YouTube este locul in care video-urile produselor si serviciilor tale vor interactiona cel mai bine cu audienta ta. Ca orice motor de cautare, YouTube are propriul algoritm prin care alege ce video-uri sa afiseze in rezultate si ce video-uri nu.
Inainte de a vorbi despre optimizarea video-urilor, astfel incat acestea sa se pozitioneze mai bine in cautarile YouTube, dar si sa vanda mai bine, va trebui sa ne optimizam canalul de YouTube. Optimizarile pe care le realizezi sunt facute de obicei la inceputul crearii canalului, iar in functie de situatie, se pot face mici modificari ulterioare.
Iata care sunt elementele de care trebuie sa tii cont atunci cand iti optimizezi canalul de YouTube:
Verificarea contului
Un pas important este verificarea contului de Youtube. Aceasta te va ajuta sa maresti durata video-urilor, de la 15 minute pana la 11 ore. Verificarea se face de aici: http://www.youtube.com/verify, prin introducerea numarului de telefon si confirmarea codului primit prin SMS sau apel vocal.
YouTube foloseste aceasta metoda de verificare deoarece doreste sa evite spamul si abuzurile.
Channel icon
Pentru ca dimensiunea channel icon-ului sa fie optima, YouTube iti recomanda:
- Sa folosesti imagini patrate sau rotunjite care pot fi redate la 98 x 98 de pixeli
- Sa incarci o imagine de 800 x 800 de pixeli
- Sa folosesti formatele JPG, GIF, BMP sau PNG. Animatiile GIF nu sunt permise.
Channel Art
Channel Art este similar cu cover photo de pe Facebook, insa nu la fel de simplu de setat. Pentru ca acesta sa se afiseze corect in functie de tipul dispozitivului (desktop, mobile si TV) YouTube iti pune la dispozitie un template peste care iti poti adauga si tu banner-ul tau. Template-ul il gasesti aici: storage.googleapis.com
Link personalizat
Un link personalizat este mult mai usor de retinut fata de link-ul standard al unui canal de YouTube. Pentru a avea un link personalizat, cum ar fi www.youtube.com/Brand, canalul tau va trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii:
- Sa aiba minim 100 de subscriberi
- Sa fie creat de minim 30 de zile
- Sa aiba un channel art si un channel icon
- Sa fie intr-o stare buna
Dupa ce ai indeplinit toate cerintele de mai sus, vei avea posibilitatea sa iti schimbi adresa canalului cu una personalizata, aleasa de tine.
Branding watermark
Acest watermark iti permite sa amplifici interactiunea dintre tine si audienta ta. Watermark-ul va aparea in coltul drept al video-urilor. Poti incarca sigla companiei tale, sau icon-ul butonului de subscribe.
Iti recomandam incarcarea butonului de subscribe, deoarece acest watermark duce la o singura actiune, si anume abonarea la canalul de Youtube. Icon-ul va fi mult mai intuitiv pentru un utilizator de Youtube. Watermark-ul se adauga din sectiunea Channel -> Branding sau direct din acest link: https://www.youtube.com/branding.
Link-uri catre site si retele sociale
YouTube iti ofera posibilitatea de a iti adauga link direct catre site-ul propriu, dar si link-uri catre retelele sociale. Aceasta este o modalitate foarte buna de a directiona utilizatorii YouTube direct catre produsele sau serviciile din site-ul tau.
Mai multe informatii despre optimizarea canalului de YouTube poti gasi chiar pe site-ul de suport al Youtube-ului. Link-ul catre documentatie il gasesti aici.
Foloseste toate optiunile de mai sus si transforma-ti canalul de YouTube intr-un canal placut vizual, dar si functional. Etapa urmatoare dupa setarea contului este incarcarea si optimizarea video-urilor, insa despre etapa a doua voi vorbi intr-un articol viitor :).
- Cum sa iti imbunatatesti vizibilitatea in Google si sa iti cresti CTR-ul? - 04 august 2016
- Cum te ajuta operatorii de cautare in procesul SEO? - 15 iulie 2016
- Cum sa iti optimizezi imaginile pentru SEO? - 27 mai 2016