Continutul e rege

Continutul e rege

Mare parte din marketeri folosesc content marketingul in strategia lor, iar in cazul B2B aproximativ 91% dintre marketeri il folosesc pentru a-si gasi si convinge potentialii clienti. Desi content marketingul a crescut in popularitate, 63% din afacerile care isi desfasoara activitatea si in mediul online nu au o strategie de continut, conform unui studiu realizat de forbes.com.

De ce este continutul rege?

Expresia “Content is king” a fost popularizata de catre Bill Gates in 1996 prin eseul cu acelasi nume. Acesta prezinta o definitie larga a termenului “content” si este insotita de cateva previziuni ale viitorului. Putem sa spunem ca acestea s-au adeverit si ca internetul a ajuns un marketplace al ideilor si al experientelor. In caz ca nu esti convins de filozofia internautica, ti-am pregatit si o lista cu 5 motive pentru care continutul este rege.

1. E bun la SEO

Continutul original si de calitate te va ajuta mereu sa-ti imbunatatesti pozitiile de pe motoarele de cautare. O documentare temeinica pe un subiect de interes, o formatare curata si un limbaj usor de digerat, acestea sunt cele 3 ingrediente principale pentru un continut dorit de cititori si favorizat de motoarele de cautare. In timp, eforturile tale de creare de continut vor fi rasplatite cu trafic suplimentar.

2. Incurajeaza engagementul

Un continut de calitate il va face pe utilizator sa interactioneze cu brandul si-l va indemna sa cunoasca mai multe detalii despre brandul tau, sa rasfoiasca alt continut creat de tine sau sa-l share-uiasca si sa devina un celuloid in reteaua ta de promovare.

3. Genereaza lead-uri si vanzari

Whitepaper-urile, ebook-urile, podcast-urile, video-urile, toate acestea pot juca un rol important in calatoria unui utilizator, prin care-l transformi din necunoscut in client. Succesul campaniilor de inbound marketing este direct proportional cu dezirabilitatea si calitatea continutului creat, acesta din urma jucand un rol important in capturarea potentialelor lead-uri, dar si in convertirea lor in vanzari.

4. Adauga valoare produsului

Continutul adauga o valoarea intangibila produsului sau serviciului tau, o valoare greu de monetizat, dar care te ajuta sa-ti consolidezi relatia cu audienta ta. Educa-ti publicul, invata-l ceva nou si folositor si acesta va avea o alta perceptie asupra valorii produsului tau.

5. Te pozitioneaza ca si expert in industria ta

50% dintre marketeri spun ca strategia de continut i-a ajutat sa se diferentieze de competitorii din nisa lor si sa-si imbunatateasca vanzarile si vizibilitatea. Predictia unui trend inainte ca acesta sa se intample si influentarea perceptiei utilizatorilor asupra unor subiecte prin educatie iti vor aduce intotdeauna respect si autoritate in nisa ta.

Ce fel de continut este consumat?

Video-ul este cel mai consumat tip de continut. 5 miliarde de video-uri sunt vizualizate zilnic pe Youtube si consumul de video nu se opreste aici, 100 de miliarde de ore de video sunt vizualizate zilnic pe Facebook si acestea sunt doar 2 dintre platformele care gazduiesc continut video. Cisco estimeaza ca aproximativ 80% din traficul de internet se va datora consumului de video-uri.

Podcast-ul a crescut in popularitate in ultimii ani: aproximativ 44% dintre utilizatorii de internet au ascultat cel putin un podcast in ultimii ani si 45% dintre utilizatorii cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani asculta podcast-uri frecvent.

Augmented reality (AR)  –  Continutul mai futurist (cum ar fi lentilele AR din cadrul aplicatiilor foto ale Instagram, Facebook si Snapchat) a inceput sa prinda amploare. Sunt sigur ca ati prins cu totii lansarea Pokemon Go si ati vazut hoardele care erau in cautarea pokemonilor pe strazi, acesta este doar primul semn a ce va urma in acest sector.

Facebook a creat o comunitate dedicata developerilor de continut de tip Augmented Reality unde acestia isi pot impartasi lucrarile din portofoliu, au acces la continut educativ si le este facilitata comunicarea cu reprezentantii platformei. Brandurile isi pot gasi colaboratorii pentru proiectele lor in cadrul acestei comunitati.

Virtual Reality (VR) – Acest tip de continut necesita echipament special pentru a putea fi vizualizat, spre deosebire de AR care poate fi accesat doar cu ajutorul unui telefon mobil. Acesta este, deocamdata, principalul motiv pentru care acest tip de continut este abordat destul de rar de catre branduri.

Ce inseamna sa creezi continut de calitate?

Nu iti vom da niste formule magice pe care sa le aplici si de unde sa-ti apara ca prin minune continut unicorn.

In schimb te vom ajuta sa-ti pui intrebarile potrivite pentru a crea continutul de care audienta ta are nevoie si pe care abia asteapta sa-l vada.

  1. Este continutul tau util, ajuta la rezolvarea unei probleme?
  2. Este informativ? Aduce informatii noi sau o alta abordare asupra unor teorii? Daca nu ai nimic util de spus, mai bine nu spui nimic.
  3. Este interesant? Capteaza atentia cititorului?
  4. Informatia prezentata de tine este adevarata?
  5. Continutul poate fi vizualizat rapid? Informatia poate fi scanata cu usurinta?
  6. Tu ai distribui continutul creat de tine?

Tine Minte!

71% dintre utilizatori/cumparatori au declarat ca se distanteaza de un brand in momentul in care continutul lor este prea comercial si incearca sa le vanda ceva.

Distributia continutului

Ai facut continut de calitate si acum nu stii unde sa-l distribui? Stiu clientii tai unde il pot gasi? Stiu acestia de existenta lui?

Incearca sa depui la fel de mult efort pentru promovarea continutului pe cat ai depus pentru a-l realiza. Incepe cu canalele proprii de promovare, posteaza pe conturile de social media ale companiei tale, promoveaza continutul prin reclame platite, foloseste platforme dedicate pentru promovare, distribuie-l in cadrul grupurilor si forumurilor dedicate.

Ai creat un podcast?

Mare parte dintre tool-urile dedicate pentru realizarea si gazduirea de podcast-uri iti posteaza fisierul, in mod automat, pe directoarele dedicate.

Daca vrei o solutie DIY atunci trebuie neaparat sa-ti promovezi podcast-ul si pe platformele:

Ai creat un video?

Video-urile sunt preferate de utilizatori deoarece creierul uman proceseaza de 60.000 de ori mai repede continutul vizual decat continutul scris. In functie de tipul video-ului creat de tine poti incerca sa-l urci pe diferite platforme care te vor ajuta sa-ti faci video-ul cunoscut. Fiecare platforma are propriul algoritm si pentru a fi vizibil este nevoie sa-ti optimizezi video-ul si canalul conform specificatiilor.

Platforme generaliste unde iti poti uploada video-urile:

Ai creat continut scris?

Sunt cateva trucuri care te pot ajuta sa-ti popularizezi mai usor continutul. Posteaza materialul pe blog-ul/site-ul propriu si incearca sa postezi fragmente din articolele tale pe agregatoarele de continut. Optimizeaza continutul si conturile pentru a fi mai usor de gasit. Incearca sa incluzi suficient continut pentru a-i face pe utilizatori curiosi sa vina sa-l citeasca integral pe site-ul tau.

Agregatoare de continut unde poti posta:

Consumatorilor le lipseste increderea in branduri mai mult ca niciodata, dar continutul de calitate adauga valoare brandului si reconecteaza utilizatorul la brand. Content marketingul asigura o rata de conversie mult superioara oricarui alt tip de digital marketing.

Conform unui studiu Customer Think, 61% dintre consumatorii din online au facut o achizitie dupa ce au citit o recomandare intr-un articol de blog si 72% dintre companii au declarat ca au conversii mai multe datorita implementarii unei strategii de video marketing.

Continutul este rege si distributia este regina.

Horatiu Randasu
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne