiecare sector de activitate. Cu mai mult de jumatate dintre toti potentialii clienti cautand produse la pret redus, promotiile sunt o unealta pentru cresterea veniturilor ce nu poate fi ignorata de magazinele online.

Retargeting.biz, singura companie din Romania care aduce Google Programmatic Remarketing, Facebook si Instagram Dynamic Ads si Artificial Intelligence in eCommerce, a fost creata pentru a adresa foarte multe dintre problemele cu care se confrunta un magazin online.

Jonathan Chippindale, Co-Founder and Chief Executive @ Holition

The most important area that is usually overlooked is UX or User Experience, namely using design to make the online presence easy for customers to understand and navigate. Then shortened customer journey to payment. Then full omni-channel.

Adriana Lyon-Shaw, Global Head of Marketing @ ALS marketing consultancy

1. Keyword optimization: If you want customers to find your store through organic search, you need to have the right keywords on your pages, this way you’re more likely to rank highly in the search engine results pages.

2. On-page SEO: Once you’ve done your homework on keywords, what’s next? You will have to incorporate those keywords in various locations of your site (HTML code), so it can be read by search engines. This step should never be overlooked.

3. Link building: Authority is everything. Link building is like digital networking taking place! The more link pointing to your page the better so get the word out there!

4. Google shopping: The good thing about it is that your product’s images will be displayed at the very top of the page even before the paid ads. 

5. Image Optimisation: Please, please, please don’t forget to optimise your images for online shoppers.

The most important features of a product page when shopping online are:

  • Quality of the product images
  • View products in all available colors
  • Alternate views of the selected item
  • Ability to zoom into the details of the product
  • Product guides

Gennadiy Vorobyov, CEO of Netpeak Bulgaria at online marketing agency

  • Close relationships with your dev team: internal or external
  • Mobile first, desktop second
  • Important landing pages types in descending order: product pages, category pages, main page
  • Clear content strategy: product descriptions, photos, reviews
  • … and just love your customers!

Flavia Anghel, Editor-in-Chief @ Brandingmag.com

Taxonomia pe care se bazeaza descoperirea produselor pe site este cea mai importanta. Taxonomia buna este fundatia unui magazin online cu un ecosistem de continut puternic. Fara asta nu poti construi o arhitectura digitala intuitiva si usor de folosit.

A doua sectiune importanta este formata dintr-un alt tip de continut – mai precis, cel care prezinta brandul si produsele direct utilizatorului. Aici este nevoie de personalitate si o voce de brand care rasuna, atat in descrierea produselor, cat si in formatul continutului (lungi, scurte, filmulete, poze, etc.).

Aici intra si a treia sectiune: interactiunile directe cu consumatorul. Vorbim despre intrebarile puse catre consumator, intrebarile puse de consumator catre platforma si toate momentele de call-to-action pe care le intampina utilizatorul in timp ce exploreaza site-ul.

Partea asta de continut devine din ce in ce mai importanta acum cand intram in era de inteligenta artificiala si cresterea de interactiuni via chatbot pentru a rezolva problemele cumparatorului mai eficient.

E usor sa crezi ca un magazin online construit pe tehnologie buna este de ajuns, dar cele 3 sectiuni mentionate aici (toate bazate pe continut coerent si unic) dovedesc ca tehnologia e doar un schelet pe care se cladeste o personalitate intreaga (si intriganta) de brand.

 

Ce zici, esti de acord cu speakerii TeCOMM? Tu care crezi ca sunt cele mai importante sectiuni care trebuie optimizate intr-un magazin online?

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne