EN

BLOG

Insta Stories: Cum sa-ti transformi brandul intr-un lovemark

Insta Stories: Cum sa-ti transformi brandul intr-un lovemark

Probabil ai aflat deja cat de popular a devenit acest canal: Instagram Stories.

Brandurile erau deja pe Instagram atunci cand s-a lansat Insta Stories in August 2016, insa nu se asteptau probabil sa ia aceasta amploare. Ceea ce ne arata ca astazi, desi suntem aproape la 2 ani distanta, multe branduri din Romania inca nu isi fac simtita prezenta pe acest canal.

Din punct de vedere al brand awareness-ului, Insta Stories sunt o mina de aur si te pot ajuta sa iti cladesti o comunitate de fani, sa iti expui noile produse sau servicii, sa iti construiesti o identitate in online si sa iti fidelizezi clientii actuali.

In marketing, in general, e bine sa identifici unde iti sunt oportunitatile si sa le iei in considerare, iar Insta Stories este un canal excelent pentru awareness in 2018.

Cateva dintre beneficiile platformei:

  • Are o popularitate crescuta in randul persoanelor de 18-45 ani – deci sunt sanse mari ca publicul tau tinta sa fie aici.
  • In ultima vreme a crescut mult rata de utilizare a postarilor de tip story, iar Instagramul castiga detasat la acest capitol 🙂
  • Nu necesita investitii mari de buget sau resurse. Spre deosebire de profilul de Instagram, unde stim ca iti doresti sa postezi doar imagini profi, calitative, pe Stories e de asteptat sa postezi video-uri, imagini si alte materiale spontane, care nu au fost procesate de un fotograf profesionist – e vorba de momente surprinse in timp real, un continut usor de consumat si digerat.
  • Te poti juca cu diverse tipuri de continut si abordari si poti primi direct feedback-ul publicului.
  • Incurajeaza engagement-ul cu fanii – prin sondaje, intrebari, etc.

Cum sa folosesti Insta Stories?

E suficient sa ai un cont de Instagram, si poti incepe oricand sa folosesti si Insta Stories. Poti administra ambele din aceeasi aplicatie, si mai nou si IG TV (o alta platforma integrata de Instagram, unde poti posta video-uri mai lungi de 15 secunde – despre care vom vorbi poate intr-un articol viitor).

In principiu, pe Insta Stories poti fie sa incarci poze si video-uri deja create, si sa le adaugi din galerie, fie sa le creezi direct din aplicatie.

Daca le faci direct din aplicatie, ai o serie de functionalitati faine pe care le poti folosi: Boomerang (clipuri scurte in motion), Rewind (poti derula filmarea), Maini Libere (pentru a filma fara sa tii degetul pe buton), dar si Live (care functioneaza la fel ca pe Facebook).

De asemenea, ai cateva filtre pentru fata similare cu cele de pe Snapchat/ Facebook, cu care te poti juca – daca simti ca s-ar potrivi brandului tau.

Dupa ce le-ai inregistrat, mai ai o serie de filtre de culoare pe care le poti adauga peste imagine / video.

De asemenea, mai ai cateva optiuni:

  • Poti adauga un text, iar apoi sa ii schimbi fontul, culoarea, alinierea si dimensiunea.

  • Poti desena – ai cateva tipuri de pensule diferite.

  • Poti adauga stickere: emojis, gif-uri, locatie, ora, hashtags, mentions, sondaje, etc.

Ce iti recomandam noi: incearca sa nu incarci foarte tare stories-urile, si sa te limitezi doar la 3-4 stickere per story, in functie de ce incerci sa transmiti.

Cele mai utile sunt:

  • Locatia: mai ales daca o adaugi la un video – sunt sanse mari ca story-ul tau sa ajunga in colectia de Stories din acea locatie, si astfel sa fie vizibil si pentru alti oameni care nu te urmaresc in prezent

  • Hashtag-uri: asemenea locatiei, acestea grupeaza toate story-urile care folosesc acelasi hashtag – iar daca folosesti unul popular, sunt sanse mari sa ajungi in vizorul unui public nou, interesat de continutul tau

  • Sondaje / intrebari: reprezinta o sansa buna de a afla ce vor followerii tai, cu ce rezoneaza, ce le place, ce vor sa vada de la tine, etc.

  • GIF-uri: va trebui sa ai grija cu ele, si sa le folosesti doar atunci cand sunt relevante, amuzante si au sens in contextul acelui story

  • Text: aici nu te poti baza pe citatul “1 imagine face cat 1000 de cuvinte” – pe Stories e util sa oferi context, sa dai insights, sa transmiti un mesaj

  • Swipe-up: daca ai peste 10.000 de followeri pe Instagram sau ai un cont Verified, inseamna ca ai deblocat optiunea de Swipe-up, care iti permite sa pui un link pe story, si astfel sa ii redirectionezi spre o pagina de produs, un landing-page, un alt cont de social media, etc.

Ce sa faci pe Insta Stories:

  • Posteaza frecvent – avand in vedere ca este un mediu dinamic, unde povestile dispar in 24 de ore, e nevoie sa fii mereu prezent – incearca sa postezi macar o data pe zi sau o data la doua zile
  • Transmite latura jucausa si friendly a brandului tau – oamenii intra pe Insta Stories pentru entertainment, relaxare, asa ca ofera-le asta cu fiecare story pe care il postezi
  • Joaca-te cu tool-urile pe care le ai la dispozitie – Instagram lanseaza constant noi stickere, filtre, tocmai pentru a te ajuta sa iti pastrezi mereu continutul proaspat si interesant
  • Implica alte persoane (Takeovers) – Influenceri, angajati, ambasadori ai brand-ului – lasa-i sa iti preia contul si sa creeze continut, cu siguranta va prinde bine si va rezona cu publicul tau! Fiecare va veni cu creativitatea, viziunea si imaginatia lui, si va putea crea Stories care sa iti puna brandul intr-o lumina pozitiva 🙂
  • Fa-i sa interactioneze cu continutul – Instagram detecteaza semnalele de enagagement si iti va propulsa contul in fata oamenilor mai des, daca observa ca ai un continut bun care rezoneaza cu ei.

Ce sa nu faci pe Insta Stories:

  • Nu fi plictisitor! Nimeni nu vrea sa vada aceleasi mesaje promotionale de pe alte canale si pe Insta Stories. Poti sa iti promovezi produsele si aici fara probleme, dar doar daca stii cum sa o faci – e esential sa ambalezi informatia intr-un format cat mai fun, mai distractiv.

Ex. pozitiv: Starbucks

  • Nu posta doar atunci cand ai o oferta – Pentru a ramane on top of their mind, trebuie sa fii activ in fiecare saptamana, nu doar atunci cand ai ceva nou de transmis. Pregateste-ti un plan de continut care sa poata fi folosit chiar si atunci cand nu se intampla nimic special in business-ul tau.
  • Nu posta imagini de foarte proasta calitate sau video-uri blurry – Stiu ca am zis mai sus ca e un canal unde poti posta poze neprocesate si spontane, dar totusi e important sa pastrezi cat de cat o calitate a imaginii care sa iti reprezinte brandul. Daca ai imagini prost luminate, facute cu blitz-ul, video-uri tremurate din care nu se intelege mare lucru, nu e OK sa le postezi – e vorba de respectul pentru urmaritorii tai, pana la urma.
  • Nu posta fara sa ai o poveste – Dupa cum ii spune si numele, Stories e o platforma de storytelling, deci va trebui sa legi cumva povestile intre ele, sa aiba sens si coerenta.

Ex. pozitiv: SneakerIndustry

Scrie un comentariu

Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne