Blog

Newsflash Weekly 13-20 februarie 2017

Newsflash Weekly 13-20 februarie 2017

In fiecare saptamana, iti prezentam cele mai noi stiri din digital marketing, social media, tech si nu numai.

A trecut ceva timp de la ultimele stiri din partea noastra asa ca avem cateva subiecte de expus. Pe lista de azi: Whatsapp, Youtube, Twitter, Facebook, Pinterest, Snapchat, Hootsuite si Google Adsense.

1. Whatsapp a inceput sa testeze functionalitatea de tracking a locatiei in timp real

whatsapp-1789194_640

Utilizatorii aplicatiei Whatsapp pot testa noua functionalitate de tracking a locatiei in timp real. Acestia isi vor putea impartasi locatia cu unul sau mai multi utilizatori pentru o perioada determinata de timp sau isi pot activa functia pentru a  fi trackuiti non-stop.

Functionalitatea a fost dezvoltata pentru a iti gasi prietenii din apropiere, dar in acelasi timp are si un rol comercial. Facebook si Whatsapp doresc sa afiseze, in viitor, mesaje comerciale din partea brandurilor.

2. Youtube a lansat mobile live streaming pentru creatorii de content cu minim 10.000 de subscriberi

youtube-1158693_640

Datorita cresterii uriase a consumului de live-streaming video, Youtube a decis sa implementeze cateva functionalitati care au rolul sa ajute creatorii de content. Functia este disponibila doar celor care au cel putin 10.000 abonati.

Compania a introdus si o noua modalitate de monetizare a continutului si de sustinere a proprietarilor de canale YT prin functionalitatea Super Chat, unde fanii pot sa-si cumpere mesaje predefinite sau pot sa isi scoata in evidenta mesajele postate.

Youtube Live Streaming este disponibil si pentru videourile 4K, dar si pentru cele 360 de grade.

3.Twitter introduce un algoritm de sortare a newsfeed-ului si de moderare a userilor

social-media-1679276_640

Reteaua de socializare s-a facut remarcata pe parcursul ultimilor ani datorita libertatii de expresie crescuta pe care o ofera utilizatorilor.

In urma feedback-ului negativ primit din partea userilor, referitor la calitatea slaba a contentului, compania a hotarat sa introduca un algoritm de sortare a afisarii tweet-urilor dar si o noua modalitate de moderare a userilor care incalca regulile. In urma update-ului, reteaua de socializare spera sa ofere o experienta mai bogata de utilizare, prin afisarea in newsfeed a continutului care este de o calitate mai ridicata.

4. Facebook dezvolta o aplicatie care o sa permita vizualizarea videourilor pe Apple TV, Chromecast si Roku

social-network-76532_640

Datorita popularitatii crescute a continutului video, Facebook vrea sa exploreze noi modalitati de distributie a continutului. Reteaua de socializarea a inceput dezvoltarea unui aplicatii pentru Apple TV si Chromecast, pentru redarea continutului video premium.

Decizia a fost luata si pentru a deschide noi oportunitati de monetizare ale ad-urilor digitale.

5. Pinterest a lansat Lens, o aplicatie care transforma camera telefonului intr-o unealta de cautare

pinterest-1084757_640

Pinterest incepe anul 2017 cu cateva noutati importante.

Utilizatorii de telefon vor putea face cautari pe internet prin Lens, o aplicatie lansata de Pinterest, care transforma camera telefonului intr-o unealta de cautare.

Aplicatia este in testare si va putea fi folosita cel mai eficient pentru gasirea de idei de decoratiuni interioare, retete gastronomice si idei de imbracaminte.

Compania a mai lansat si doua noi functionalitati pentru reteaua de socializare, Shop-The-Look, care permite gasirea mai rapida a produselor afisate in pinuri, si Promoted pins, care ofera noi posibilitati de promovare platita pentru continut.

7. Snapchat introduce Snap Audience Match pentru a oferi noi modalitati de promovare platita pentru branduri

snapchat-1360003_640

Brandul Snapchat, cunoscut pentru pozitia luata impotriva reclamelor platite, a introdus o noua modalitate de targetare a utilizatorilor, pe baza intereselor, pentru advertiseri.

Snap Audience Match, Lookalikes si Snapchat Lifestyle Categories, vor fi disponibile pentru toate brandurile incepand din toamna. In prezent doar o parte din advertiseri au acces la noile functionalitati.

Utilizatorii care nu isi doresc reclame in cadrul aplicatiei, vor fi protejati de companie printr-o optiune de opt-out.

8. Hootsuite a cumparat Adespresso si va permite crearea si managerierea de ad-uri in interiorul aplicatiei

social-1958770_640

Compania Hootsuite a achizitionat Adespresso pentru a putea permite marketerilor sa creeze si sa administreze ad-uri in interiorul aplicatiei.

Hootsuite mai colaboreaza cu inca 5 companii adtech pentru a permite oamenilor de comunicare prin noua interfata simplificata, o mai buna optimizare asupra campanilor de advertising, reducand semnificativ costurile acestora.

9. Google Adsense ofera proprietarilor de siteuri mai mult control asupra reclamelor

digital-marketing-1725340_640

Pentru a oferi o relevanta mai mare reclamelor, Google a decis sa ofere mai mult control proprietarilor de siteuri in alegerea reclamelor care o sa fie publicate pe siteuri.

Publisherii vor putea sa dea opt-out la unele categoriile de reclame, dar si sa aleaga din mai multe categorii si subcategorii. Numarul acestora a crescut de la 250 la 470.

Functionalitatea este valabila pentru toti utilizatorii.

Tu ce noutati din zona digitala ai mai citit?

Horatiu Randasu
Esti gata sa incepem?
Contacteaza-ne pentru o discutie initiala
Contacteaza-ne