EN

Cum setezi un eveniment Google Analytics prin Google Tag Manager

Evenimentele din Google Analytics te pot ajuta sa afli informatii vitale pentru campaniile tale de marketing, iar in situatia in care nu ai tot timpul la dispozitia ta un programator, setarea acestora prin Google Tag Manager va fi o revelatie.

In articolul Evenimente in Google Analytics: Ce sunt si cum le implementam am povestit ce sunt evenimentele in Google Analytics(GA) si am urmat pasii unei implementari clasice. In acest articol iti voi prezenta o alternativa la acest proces.

1. Ce este Google Tag Manager

Google Tag Manager este un instrument gratuit care te ajuta sa introduci coduri de marketing in site fara ajutorul unui programator. In functie de platforma site-ului tau, ai nevoie de ajutor pentru o singura setare initiala.

Tag Manager - prima pagina

Cand iti faci contul de Google Tag Manager, vei primi un cod javascript pe care trebuie sa il pui in fiecare pagina din site. Aici fie gasesti un plugin care sa faca asta pentru tine, daca ai un site pe o platforma open source, fie vorbesti cu amicul programator sa o faca el.

O data ce ai pus acest cod in site, vei avea “un loc rezervat” unde sa introduci multe alte coduri pe care le folosesti in strategia ta de marketing. Printre cele mai cunoscute exemple de scripturi sunt: codul de remarketing si conversie de la Google AdWords si Facebook si codul de Google Analytics.

2. Implementare evenimente GA prin Google Tag Manager

Dupa cum spuneam mai sus, Google Tag Manager este un instrument prin care poti sa pui scripturi in site, fara sa ai nevoie de acces in codul site-ului tau si fara sa stii (neaparat) javascript. Ai o interfata user-friendly prin care poti seta ce informatii sa transmita codul tau, unde sa fie el plasat si in ce conditii sa se activeze.

In cele ce urmeaza voi reface pasii pe care i-am parcurs setand pentru site-ul nostru o serie de evenimente GA.

Tga Manager - evenimente

Cu ceva timp in urma am publicat acest articol Certificate de rezidenta fiscala 2016: Facebook, Google, LinkedIn si Twitter, unde ne-am propus sa punem toate certificatele de rezidenta fiscala pe care le primim, astfel incat oricine are nevoie de ele sa le poata downloada.

Bineinteles ca daca echipa de marketing s-a ocupat de acest articol, am fost curiosi sa aflam cati utilizatori sunt interesati de certificate si mai ales care dintre ele vor fi cele mai populare.

Metoda cea mai potrivita, prin care am ales sa inregistram aceste statistici, a fost sa setam cate un eveniment Google Analytics pe fiecare din link-uri.

Pasul 1 – Identificarea unei variabile pentru acel element

Inainte de a putea crea un cod nou si seta regulile de activare, a fost nevoie sa gasesc o caracteristica unica prin care am putut sa ii comunic lui Tag Manager ca acesta este elementul pe care il urmaresc.

Astfel, in limbajul folosit in Tag Manager, a fost nevoie sa gasesc o variabila si sa identific valoarea unica pe care o are elementul vizat.

Ceea ce am facut mai departe a fost sa intru in modul Preview astfel am:

  • intrat in interfata Tag Manager
  • dat click in coltul din dreapta sus pe optiunea “Preview”
  • deschis site-ul intr-un tab nou

preview-tagmanager

O data ce am intrat in articolul de blog, am facut click pe textul pe care vreau sa il urmaresc si am vazut, in bara de jos, in tab-ul “Data Layer” ca mi-au aparut informatii pe care Tag Manager le poate vedea legate de elementul meu.

Identificare-variabila

In situatia de fata eu am ales sa ma folosesc de variabila element (gtm.element) si am copiat valoarea elementului, egala cu “https://www.netlogiq.ro/wp-content/uploads/2016/02/Romania-2016.pdf”.

Pasul 2 – Crearea unui Trigger

Al doilea pas pe care il faci este sa creezi un Trigger nou (declansator) pentru evenimentul tau. Trigger-ul are rolul de a-i spune lui Tag Manager cand si in ce conditii sa activeze codul tau.

Urmand pasii exemplificati in imagine am setat pe rand: denumirea, tipul de trigger, targetul si variabila de la pasul 1.

exemplu setare trigger / declansator tag manager

Astfel am setat:

  • cand se activeze codul – acel onclick, din setarea manuala

  • pe ce element specific sa se activeze, setand valoarea variabilei

Pasul 3 – Crearea unui nou Tag

De fiecare data cand vei dori sa introduci coduri in site prin Tag Manager, vei creea un tag nou. In cadrul acestui tag vei pune sau seta codul propriu-zis, si vei asocia triggerele si variabilele create anterior.

Urmand pasii exemplificati in imaginea de mai jos, am :

  • stabilit ca voi crea un cod pentru Google Analytics (primele 2 setari)

  • configurat codul, setand ce informatii sa transmita tag-ul: categoria, actiunea si labelul(eticheta) evenimentului

  • am asociat tag-ul cu trigger-ul creat, astfel setand o regula pentru cand sa se activeze codul

Setari-tag

Pasul 4 –  Verificarea tag-ului creat

Inainte de a publica noul tag creat, Tag Manager iti pune la dispozitie acel mod preview, prin care poti sa vezi daca ti se activeaza corect codul.

Astfel am intrat in modul Preview si m-am uitat in tab-ul “Tags”. In aceasta zona vei gasi codurile care s-au activat (Tags fired on this page) si codurile care nu sunt active (Tags not fired on this page).

Verificare - 1

Inainte sa dau click pe link, am verificat ca tag-ul sa nu fie activ, dupa care am dat click pentru a vedea daca codul meu va ajunge in zona “Tags fired on this page”.

Verificare - 2

Dupa ce ai parcurs acesti pasi, tot ce iti ramane de facut este sa dai “Publish” si sa astepti click-urile din partea utilizatorilor si bineinteles raportul din Google Analytics.

Analytics-events

PS: Castigatorul pana in acest moment este certificatul de rezidenta fiscala pentru Facebook.

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne