Chiar daca site-ul tau se pozitioneaza in rezultatele organice pe prima pagina, potentialul tau cumparator are de ales sa acceseze site-ul tau sau site-urile concurentilor tai.
In principiu SERP-ul (Search Engine Result Page) ofera aceleasi avantaje tuturor site-urilor, insa nu toate profita la maxim de ele.
Ne-am obisnuit ca in SERP sa vedem un titlu, o descriere si eventual in schimbul unui link simplu poate un breadcrumbs, insa putini sunt cei care folosesc si markup-ul.
Folosind markup-ul, fragmentul pe care il ocupi in Google va fi mult mai bogat si vei fi mult mai vizibil in rezultate. Astfel vei avea si un CTR (Click Through Rate) crescut.
Google si schema.org iti pune la dispozitie mai multe formate, in functie de continutul site-ului tau. Iata o parte dintre acestea:
Marcaj Microdata pentru produse
Acesta se foloseste in codul magazinelor online si va scoate in evidenta anumite caracteristici ale unui produs sau ale unei categorii.
In paginile produselor se vor evidentia elementele alcatuite din pret, disponibilitate si recenzie, iar in pagina de categorie va aparea agregatorul produselor.
Documentatia pentru aceasta implementare o gasesti aici, atat pentru produs simplu cat si pentru categoria produselor.
Marcaj Microdata pentru retete culinare
O parte din site-urile culinare folosesc deja acest markup, iar rezultatul este acesta:
Marcajul ofera o vizibilitate sportita care cu siguranta va fi un plus in obtinerea click-ului catre site-ul tau. Majoritatea site-urilor de retete din Romania folosesc platforma WordPress asa ca plugin-ul Recipe Schema Markup va va usura munca si va va scapa de implementarea greoaie a codului din documentatia Google.
Marcaj Microdata pentru recenzii
Recenziile unui site reprezinta evaluarea continutului sau a unui produs de care utilizatori. In SERP, marcajul este reprezentat de 5 stelute portocalii si arata asa:
Documentatia pentru aceasta implementare o gasesti aici, iar pentru platforma WordPress poti folosi pluginul kk Star Ratings.
Daca te intereseaza si alte marcaje, cum ar fi marcajele pentru video, muzica, evenimente etc. citeste intreaga documentatie de aici, iar daca tocmai ai terminat implementarea unui marcaj poti testa corectitudinea implementarii din Structured Data Testing Tool.
- Cum sa iti imbunatatesti vizibilitatea in Google si sa iti cresti CTR-ul? - 04 august 2016
- Cum te ajuta operatorii de cautare in procesul SEO? - 15 iulie 2016
- Cum sa iti optimizezi imaginile pentru SEO? - 27 mai 2016