EN

[Part II] User Generated Content: Cum sa implementezi o campanie de UGC in 4 pasi

[Part II] User Generated Content: Cum sa implementezi o campanie de UGC in 4 pasi

Intr-un articol anterior, ne-am deschis apetitul catre explorarea lumii fascinante pe care o dezvaluie content marketingul in prezent, prin impactul pe care il poate avea implicarea clientilor in campaniile de promovare a brandului tau. Asa cum ti-am promis, acum revenim cu un nou material pe acest subiect, in care te vom purta, ca Aladdin pe covorasul magic, prin cei mai importanti pasi de urmat in crearea unei campanii de UGC.

In plus, pentru ca magia nu-i dulce destul fara cherry-on-top, la finalul articolului iti oferim si cateva idei de tool-uri faine care au scopul de…hm, practic, a-ti face viata mai usoara. Le-am organizat frumos, pe caprarii, cum se zice pe-aici pe la noi, pentru extra-eficienta.

In continuare, iata cei 4 pasi importanti de care iti recomandam sa tii cont atunci cand pornesti o campanie de UGC, dar si un exemplu de implementare a unei campanii de UGC de succes pentru un client Netlogiq.

Alege canalul de promovare care se potriveste brandului tau

In primul si-n primul rand, pentru ca e oarecum la mintea cocosului in marketing, trebuie sa faci o alegere constienta si cat se poate de informata asupra canalelor pe care te vei desfasura. E posibil ca nu tot ce a rasarit sub soare in materie de canale media se potriveste cu brandul tau, asa ca acorda-ti un pic mai mult de 5 minute atunci cand decizi unde si cu cine comunici.

Asta nu pentru ca nu e ok sa fii omni-prezent si super-popular in era digitala, dar e mai eficient sa fii, practic, acolo unde sunt oamenii tai, acolo unde produsul sau serviciul tau este / poate fi relevant.

De exemplu, daca esti un brand de fashion, Instagram poate fi cel mai bun prieten al strategiei tale de marketing, fiind o platforma bazata pe continut vizual, inspirational / aspirational, care iti poate aduce o vizibilitate extraordinara prin intermediul continutului creat de clientii tai.

Sursă: instagram.com/asos

 

O miiiiica exceptie, totusi. Daca te paste un val de super-creativitate si vrei sa iesi din cotloanele “cutiei” printr-o campanie care trece dincolo de specificul domeniului tau, go ahead! Viva ideile crete in comunicare & marketing (cu un iz de prudenta, totusi)! La ce ne referim aici?

Sa zicem ca esti un brand care se ocupa cu produse de tamplarie, echipamente si scule profesionale, si oamenii tai sunt, in genere, tamplari de meserie. Cu toate astea, ar fi interesant sa ii cunosti si pe cei care sunt simpli amatori in ale tamplariei si sa ii provoci sa isi impartaseasca pasiunea cu restul lumii printr-un social media challenge, ca tot e la moda curentul “do it yourself”.

O astfel de campanie poate fi si funny si utila in acelasi timp, mai ales daca te gandesti sa faci produsele tale mai accesibile si catre alte sectoare de public.

Obiectivele campaniei

Stabileste obiectivele pe care te intereseaza sa le atingi prin acest tip de campanie.

Vrei mai mult brand awareness? Planifica o campanie creativa, prin care determini membrii comunitatii tale sa impartaseasca experienta lor cu brandul tau.

Vrei o crestere in vanzari? Apeleaza la influenceri sau la o campanie prin care determini cresterea review-urilor la produsele tale.

Un bun exemplu de campanie faina de UGC prin influenceri, desfasurata in Romania, a fost cea de la Huawei – “The Face of Romania”, in care au fost alesi 10 fotografi cunoscuti in tara, pentru a fotografia oamenii care fac din Romania un loc magic prin povestile lor. Campania a fost creata in 2017, pentru a promova lansarea noului telefon Huawei P10, care a deservit ca instrument de lucru pentru cei 10 creativi.

Sursa: faceofromania.com

 

Brandul a incurajat ulterior ca toata lumea sa participe in campania #TheFaceOfRomania cu propriile fotografii-portret. Iar oamenii au raspuns pozitiv provocarii 🙂

Sursa: faceofromania.com

 

QuickTip: In functie de obiectivele tale de marketing, alege metode specifice, concentrate, in combinatie cu canalele potrivite.

Pune ideile in practica! Implica-ti comunitatea in dezvoltarea brandului

Creeaza o relatie bidirectionala cu audienta ta, participand cu sugestii de continut si ghidarea ei inspre ce obiective ti-ai propus. Incepe prin a fi cat mai specific cu ceea ce doresti de la consumatori, ce tip de continut urmaresti si ce informatii vrei sa obtii.

Poate fi vorba despre o linie noua de produse, pentru care poti sa ii “angajezi virtual” pe clientii tai sa vina cu idei despre ce functionalitati si-ar dori sa aiba, cum sa arate etc.

De asemenea, daca esti, de exemplu, un brand de genti de calatorie, provoaca-ti membrii comunitatii tale sa devina ghizi prin locurile unde calatoresc, printr-o campanie pe Instagram sau Facebook in care sa arate pe unde isi poarta bagajul din colectia ta de genti de calatorie sau chiar sa vina cu idei pentru un design nou / personalizat.

Apoi, ramai implicat in conversatie, raspunde interactiunii cu ei si fii proactiv. Poate e momentul sa te gandesti la o pozitie de Community Manager in compania ta? Kudos daca ai deja!

Monitorizeaza, analizeaza si trage concluziile

Partea de monitorizare, analiza si, atentie, optimizarea in timp real este esentiala pe tot parcursul campaniei. Fii prezent alaturi de comunitatea ta, reactioneaza prompt si vezi in timp real care este pulsul campaniei si ce poti imbunatati, ca urmare a feedback-ului primit de la clienti.

La finalul campaniei – sau periodic, daca e o campanie ongoing – analizeaza evolutia ei, raspunsurile oamenilor, atat cantitativ, dar mai ales calitativ, creioneaza-ti concluziile si care sunt urmatorii pasi in dezvoltarea brandului tau.

Speram ca ti-am deschis apetitul catre acest subiect si ca ti-au venit deja cateva idei pe care sa le pui in aplicare pentru brandul tau! Daca esti in cautare de mai multe raspunsuri in acest sens sau vrei o mana de ajutor, noi te putem ghida spre rezultate pozitive pentru business-ul tau.

Contacteaza-ne oricand daca te intereseaza o colaborare cu specialistii nostri in marketing online!

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Vezi cum am implementat noi o campanie de User Generated Content pentru unul dintre clientii nostri:

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne