EN

[Tutorial] Cum setezi un cupon în Magento 2

[Tutorial] Cum setezi un cupon în Magento 2

Una dintre cele mai vechi tehnici de marketing pentru atragerea clienților, a fidelizării lor, respectiv pentru creșterea vânzărilor, este de a lansa campanii de discount. Pentru un magazin online, sunt diferite modalități tehnice prin care se poate implementa o asemenea campanie, în funcție de conceptul campaniei, de produsele sau categoriile de produse selectate pentru reduceri, de adresabilitatea acesteia și altele.

Astăzi îți vom prezenta un tutorial, pas cu pas, despre cum se setează un cupon de reducere pe platforma Magento 2, care poate fi util în campanii punctuale, colaborări cu influenceri, acțiuni de fidelizare a clienților, gift cards etc.

Acest material se adresează atât specialiștilor de testare Magento din echipele de ecommerce, cât și specialiștilor de marketing care operează astfel de campanii de reduceri.

Cum setezi un cupon în Magento 2 ?


Pentru început, ai nevoie, în site-ul în care dorești să setezi (ca mai apoi să testezi) un cupon, de:

  • un user – un cont creat, în principal, în baza unui email și o parolă asociată acestuia
  • credentials pentru acel user – datele, nume utilizator / adresa de email și parola, cu care te poți autentifica
  • admin URL-ul – care e de forma “numesite.ro/admin” sau poate fi o cale către admin personalizată (din rațiuni de securitate)

! Recomandat (mai ales dacă e prima dată când activezi o astfel de funcționalitate, până te familiarizezi cu aceasta): să încerci ceea ce voi detalia mai jos, pe o versiune de staging, 1-1 cu versiunea live a site-ului, pentru a putea testa “în liniște” că activezi un cupon sau mai multe cupoane, cu limitele / permisiunile pe care le intenționezi, fără a risca să fie plasate comenzi pe live, în baza unor setări care ți-au “scăpat”. Dacă se procedează așa, apoi doar se fac exact aceleași setări și pe site-ul live, (neapărat) urmate de un safety check pe live și totul va fi ok.

Setare cupon

(Eu am setat un cupon pe un environment demo, folosit pentru diverse teste).

Odată obținute cele de mai sus, accesează admin URL-ul site-ului și vei observa că ajungi într-un astfel de ecran

Introdu Nume utilizator, Parola și apoi fă click pe Intră în cont

Acum ai ajuns în admin 

Accesează secțiunea Marketing din bara de meniu din stânga ecranului 

Click pe Cart Price Rules 

care va deschide ecranul accesat 

Aici vei găsi lista din care poți accesa fiecare Cart Price Rule, pe măsură ce îl creezi.

Înainte de a merge mai departe, ce e / ce anume face un Cart Price Rule? 

Magento Guide explică cel mai bine asta: un Cart Price Rule aplică discount-uri la produsele din coșul de cumpărături, în baza unor condiții setate. Le aplică fie automat, când aceste condiții sunt întrunite, fie doar atunci când un client introduce codul unui cupon valid. 

În acest articol, voi exemplifica cea de-a doua situație, însă indiferent de situația în cauză, acest discount apare în coșul de cumpărături, sub zona cu subtotal

precum și în ecranul de finalizare comandă.

Din lista cu toate Cart Price Rules, poți vedea un preview al regulilor create, vizualizând bulk (la comun) ID-ul, numele asociat regulii (care e recomandat să fie formulat cât mai precis, pentru a putea deduce din numele regulii ce presupune aceasta), codul cuponului (apare doar dacă Cart Price Rule-ulului creat i-a fost setată valoarea “Specific Coupon”, care permite inserarea unui cod cupon, în câmpul destinat – Coupon Code), perioada în care e valabilă regula (existând o coloană pentru prima zi, respectiv pentru ultima zi), statusul regulii create (care poate fi Activ / Inactiv), store view-ul pentru care se aplică regula și o ultimă coloană pentru prioritatea aplicării regulii.

Practic, un cupon se setează prin crearea unui Cart Price Rule, făcând click pe Add New Rule 

care deschide pagina în care vei începe să setezi cuponul în baza căruia se va activa regula.

Pentru început, trebuie să inserezi, în câmpul Rule Name, numele asociat regulii, pe care să îl formulezi, după cum spuneam mai sus, cât mai precis, pentru a putea deduce din numele regulii ce presupune aceasta. 

Cuponul meu va fi pentru “10% discount la achiziționarea a minim 2 perechi de pantaloni pentru femei” și, ținând cont că numele dat e suficient să deduc regula care se va aplica, nu mai inserez nicio descriere în câmpul destinat (Description), însă se poate insera, dacă se dorește.

Statusul regulii se activează automat (comutatorul pentru Active e setat automat “Yes”), nu e nevoie să intervii.

La Websites, îmi aleg store view-ul în care doresc să se aplice regula

Hint: Dacă dorești să se aplice pe mai multe store view-uri, se poate face asta, dând click pe fiecare alt store view dorit, ținând apăsată tasta Ctrl.

La Customer Groups se setează grupurile de clienți pentru care vrei să activezi regula. 

Eu voi seta ca doar clienții fără cont creat (guest) și clienții cu cont creat să poată activa acest cupon

Hint: dacă vrei să-i selectezi pe toți cât mai repede, poți face asta dând click pe primul customer group și ții clickul apăsat până la ultimul customer group, trecând peste fiecare în parte.

Pentru că doresc ca regula să se aplice în baza unui cupon și nu automat, aleg Specific Coupon din lista de la Coupon

Astfel, se adaugă automat câmpul Coupon Code,unde pot insera codul cuponului.

Acum am opțiunea fie să adaug manual un cod pentru cupon, fie să folosesc Auto Generation (dacă doresc să se genereze coduri automate) 

Zona de la Manage Coupon Codes se activează doar dacă se folosește Auto Generation.

Eu aleg să inserez manual un cod: zecepentru2!pant

În următoarele două câmpuri Uses per Coupon și Uses per Customer, se setează o limită dacă se dorește să se impună una, de folosire a [n] ori per cupon, sau a [n] ori per client (cea din urmă se aplică doar la clienții cu cont creat).

(Nu voi completa niciun număr, ceea ce înseamnă că se poate folosi nelimitat cuponul meu.)

Poți seta perioada de valabilitate a cuponului cu ajutorul date picker-ului 

Pentru cuponul meu, nu activez perioadă de valabilitate, însă oricum după salvare setări va pune automat prima zi, ziua în curs.

Toate celălalte Price rule-uri create sunt inactive, așa că nu setez nicio prioritate de aplicare.

Urmează zona de Conditions, de unde îmi setez în ce condiții trebuie să se aplice regula. (Așa cum spune și în heading, dacă se dorește să se aplice pe toate produsele, atunci nu se setează nicio condiție.)

Cuponul meu e pentru “10% discount la achiziționarea a minim 2 perechi de pantaloni pentru femei”, ceea ce înseamnă că trebuie să fie cumpărate cel puțin 2 produse ca regula să se aplice, adică 2 produse și 2+n produse. 

Astfel, dau click pe Add condition 

Asta îmi permite să aleg condiția Total Items Quatity din lista (care e relevantă pentru cuponul pe care îl creez).

După ce am selectat condiția trebuie să o configurez în funcție de ce am nevoie, astfel:

 “is” devine “equals or greater than” (pentru ca eu am “minim 2”, iar aceasta se traduce prin nr. produse = 2 produse și nr. produse = 2+n produse); 

apoi setez valoarea pentru minim câte produse, adică 2

Ajung apoi la zona de Actions 

Aici selectez cum anume doresc să se aplice discount-ul din opțiunile disponibile (procentaj, preț fix etc.).

Pentru cuponul meu, rămâne “Percent of product price discount”, adică procentaj.

La Discount Amount setez procentul dorit: 10 

In câmpul Maximum Qty Discount is Applied To poți limita la câte produse să se aplice discount-ul (eu las gol câmpul, însă se poate seta, dacă dorești, la câte produse se poate aplica maxim reducerea.) 

La Discount Qty Step (Buy X) am lăsat 0 (pentru cuponul meu nu se aplică)

 se folosește cand alegi action-ul de Buy X get Y free, pentru a reprezenta X

 

De asemenea, nu doresc să afecteze cost transport așa că rămâne valoarea “No”.

In zona Apply the rule only to cart items matching the following conditions (leave blank for all items), ținând cont că eu doresc ca doar pentru pantaloni femei să se aplice această regulă, acum e momentul sa targetez categoria dorită. Am procedat astfel: 

Click pe Add 

Selectez din listă opțiunea care ma ajută să targetez produsele cât mai repede, deci Category

apoi inserez aici ID-ul categoriei

 prin click pe acest icon

bifez categoria pe care o doresc 

Click pe Apply pentru a confirma.

Merg mai departe la zona Labels și inserez cum doresc să îmi apară numele reducerii în site, în câmp Default Rule Label for All Store Views și apoi se salvează regula prin click pe Save 

Testare cupon

Acum trebuie testat comportamentul cuponului, că funcționează așa cum ne dorim.

! Testele de mai jos se fac din postura tuturor customer groups selectate mai sus, în cazul meu din postura unui client fără cont creat (guest), precum și din cea a unui client cu cont creat.

Teste client guest

Accesez categoria pe care trebuie să se aplice cuponul 

Deschid pagina unui produs, selectat la întâmplare. Voi lua chiar primul produs. 

Adaug la coș o variație 

și merg direct la coșul de cumpărături 

Extind Aplica Cod Discount/Voucher 

Fac următoarele teste:

Test 1: Inserez cod voucher zecepentru2!pant pentru qty (cantitate) 1 să mă asigur că nu aplică discount 10% pentru 1 produs din categoria targetată

Aplic codul 

=> TEST PASSED (a apărut mesaj validare că nu mi-e valid codul + în Sumar comandă nu e scăzut nici un discount)

Test 2: Actualizez qty la 2 produse (să verific că aplică discount-ul la nr. produse = 2 produse); 

aplic prima dată modificările să îmi actualizez qty

și acum pun cod cupon 

=> TEST PASSED (mi-a apărut mesaj validare că mi-e valid codul + în Sumar comandă discount-ul e 10% din subtotal + e scăzut din cost total coș)

Test 3: Anulez codul (să verific că un alt cod nu activează discount-ul)

inserez un cod random și îl aplic 

=> TEST PASSED (a apărut mesaj validare că nu mi-e valid codul + în Sumar comandă nu e scăzut nici un discount)

Test 4: Setez qty 3 să văd dacă aplică discount-ul la nr. produse = 2+n produse + aplic codul cuponului 

=> TEST PASSED (mi-a apărut mesaj validare că mi-e valid codul + în Sumar comandă discount-ul e 10% din subtotal + e scăzut din cost total coș)

Test 5: Repet test 4 pentru încă 2 qty setate la întâmplare: 

exemplu 7 produse 

respectiv 10 produse 

=> TEST PASSED (în Sumar comandă discount-ul e 10% din subtotal + e scăzut din cost total coș)

Test 6: Actualizez qty pentru a avea cel mai mic preț posibil pentru cupon (2)

 și Finalizez comanda – urmăresc să se aplice discount-ul și în ecran finalizare comandă

 => TEST PASSED

în comandă – admin => TEST PASSED 

Test 7:  Verific că nu se aplică codul și pe alte categorii de produse, selectate la întâmplare, exemplu de TEST(s) PASSED

Test 8: Verific că aplică discount doar pe produsul din categoria targetată, dacă am nr.produse = 2 produse ȘI un produs din altă categorie => TEST PASSED 

și nr. produse = 2+n produse ȘI un produs din altă categorie => TEST PASSED 

Teste client cu cont creat

Voi face testele pe exact acelasi produs, fiind logată, rezultatele fiind, după cum urmează:

Test 1Inserez cod voucher zecepentru2!pant pentru qty (cantitate) 1 să mă asigur că nu aplică discount 10% pentru 1 produs din categoria targetată

aplic codul 

=> TEST PASSED (a apărut mesaj validare că nu mi-e valid codul + în Sumar comandă nu e scăzut nici un discount)

Test 2: Actualizez qty la 2 produse (să verific că aplică discount-ul la nr. produse = 2 produse) 

=> TEST PASSED (mi-a apărut mesaj validare că mi-e valid codul + în Sumar comandă discount-ul e 10% din subtotal + e scăzut din cost total coș)

Test 3: Anulez codul (să verific că un alt cod nu activează discount-ul)

inserez un cod random și îl aplic 

=> TEST PASSED (a apărut mesaj validare că nu mi-e valid codul + în Sumar comandă nu e scăzut nici un discount)

Test 4: Setez qty 3 să văd dacă aplică discount-ul la nr. produse = 2+n produse + aplic codul cuponului

=> TEST PASSED (mi-a apărut mesaj validare că mi-e valid codul + în Sumar comandă discount-ul e 10% din subtotal + e scăzut din cost total coș)

 

Test 5: Repet testul de mai sus pentru încă 2 qty setate la întâmplare: 

exemplu 7 produse 

respectiv 10 produse 

=> TEST PASSED (în Sumar comandă discount-ul e 10% din subtotal + e scăzut din cost total coș)

Test 6: Actualizez qty pentru a avea cel mai mic preț posibil pentru cupon (2) 

și Finalizez comanda – urmăresc să se aplice discount-ul și în ecran finalizare comandă 

=> TEST PASSED 

în comandă – admin => TEST PASSED 

Test 7: Verific că nu se aplică codul și pe alte categorii de produse, selectate la întâmplare, exemplu de TEST(s) PASSED 

Test 8: Verific că aplică discount doar pe produsul din categoria targetată, dacă am nr.produse = 2 produse ȘI un produs din altă categorie=> TEST PASSED 

și nr. produse = 2+n produse ȘI un produs din altă categorie => TEST PASSED

Când nu mai dorești să fie activ discount-ul (dacă nu ai setat perioada de valabilitate), se dezactivează comutând pe “No” > click pe Save 

 


Sper că ți-a fost util acest material și dacă ai întrebări, le poți include în comentarii, mai jos.

De asemenea, dacă ai dori să pregătim și alte tutoriale de acest gen, pentru Magento 2 sau de marketing, lasă-ne ideile tale tot într-un comentariu la acest articol sau scrie-ne la adresa suport@netlogiq.ro, iar noi ne vom ocupa de selectarea lor pentru materiale viitoare, care să-ți fie de folos.

Andreea Marginean

QA Specialist la Netlogiq
WordPress and Magento enthuziast / E-commerce & corporate website eagle eyes.
Andreea Marginean

Ultimele postari ale lui Andreea Marginean (vezi toate)

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne